  • Data: 2009-02-04 11:12:55
    Temat: Re: AVR ATmega8 ADC
    Od: Mario <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JRakoczy pisze:
    > "Mario" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > czyli rodzina OP0x, LT100x, OPA100x, TSC90x i kilka innych mają nap
    > niezrównoważenia w okolicy 0.01. Pytanie moje jest takie czy bipolar czy
    > J-fet czy FET i czemu ?

    Prościej gdybyś ty napisał z jaką dokładnością chcesz pomiar, jaka
    rezystancja źródła, jaka częstotliwość. Jeśli duża rezystancja i dajesz
    megaomowe dzielniki to potrzebujesz z prądem rzędu 1nA. Wystarczy OP07.
    W ogóle to na Atmega8 nie uzyskasz zbyt dużej dokładności bo
    wewnętrzne źródło referencyjne jest kiepawe. Nie mam żadnych danych o
    jego stabilności a jego dokładność jest żałosna - między 2,3 a 2,7V.
    Wymaga kalibracji np na podstawie zewnętrznego wzorca albo podpiąć
    zewnętrzny układ np. serii REF19x.
    Jak masz mierzyc 2,5V na 10 bitach to jest 2,4mV na ostatnim bicie.
    Trochę wątpię w ten ostatni bit w przypadku SAR wbudowanego w procek. A
    ty chcesz dodatkowo kompensować napięcia niezrównoważenia będące na
    poziomie 150 uV. Ten ADC nie wykryje takich błędów.

    MD