  • 1. Data: 2015-11-15 19:34:52
    Temat: Wzmacniacz audio, za mały prąd spoczynkowy
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    Jest taki sobie wzmacniacz:
    http://dino.inosak.org/dokumentacje/RFT.jpg
    Napięcia stałe zgodne ze schematem, za wyjątkiem
    punktów M21 M22, zamiast 33 mV uzyskać można (regulując R1342) co
    najwyżej 4 mV,
    napięcie na tranzystorze V2329 wynosi 1,85 V (w poprawnie pracującym
    kanale 1,8 V)

    Pytanie banalne, czego się czepić?

    Włodek

  • 2. Data: 2015-11-15 20:36:50
    Temat: Re: Wzmacniacz audio, za mały prąd spoczynkowy
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 19:34, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    > najwyżej 4 mV,
    > napięcie na tranzystorze V2329 wynosi 1,85 V (w poprawnie pracującym

    Tranzystorów mocy, straciły B-tę :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-11-15 20:56:52
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-15 20:36, janusz_k wrote:

    > Tranzystorów mocy, straciły B-tę :)

    Żeby nie konstrukcja końcówki, to zamieniłbym prawy z lewym
    http://dino.inosak.org/dokumentacje/rft_inside.jpg

    pewnie będę musiał, ale najgorsza w tej konstrukcji jest jakość laminatu
    co skutecznie mnie zniechęciło do podstawiania kolejnych elementów "na
    pałę" ;-)

    Włodek

  • 4. Data: 2015-11-15 22:33:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 19:34:52 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):
> [...]
    > najwyżej 4 mV,
    > napięcie na tranzystorze V2329 wynosi 1,85 V (w poprawnie pracującym

    Nie czepic, tylko sprawdzic wiecej napiec.

    Janusz dobrze radzi - ktorys tranzystor stracil bete, zmierz im
    napiecia BE.
    Choc i oporniki mogly sie pozmieniac.

    J.

  • 5. Data: 2015-11-16 19:07:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 20:56, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

> [...]
    >
    > pewnie będę musiał, ale najgorsza w tej konstrukcji jest jakość laminatu
    > co skutecznie mnie zniechęciło do podstawiania kolejnych elementów "na

    Szczerze współczuję, ruskie dziadostwo.
    Mierzyłeś spadki na opornikach 220om B-E mocy? czy sterujące czasami nie
    straciły B-ty? Może z nimi pójdzie łatwiej.
    No i lutowałbym hot-airem mniejsza szansa na odklejenie ścieszki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2015-11-17 00:19:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Janusz dobrze radzi - ktorys tranzystor stracil bete, zmierz im
    > napiecia BE.
    > Choc i oporniki mogly sie pozmieniac.

    A tm nie zmienił się po prostu R1343?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 7. Data: 2015-11-17 06:05:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-17 00:19, ACMM-033 wrote:

    > A tm nie zmienił się po prostu R1343?

    Nie (nie tak znacznie - ma około 550), to pomierzone było wczesniej.
    "Sukcesy" już są mierzyłem napięcia - zrobiłem zwarcie (w lewym kanale,
    tym sprawnym), ciekawe co poleciało.
    V2330 ma BE 0,5V -jakby za mało

    Włodek

  • 8. Data: 2015-11-17 10:10:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie (nie tak znacznie - ma około 550), to pomierzone było wczesniej.
    >"Sukcesy" już są mierzyłem napięcia - zrobiłem zwarcie (w lewym
    >kanale, tym sprawnym), ciekawe co poleciało.

    A polecialo cos ? On ma zabezpieczenia, ale zewrzec mogles w zlym
    miejscu.

    >V2330 ma BE 0,5V -jakby za mało

    Z tym, ze to moze oznaczac uszkodzenie V1313, lub R1358.
    Ale moze i V2330 polecial tak, ze CE ledwo przewodzi, a zlacze BE sie
    przetopilo i teraz stabilizuje 0.5V.

    Zbocznikowalbym na chwile V1313 (CE) rezystorem ~5k.
    Powinien puscic ~3mA, to 2330 tak ze 0.3-1A powinien puscic ... na
    tyle malo, zeby nie uszkodzic, na tyle duzo, ze powinno byc mierzalne.

    J.

  • 9. Data: 2015-11-17 13:57:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-17 10:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A polecialo cos ? On ma zabezpieczenia, ale zewrzec mogles w zlym miejscu.

    Emiter V2328 z Bazą V2330 (tzn takie same punkty ale w lewym kanale)

    Teraz to pali bezpiecznik.

    > Z tym, ze to moze oznaczac uszkodzenie V1313, lub R1358.

    R1358 mierzony i jest ok

> [...]
    > Powinien puscic ~3mA, to 2330 tak ze 0.3-1A powinien puscic ... na tyle
    > malo, zeby nie uszkodzic, na tyle duzo, ze powinno byc mierzalne.

    Trzeba "odłożyć" na później.
    Dzieki za wszelkie sugestie.

    Włodek

  • 10. Data: 2015-11-17 14:27:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > najwyżej 4 mV,
    > napięcie na tranzystorze V2329 wynosi 1,85 V (w poprawnie pracującym

    Nieco offtopiczne, opłaca Ci się w to bawić?

    http://allegro.pl/unitra-diora-wzmacniacz-ws-502-i57
    99520600.html

    Albo droższy, ale bardzo przyzwoity:

    http://allegro.pl/wzmacniacz-unitra-diora-ws-504-gwa