  • 41. Data: 2015-11-18 12:58:50
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:564c5d45$0$703$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale swietlowki zapalaja sie dosc szybko, to wlasnie ledowe lampy nie
    > wiedziec czemu lubia miec zwoke rzedu sekundy.

    Sterownik przetwornicy musi jakiś czas popracować, zanim zasili się z
    wyjścia przetwornicy. Na ten czas potrzebuje ładunku zgromadzonego w
    kondensatorze. Najprostsze rozwiązanie ładowania kondensatora - duży
    rezystor.
    P.G.

  • 42. Data: 2015-11-18 13:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >wyjścia przetwornicy. Na ten czas potrzebuje ładunku zgromadzonego w
    >kondensatorze. Najprostsze rozwiązanie ładowania kondensatora - duży

    Jakos tak masa innych zasilaczy nie ma tego problemu, sporo lamp led
    tez nie ma, nawet te swietlowki kompaktowe nie maja, a tylko niektore
    led'owki.

    J.

  • 43. Data: 2015-11-18 13:14:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 18, 2015, 12:17:13 PM, you wrote:

    > W mieszkaniu mam ostatnio 23 stopnie, a kaloryfery zakrecone.

    Skoro na zewnątrz jest 14 stopni, to co w tym dziwnego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2015-11-18 13:16:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 18, 2015, 1:03:20 PM, you wrote:

    > Jakos tak masa innych zasilaczy nie ma tego problemu, sporo lamp led
    > tez nie ma, nawet te swietlowki kompaktowe nie maja, a tylko niektore
    > led'owki.

    Kwestia mocy - im mniejsza moc pobierana z sieci, tym łatwiej ją
    ogarnąć prymitywną przetwornicą z kondensatorem i układem startowym na
    rezystorze i kondensatorze.
    Księgowy liczy każdy grosik.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2015-11-18 13:17:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.11.2015 12:12, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale swietlowki zapalaja sie dosc szybko, to wlasnie ledowe lampy nie
    > wiedziec czemu lubia miec zwoke rzedu sekundy.

    To ja zostanę przy żarówkach.

    MJ

  • 46. Data: 2015-11-18 14:11:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >To ja zostanę przy żarówkach.

    Ale to nie wszystkie LEDy tak maja. Tylko trzeba dobrze trafic/wybrac
    :-)
    W swietlowkach w pokoju w zasadzie nie przeszkadza - i tak wlaczasz na
    dlugo.

    Zreszta kup sobie taka jedna czy dwie, to zobaczysz.

    Widzialem kiedys szybko startujace swietlowki.
    Ale cos poznikaly - moze nie byly trwale.

    A moze i nadal sa:
    http://www.osram.pl/osram_pl/aktualnosci-i-wiedza/sw
    ietlowki-kompaktowe/swietlowki-kompaktowe-z-trzonkie
    m-gwintowanym/wiedza-specjalistyczna/technologia-qui
    ck-light/index.jsp
    Z tym, ze to co widzialem, to jakby jeszcze szybciej startowalo.

    Swoja droga ciekawe - przyspiesza inny luminofor ?
    Luminofor w swietlowce jest bardzo szybki, chyba, ze chodzi o to na co
    reaguje, a w swietlowce na poczatku to chyba argon czy inny gaz
    swieci.

    J.

  • 47. Data: 2015-11-18 14:49:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,

    >Skoro na zewnątrz jest 14 stopni, to co w tym dziwnego?

    14 to jednak mniej niz 23. Grzanie potrzebne.
    A u mnie nie ma zarowek :-)

    J.

  • 48. Data: 2015-11-18 14:59:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Nov 2015 17:59:08 +0100, w <n2fm8g$irv$1@dont-email.me>, Mario
    <M...@...pl> napisał(-a):

    > Rano to większość ludzi ubiera się i szybko wychodzi z domu. Nie zdąży
    > zaznać ciepła będącego wytworem tych żarówek.

    Zdąży, zdąży -- zależy jak szybko rano wychodzi i co jeszcze robi.

    > Tak więc nie da się za dużo zaoszczędzić na kosztach energii zużytej na
    > oświetlenie.

    A jednak czasami da.

  • 49. Data: 2015-11-18 15:03:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Nov 2015 19:45:46 +0100, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

    > Podczerwień dopiero w skórze zaminia się w ciepło -- a to powoduje,
    > że w tak oświetlonym pomieszczeniu temperatura powietrza może być
    > sporo niższa przy zachowaniu zbliżonego komfortu cieplnego.

    No proszę, to już wiem dlaczego przy wolframach ciepło czuję 1-2 stopnie niżej
    niż "normalnie" :).

  • 50. Data: 2015-11-18 15:06:54
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > 14 to jednak mniej niz 23. Grzanie potrzebne.
    > A u mnie nie ma zarowek :-)
    >
    > J.

    Podobno w domach ekologicznych grzanie niepotrzebne,
    wystarczy samo ciepło które produkuje człowiek.

    Tak mówili szpece. Sprawy metanu i jego
    kumulacji w pomieszczeniu bez wietrzenia
    już nie omawiali.