    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator na obciazenie 100 A
    Date: Wed, 27 Apr 2011 23:24:51 +0200

    W dniu 2011-04-27 11:24, Tornad pisze:

    > Sluze.
    > Oto tekst, ktory zamiescilem na "samochodach gdzie szybko i sprawnie dostalem
    > niezbedna informacje bez grzebania po necie.
    >
    > Dzieki, znalazlem, tysiac zl. sztuka. Mozebyc.
    >
    > Dla Wszystkich ciekawych odpowiedz "na co mi to".
    >
    > Ja "chwilowo", od 20 lat siedze w Hameryce, ktora oprocz wszystkich
    > disasterow slynie z najwiekszej ilosci tornad.
    > Siedzac kiedys za kominem (taka mialem robote). sp...m z dachu bo szlo cos w
    > rodzaju tornada. Na szczescie przeszlo bokiem. Tylko galaz przebila mi szybe w
    > aucie stojacym w cieniu drzew.
> [...]

    Nie wiem jak to liczysz. Mi wychodzi, że indukcja tej pętli wyniesie
    maksymalnie (w środku okręgu) 1,2 uT (mikrotesli). A indukcja pola
    magnetycznego Ziemi wynosi miedzy 60 a 20uT. Nie masz szans żeby
    skompensować pole ziemskie. W dodatku pole ziemskie ma składową poziomą
    i pionową, a wypadkowy kąt pola - tzw inklinacja zależy od szerokości
    geograficznej. Przy pomocy pętli skasowałbyś tylko składową pionową pod
    warunkiem oczywiście, że 20 krotnie zwiększył byś prąd czyli zwiększył
    400 razy moc i koszt przedsięwzięcia.

    MD