  • 31. Data: 2015-11-17 17:38:59
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 17 Nov 2015 14:49:36 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    >Odniosłem wrażenie, że z dyskusji niedługo wyniknie, że grzejniki
    >niepotrzebne, wystarczą żarówki :)

    Moga wystarczyc.
    Zalezy ile prad kosztuje.

    W koncu bardziej grzeja niz swieca.

    J.

  • 32. Data: 2015-11-17 17:59:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-17 o 12:21, r...@k...pl pisze:

    > Nie, a na pewno niekoniecznie. Rano pomieszczenie szybciej ogrzeje się od
    > żarówek niż przy odpaleniu pieca gazowego. Energia może na papierze 3x droższa,
    > ale za to 3x szybciej zadziała.

    Rano to większość ludzi ubiera się i szybko wychodzi z domu. Nie zdąży
    zaznać ciepła będącego wytworem tych żarówek. Jeśli już zakładamy, że
    sensowne jest regulowanie temperatury w rytmie dobowym, to trzeba
    włączyć grzanie wcześniej zanim się wstanie. I dotyczy to lekkich
    konstrukcji jak domki kanadyjskie. Betonowe i ceglane domy nie nagrzeją
    się w sensownym czasie.
    W domach mieszkalnych najwięcej światła (w zimie) zużywa się od g. 17 do
    22. Akurat przypadkiem w tym czasie u większości dostawców nie da się
    włączyć II taryfy. Typowo do 2 godzin w dzień do 17 i 8 godzin od 22.
    Tak więc nie da się za dużo zaoszczędzić na kosztach energii zużytej na
    oświetlenie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2015-11-17 19:25:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Odniosłem wrażenie, że z dyskusji niedługo wyniknie, że grzejniki
    > niepotrzebne, wystarczą żarówki :)

    Kiedyś tu już przy podobnej okazji wspominałem historię znajomego,
    który pracował w zimie na stacji badawczej za kręgiem polarnym.
    W jego pokoju grzejniki były niepotrzebne, wystarczyły żarówki.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2015-11-17 19:45:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

    > W sumie z głębokiej młodości pamiętam, jak się pisklaki dogrzewało
    > żarówką. I to o celowo obniżonej sprawnośći ;-)
    >
    > http://allegro.pl/cl-lampa-grzewcza-mocna-zarowka-gr
    zejna-tanio-i5772349295.html

    > Choć martwi mnie nieco to stwierdzenie:
    > "Energooszczędne: aż do 90% energii elektrycznej jest zamieniane na ciepło."
    > A co się stało z pozostałymi 10%? ;-)

    Może o to chodzi, że 90% energii przetwarzane jest na użyteczne
    promieniowanie cieplne pod lampą, a 10% to straty na konwekcję?

    > A ostatnio kombinują (a może bardziej - reklamują) by ogrzewać tak
    > nie drób, a ludzi.

    Nie tylko ostatnio, pomysł znany od lat. Już w jaskiniach grzano
    podczerwienią z ognisk. A tak w ogóle, to słabo rozumiem ludzi,
    którym tzw. "racjonalne myślenie" zwane też "chłopskim rozumem"
    zasłania myślenie oparte o trochę bardziej rozbudowane modele.
    Podczerwień jest ważnym elementem światła, które służy człowiekowi.
    Obecna jest w promieniach słońca, jest też w podobnej proporcji
    w świetle żarówki. Dlatego ona taka przyjenma dla nas (chyba że
    komuś "inżynierskie podejście" każe wyciągnąć z kieszeni kalkulator).
    Podczerwień dopiero w skórze zaminia się w ciepło -- a to powoduje,
    że w tak oświetlonym pomieszczeniu temperatura powietrza może być
    sporo niższa przy zachowaniu zbliżonego komfortu cieplnego. Tylko
    zbliżonego -- bo jasne światło w połączeniu z brakiem podczerwieni,
    wyższą niż zwykle temperatura powietrza, to nie są naturalne warunki.
    Jak kto wybredny (albo po prostu nie wynaturzony), nie będzie się
    dobrze czuć w takim miejscu.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2015-11-17 23:39:17
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Zimą świecę powiedzmy godzinę rano i 7 godzin wieczorem, razem 8. W
    > weekendy jak czasem trzeba świecić i w dzień, tak jest ciemno.
    >
    > Latem świecę 2 godziny wieczorem...

