  • Data: 2023-07-25 15:58:29
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 25 lipca 2023 o 10:41:47 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > [...]
    > Podobno mleko ma najszybszy transport. Inaczej się zsiada.

    Ale musisz mieć firmę w Szymanowie.
    No i od dźwigania baniek można się popsuć...

    Co do przesyłek konduktorskich - utkwiła mi w pamięci jedna scena wsiadania do
    pociągu na centralnej,
    akurat miałem miejsce w wagonie gdzie w skrajnym przedziale urzędował kierpoć,
    i miał chyba ze 20 w kolejce z tymi przesyłkami. Jak ruszyliśmy - nie pamiętam...
    Niby na centralnym zawsze długo stoi - choć wysiadać trzeba szybko, mimo, że to
    niełatwe,
    bo białkowa blokada drzwi zawsze, a jeszcze z przodu dochodzą - bo jak zaczną nowi
    wsiadać, to już nie wysiądziesz (dobrze mieć kogoś na peronie, można podać walizki
    przez okno, oczywiście sprawdzić, czy okna się otwierają).
    Ale jak przyjeżdża opóźniony to sobie skróceniem postoju na centralnym trochę
    opóźnienie niweluje,
    oczywiście na tyle, na ile pozwalają podróżni (ostatni przykład - kierpoć zamyka
    drzwi w wagonie
    powiedzmy nr 19 opóźnionego "planowo" - bo chyba więcej niż 50% kursów - tanioszka
    Gdynia-Kraków - a ciekawe,
    co się dzieje, gdy jeździ Kołobrzeg-Kraków - z tajemniczych przyczyn w soboty i
    poniedziałki - a tu
    biegnie sobie dziewczę i pyta go, czy do wagonu 13 to w tą stronę - i biegnie dalej,
    zamiast wsiąść
    i przejść dalej korytarzem - ale i tak lepsza była jedna na okęciu, przyszła do
    bramki z kabinówką
    na 5 minut przed planowym odlotem i że ona na ten samolot chce wsiąść - co już
    zamknięty odkołował i czeka w kolejce na start - i "zróbcie coś") - raz taki jeden
    pierdolinko
    mnie porwał na wschodnią - chcę wysiadać a tu pociąg już jedzie - bo miał stać
    10 minut, a stał niecałe 5 - dobrze, że tylko na wschodnią, bo jakbym wyprawiał
    rodzinę ze wschodniej
    to bym mógł może dopiero w Ciechanowie wysiąść, a była i taka wersja, że dopier w
    Gdańsku.

    > W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD.
    A, to jednak EKD było? Nigdy nie mogłem zrozumieć.
    Chyba że jednak nie EKD, bo po pierwsze "CMZJMZ" z 1978, a EKD
    nie jest już EKD od 1951 - no ale ja też nadal mówię rondo babka, plac leńskiego itp.
    - a po drugie
    co to za Szymanów/Szymanowo?
    W okolicach DC jeden Szymanów znalazłem, ale to tak Sochaczew-Błonie, więc gdzie EKD?

    > Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu.
    Czemu nie w Grodzisku np. od razu w elektryczny?
    Swoją drogą elektryczny Ochota-Stadion - niedaleko.
    Inna sprawa że teraz się nie da.