  • Data: 2019-12-20 10:27:02
    Temat: Re: Analiza emisji spalin
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, December 20, 2019 at 5:37:23 PM UTC+9, Tomasz Pyra wrote:

    > Stare i zużyte silniki diesla (głównie chodzi o wyeksploatowany układ
    > wtryskowy) generują bardzo duże ilości sadzy.
    > Tak duże że DPF szybko zatyka się powstałym w procesie wypalania popiołem.
    >
    > W sprawnym silniku cały taki cykl zapchania DPF trwałby setki tysięcy
    > kilometrów.
    > W trupie trwa kilkanaście, max kilkadziesiąt tysięcy.
    >
    > Dlatego w niesprawnym dieslu, czyszczenie (czy nawet wymiana) DPF pomaga
    > tylko na chwilę.
    >
    > A ponieważ ceny regeneracji układu wtryskowego są wysokie, do tego to
> [...]

    I co na to miłościwie panujący rząd? "Niech będą pochwaleni ci, którzy wycinają
    filtry DPF, niech Polacy umierają na raka":

    https://www.bankier.pl/moto/rzad-bierze-sie-za-emisj
    e-spalin-nowe-wymogi-na-stacjach-kontroli-pojazdow-2
    522/

    Nie będzie kary za wycięcie DPF-u. Posłowie odrzucili projekt przepisów

    Propozycja nowelizacji nie wejdzie jednak w życie. Sejm odrzucił ją w pierwszym
    czytaniu
    - głównie głosami posłów Prawa i Sprawiedliwości.