    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: A może jednak kompakt?
    Date: Wed, 17 Oct 2012 18:01:13 +0200

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Polemizowalbym.
    Marne zdjecie ... byc moze tak naprawde nic nie pokazuje, albo
    pokazuje tak ze nic nie widac.
    "To sa plecy osoby przede mna, ale to bylo na spotkaniu z Papiezem
    Polakiem "!

    A zdjecie czegos banalnego ... ale z jakim artyzmem zrobione :-)

    >Udane zdjęcie to:
    >50% - być tam

    ale to o gatunku "dokumentalnym", bo druga alternatywa to "umiec
    ustawic sobie w studiu" :-)

    >40% - umieć zrobić
    >10% - mieć czym
    >Znam to jeszcze z czasów analogowych, a i na tej grupie się kilka
    >razy pojawiało powodując flejmy ludzi którzy wydali grubą kasę na
    >sprzęt.

    Tylko wiesz - czasem jestem i widze Piekny Widok.
    Wyciagam aparat, foce ... i na zdjeciu juz nie ma tego efektu.
    Gdzies sie zgubil. I nawet nie bardzo wiem dlaczego.
    Np byly piekne kolory, a tu wszystko wyblakle.

    I nie bardzo wiem jak mialbym umiec to zrobic lepiej.
    Stoje gdzie stoje, dobrac moge w zasadzie przyslone i odleglosc.
    Slonca nie ustawie, reflektora nie ustawie, bo nie mam.
    Mam podkrecic nasycenie na stale, bo zdjecia wtedy lepsze ?
    Zrzucic do RAW ? dobrac krzywa do histogramu ? filtr nalozyc
    odpowiedni ? Ale to juz jest kwestia "miec czym" :-)

    A jak to jest kompakt, to sie nagle moze okazac ze nawet przyslony i
    odleglosci nie moge ustawic, tylko zoom na obiektywie :-)

    J.