  • 21. Data: 2015-11-17 14:34:46
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2015 13:23:20 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Nie jest tak źle, większość energii którą używa żaraówka, jest
    emitowana
    > w postaci promieniowania. Tylko nie jest to promieniowanie
    widzialne,
    > a podczerwień.

    Ile żarówek jakiej mocy musiałbym zapalić w 10m2 łazience, w której
    jest 15°C, aby powiedzmy 30 minut ogrzać to pomieszczenie do temp.
    22°C?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-11-17 14:42:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 13:36:11 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
    > Zacznę od tego, że uważam gadanie o oszczędności za ciężkie oszustwo. W
    > pomieszczeniach ogrzewanych ciepło żarówki wcale nie jest energią
    > zmarnowaną, a w domu się grzeje w zimie i świeci w zimie.

    Zwróć uwagę na fakt, że poza zimą są też inne pory roku.

  • 23. Data: 2015-11-17 14:49:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.11.2015 14:34, Marek wrote:
    > emitowana
    > widzialne,
    >
    > Ile żarówek jakiej mocy musiałbym zapalić w 10m2 łazience, w której jest
    > 15°C, aby powiedzmy 30 minut ogrzać to pomieszczenie do temp. 22°C?

    A co to ma do dyskusji?

    Moja wypowiedź była o tym, że wg Ciebie przykładowe 100W żarówki
    grzeje gorzej niż 100W grzejnika na podłodze, bo ciepłe
    powietrze pozostaje na gorze.
    Zwróciłem uwagę, że to nieprawda, bo większość tej mocy grzeje,
    poprzez peromieniowanie, powierzchnie całego mieszkania.,

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2015-11-17 15:08:59
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.11.2015 14:42, s...@g...com pisze:

    > Zwróć uwagę na fakt, że poza zimą są też inne pory roku.

    W lecie jest jasno.

    MJ

  • 25. Data: 2015-11-17 15:18:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Tuesday, November 17, 2015, 3:08:59 PM, you wrote:

    > W lecie jest jasno.

    Nie każdy chodzi spać z kurami jak Ty. Są tacy, którzy jednak żyją
    trochę dłużej niż do zachódu słońca i grzanie domu przy 30+ stopni na
    zewnątrz nie uważają za rozsądne.

    Dawno nie czytałem absurdalniejszej argumentacji niż ta z grzaniem
    zimą żarówkami. Trzeba na głowę upaść, żeby w XXI wieku tak
    kombinować. Obecnie albo ma się ogrzewanie centralne z ciepłowni albo
    jakikolwiek inny system ogrzewania, który albo działa stale albo ma
    termostat.
    Ja w okresie wiosennym i jesiennym (jeszcze teraz) grzeję mieszkanie
    klimatyzatorem, który ma funkcję pompy ciepła. Jak nie miałem
    klimatyzatora, to od października paliłem już w kominku - odpowiedni
    dobór paliwa i dopływu powietrza zapewnia w miarę równą temperaturę w
    mieszkaniu.
    Grzanie żarówkami to absurd ekonomiczny przede wszystkim.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-11-17 15:26:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2015 14:49:36 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > A co to ma do dyskusji?

    Odniosłem wrażenie, że z dyskusji niedługo wyniknie, że grzejniki
    niepotrzebne, wystarczą żarówki :)

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-11-17 16:12:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.11.2015 15:26, Marek wrote:

    > Odniosłem wrażenie, że z dyskusji niedługo wyniknie, że grzejniki
    > niepotrzebne, wystarczą żarówki :)

    W sumie z głębokiej młodości pamiętam, jak się pisklaki dogrzewało
    żarówką. I to o celowo obniżonej sprawnośći ;-)

    http://allegro.pl/cl-lampa-grzewcza-mocna-zarowka-gr
    zejna-tanio-i5772349295.html

    Choć martwi mnie nieco to stwierdzenie:
    "Energooszczędne: aż do 90% energii elektrycznej jest zamieniane na ciepło."
    A co się stało z pozostałymi 10%? ;-)

    A ostatnio kombinują (a może bardziej - reklamują) by ogrzewać tak
    nie drób, a ludzi.

    pzdr
    bartekltg

  • 28. Data: 2015-11-17 16:26:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-17 o 16:12, bartekltg pisze:

> [...]
    > ciepło."
    > A co się stało z pozostałymi 10%? ;-)
    >
    > A ostatnio kombinują (a może bardziej - reklamują) by ogrzewać tak

    Swego czasu ja czymś takim grzałem kuwetę do trawienia płytek.

    Pozdrawiam

    DD

  • 29. Data: 2015-11-17 16:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Zwróciłem uwagę, że to nieprawda, bo większość tej mocy grzeje,
    >poprzez peromieniowanie, powierzchnie całego mieszkania.,

    Czy taka wiekszosc ... otoczenie zarowki gorace, to moze z polowa mocy
    leci nie przez promieniowanie.

    Tak czy inaczej:
    a) takiej lazienki nie trzeba podgrzewac do 22C, jesli sa promienniki
    podczerwieni - one podgrzewaja czlowieka, ktory w srodku jest. I
    cieplo moze byc od razu, nawet jesli sciany maja nadal 15C
    b) z jednej 60W zarowki wiele tego ciepla nie bedzie, juz w odleglosci
    kilkudziesieciu cm. Nawet z 4 zarowek nie bedzie duzo. To sie nadaje
    do nagrzewania "punktowego".

    J.

  • 30. Data: 2015-11-17 17:03:03
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.11.2015 16:33, J.F. wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > Czy taka wiekszosc ... otoczenie zarowki gorace, to moze z polowa mocy
    > leci nie przez promieniowanie.

    Większość.

    Dla CDC o temparaturze 2700K w promieniowanie widzialne idzie neicałe
    5% całego promieniowania.

    Gdyby połowa mocy szła na bliżej nieokreślone grzanie struktury
    (zakładamy, ze ciepło odbiera konwekcja, a nie znów promieniowanie:-)
    to żarówki miałby by sprawność 2.5%. A jednak mówi sie, ze mają ok 5%.

    pzdr
    bartekltg