eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaA może jednak kompakt?Re: A może jednak kompakt?
  • Data: 2012-10-22 12:30:38
    Temat: Re: A może jednak kompakt?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1210192257030.3728@quad..
    .

    On Wed, 17 Oct 2012, Ergie wrote:

    > Użytkownik "J.F" napisał
    >> I nie bardzo wiem jak mialbym umiec to zrobic lepiej.
    >> Stoje gdzie stoje, dobrac moge w zasadzie przyslone i odleglosc. Slonca
    >> nie ustawie, reflektora nie ustawie, bo nie mam.
    >> Mam podkrecic nasycenie na stale, bo zdjecia wtedy lepsze ?
    >
    > Ale co chcesz oddać - kolory? Jeśli tak to kręcisz suwaczkami tak by na
    > odbitce mieć to co widziałeś. Owszem w RAW jest łatwiej niż w JPEG, ale
    > nawet w przypadku JPEG się da.

    > W sprawie formalnej - nie zawsze się da.
    > Niekiedy również z pozornie prawidłowo naświetlonego RAW jest kłopot,
    > "ulubiony" problem - niektóre odmiany czerwieni (kwiaty!), tak głęboko
    > nasycone, że wyciągnięte/wyinterpolowane ze "słabszych" pikseli
    > czerwonych (nie w znaczeniu słabszych zdarzających się na matrycy,
    > a wszyskich czerwonych, które z okazji mniejszej liczby niż zielone
    > wymagają silniejszego "wyciągania" koloru niż zielone) dawno siedzą
    > w 100% nasycenia, szczególnie na JPG.
    > Wtedy właśnie te +3 i 1/4 EV zapasu z Fuji może się przydać ;)

    Zgoda: maki na tle trawy to standardowy przykład, ale pojawia się pytanie w
    kontekście ograniczania przez sprzęt. Skoro mamy jakiś aparat który robi
    tylko JPEG czy zapis w RAW (przez ten sam aparat) coś by na ten efekt pomógł
    i czy nie wystarczyłoby po prostu niedoświetlić?

    Wiem, że ciągnięcie cieni z JPEG bardziej niszczy zdjęcie niż z RAW ale gdy
    na koniec mamy dostać pocztówkową odbitkę i tak mamy spory zapas
    rozdzielczości, więc czy dwie odbitki by się_znacząco_ różniły? Na tyle
    znacząco , że jedna z nich byłaby "dobrym zdjęciem" a druga "gniotem" ?
    Jeśli odpowiedż na to pytanie brzmi nie to znaczy, że sprzęt nas nie
    ogranicza co najwyżej utrudnia robienie dobrych zdjęć.

    >> Jak masz suwaczki w aparacie to możesz kręcić w aparacie,
    >> jak nie to w sofcie.

    > Moja reklamacja obejmuje tę drugą wersję: ulubionym rozwiązaniem
    > konstruktorów jest "polepszenie kolorów" poprzez mniejsze lub
    > większe podbicie nasycenia.
    > Tego już nie ma jak naprawić :]

    Zgoda, ale możesz _wcześniej_ niedoświetlić, aby mieć co ciągnąć w sofcie.
    Zakładam, że każdy aparat ma taką możliwość bo tylko takie widziałem. Nawet
    gdy nie było trybu P to była kompensacja ekspozycji, albo blokada ekspozycji
    (czyli celujemy na coś jasnego i przekadrowujemy).

    > Jak "materiał źródłowy" dobił do 100% w którymś kanale (mimo że do 100%
    > jasności daleko), to zaczyna się kłopot.
    > Pozostaje interpolacja przez domniemanie z innych kolorów, co działa
    > (jak obiekt nie składa się z płatków które mają inne kolory z innych
    > kątów widzenia) albo nie.

    Ale znowu rozwiązaniem jest niedoświetlenie zdjęcia w _każdym_ kanale.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: