  • Data: 2012-10-17 19:51:11
    Temat: Re: A może jednak kompakt?
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-17 14:58, Alfred Frater pisze:
    > Mam wrażenie, że wszelkie matematyczne prawidła w fotografii generują
    > ludzie o coś zazdrośni. A nie warto zazdrościć tylko zrozumieć, że
    > uniwersalizmy amatorów nigdy nie będą takie same jak prawidła
    > fotografii "za pieniądze". Moich klientów nie obchodzi czym
    > fotografuje - ma być efekt końcowy bo za to płaci. Jeżeli jest
    > zainteresowany to nie jest mój klient. To klient mojego modela.
    > Inaczej jest na weselach, gdzie duży aparat, ładny fotograf i
    > paradowanie potrafi
    > wrzucić do kieszeni ze dwie stówki więcej od taty pani młodej.
> [...]

    A ile razy ten bajer mnoży te stówki ;). Zacząłeś o sprzęcie dla
    zawodowca i od razu przeszedłeś do kotletów. To jest jeden z najgorszych
    przykładów branży foto. Patrze na tych ludzi i widzę jedno, coraz więcej
    inwestują w sprzęt i coraz mniej im się to zwraca. O po prostu sprzęt na
    siebie zarabia, jakiś grosz wpadnie. Druga sprawa że często te osoby
    działają w powiązaniu z jakąś tam poligrafią, czy www. Problem w tym że
    to nie jest aż taka wiedza tajemna, sprzęt idzie do przodu i coraz
    więcej wybacza. Skutkuje to tym że konkurencja rośnie, siła nabywcza
    klientów maleje, więc zaczyna się walka na ceny. Łatwo przewidzieć co
    będzie dalej.
    Podsumowując są bardziej popłatne działalność rzemieślnicze, a artysta
    jak ma dobry folklor to sprzeda i zdjęcie z komórki ;)
    http://tinyurl.com/MilionyZTelefonu
    http://wiadomosci.onet.pl/fotoreportaze/ciekawostki/
    10-najdrozszych-zdjec-swiata,4906762,10730320,fotore
    portaz-maly.html#photo10730320

    Pozdrawiam,
    Bartosz.