    > No żyrandol to lepiej, żeby nie tylko sufit oświetlał. :)

    > Tiaaa.

    -i5709735785.html

    > O, to nawet wygląda jak człowiek. Może spróbuję...

    ostatnio wymienilem wlasnie takie na ledy 6W, fakt ze te swietlowki juz
    troche wisialy i moze sie wypalily ale subiektywne odczucie jest na + ledow
    do tego wkurzajace w nich zapalanie po 05-1 sekundzie i rozgrzewanie
    kilkadziesiat

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 36. Data: 2015-11-18 01:35:51
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 15:18:35 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

> [...]
    > kombinować. Obecnie albo ma się ogrzewanie centralne z ciepłowni albo
    > jakikolwiek inny system ogrzewania, który albo działa stale albo ma
    > termostat.
    > Ja w okresie wiosennym i jesiennym (jeszcze teraz) grzeję mieszkanie
    > klimatyzatorem, który ma funkcję pompy ciepła. Jak nie miałem
    > klimatyzatora, to od października paliłem już w kominku - odpowiedni
    > dobór paliwa i dopływu powietrza zapewnia w miarę równą temperaturę w
    > mieszkaniu.
    > Grzanie żarówkami to absurd ekonomiczny przede wszystkim.

    I tak i nie :)

    W takiej kanadzie maja czesto ogrzewanie elektryczne.
    Skoro i tak grzeją prądem to czemu by sobie żarówek nie nawtykać i mieć jasno?

    U nas rzeczywiście ciepło z elektryczności jest troche drogie. Ale to nie jest reguła
    absolutna.

  • 37. Data: 2015-11-18 11:46:23
    Od: b...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > W takiej kanadzie maja czesto ogrzewanie elektryczne.
    > Skoro i tak grzeją prądem to czemu by sobie żarówek nie nawtykać i mieć jasno?

    Z rysunku wynika, że 500 ledów 950nm będzie optymalne:)
    http://aquaro.pl/uploads/files/IR-A_small.gif

    Oczywiście dla skóry, dla metali już nie, dla nich
    trzeba jeszcze dłuższej fali.

  • 38. Data: 2015-11-18 11:58:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ledow
    > do tego wkurzajace w nich zapalanie po 05-1 sekundzie i rozgrzewanie

    Ale za to w nocy do kibla, takie coś jest w sam raz - zdążą się zapalić,
    zanim otworzysz drzwi i wejdziesz, a jak są ciemne na początku, to nie walną
    po oczach, a jak potrzebne będzie światło, to już się rozjarzą :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 39. Data: 2015-11-18 12:12:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zapalić, zanim otworzysz drzwi i wejdziesz, a jak są ciemne na
    >początku, to nie walną po oczach, a jak potrzebne będzie światło, to

    W nocy owszem, to powolne rozgrzewanie to nawet zaleta.
    W dzien nie bardzo.
    Ale swietlowki zapalaja sie dosc szybko, to wlasnie ledowe lampy nie
    wiedziec czemu lubia miec zwoke rzedu sekundy.
    I to jest na tyle duzo, ze przeszkadza.

    Natomiast swietlowki do kibelka czy lazienki sie po prostu nie
    nadaja - kazde zapalanie im szkodzi, w efekcie krotko wytrzymuja -
    rok-dwa.
    No - akurat tyle, ze mozna zareklamowac i pieniadze dostac z powrotem
    :-)

    W dodatku swiatla tam duzo nie trzeba, wiec LED pasuja ... choc w
    lazience lubie miec jasno ...

    J.

  • 40. Data: 2015-11-18 12:17:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Marek napisał:

    >Kiedyś tu już przy podobnej okazji wspominałem historię znajomego,
    >który pracował w zimie na stacji badawczej za kręgiem polarnym.
    >W jego pokoju grzejniki były niepotrzebne, wystarczyły żarówki.

    W mieszkaniu mam ostatnio 23 stopnie, a kaloryfery zakrecone.

    Wystarcza w zupelnosci te troche elektroniki plus lodowka, plus
    gotowanie, pranie itp ...

    J.