  • Data: 2009-02-03 18:57:39
    Temat: Re: AVR ATmega8 ADC
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    JRakoczy pisze:
    > "Mario" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak też zrobię, dam wtórnik napięciowy na TLC272.
    >
    > A co by było gdybym potrzebował zmierzyć napięcie bliskie zeru czyli
    > powiedzmy dziesiątki miliwoltów? Czy zasilać wzmacniacz z pojedyńczego
    > napięcia czy z symetrycznego +-5V ? Chodzi mi o dodatnie napięcie ale
    > niskie.

    JAk mierzysz mV, to zapewne je wzmacniacz. Pamiętaj, że na wyjściu
    wzmacniacza masz napięcie równe k(Uwe+Uio) gdzie Uio jest napięciem
    niezrównoważenia, do kilku mV. Ja kiedyś robiłem sobie amperomierz do
    zasilacza na ATmega8 właśnie i przy pomiarze prądu zastosowałem OP07C,
    napięcie niezrównoważenia na poziomie 150uV, a poza tym u mnie był łatwy
    do kupienia ;)... Niestety, on nie pracowałby bez napięcia ujemnego w
    takim zakresie, więc dałem ujemne... JA po prostu nie umiałem znaleźć
    wzmacniacza, który pracowałby bez napięcia ujemnego i jednocześnie
    zapewniał małe Uio... ale może Tobie się uda ;)...

    Co do Twoich pytań o impedancję - możesz przyjąć, że impedancja
    wyjściowa dzielnika to mniejsza z użytych rezystancji. Tak naprawdę robi
    się to tak:
    rysujesz schemat układu wyjściowego (w którym mierzysz te napięcia). Z
    reguły jest to zasilacz (w przybliżeniu siła elektromotoryczna-SEM),
    albo wyjście jakiegoś układu scalonego (z reguły też SEM czasem z
    rezystorem szeregowo) itp. Chodzi o to, żeby mieć narysowaną całą drogę
    od źródła tego napięcia do Twojego dzielnika. I teraz zastępujesz źródła
    SEM po prostu zwarciem i patrzysz jaką rezystancję "widzi" procesor...
    na pewno "widzi" dolny rezystor mostka, ale często równolegle z nim jest
    też podłączona górna gałąź mostka. W takim przypadku - bierzesz te 2
    rezystory równolegle liczysz i Ci wychodzi impedancja wyjściowa dzielnika.
    Ale jeśli przyjmiesz, że impedancja równa jest mniejszemu rezystorowi to
    z reguł będzie dobrze. Jeśli mniejszy rezystor będzie tym "dolnym" to
    ZAWSZE będzie dobrze :)....

    Pozdrawiam
    Konop