  • Data: 2023-07-25 16:28:44
    Temat: Re: Amerykańskie gniazdo natynkowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek Radzikowski napisał:

    > To jest do Ciebie do domu. Obecnie nawet i 800Gbps na odległość
    > 10km to nie jest kosmiczna technologia, a coś co można kupić od
    > ręki. Ale z Hawajów na kontynent jest nieco większa odległość,
    > i kabelka bez stacji przekaźnikowych położyć się chyba nie da.
    > Pewnie za jakiś czas się takie łącza pojawią, ale chyba jeszcze
    > trochę na nie poczekamy.

    Ciągnę na full-spped przez ocean -- i działa. A takich jak ja, są
    miliony. Wiem, że nie wszyscy na raz i że jest overbooking, ale te
    kable podmorskie to teraz też nie w kij dmuchał.

    > Masz nieaktualne dane. Dzisiejsze tasiemki mają pojemności
    > 18TB bez kompresji, i wymiary sporo mniejsze niż szpula taśmy
    > z IBMa (LTO9). Nawet jakby wypełnić nimi Malucha, to i tak
    > przepustowość by była całkiem spora. A w planach jest już
    > LTO14, z pojemnością 576TB na tasiemkę (bez kompresji)

    Do słów klasyka się odniosłem. Stąd propozycja, by je na nowo
    napisać i użyć kart microSD. Taśmy dają lepsze upakowanie?
    Chyba nie.

    --
    Jarek