  • 61. Data: 2009-01-30 20:26:01
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    KILu pisze:
    > Zalezy, co z tymi zdjeciami robisz, jakie jest ich przeznaczenie i poziom
    > ingerencji. Naprawde sa zastosowania, gdy taka TN wystarcza, by zdjecia
    > nie popsuc, a wrecz podciagnac kilka rzeczy.

    Nie można mówić o obróbce. Co najwyżej korekcji jasności i kadrowaniu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 62. Data: 2009-01-30 20:28:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Nie jest to żaden poziom. Na takich ekranach zdjęcia obrabia się na
    > ślepo. To jest prosta metoda to popsucia sobie fotek, a nie obróbki.

    Nie przesadzaj. Tą grupę cechuje niezdrowe umiłowanie absolutu - szkła
    to tylko stałki elki, body to ff, monitory to najdroższe - to jest bez
    sensu. Nikt tu prawie nie oddaje plików do masowego druku, mało komu
    naprawdę zależy na otrzymaniu z labu dokładnie tego, co widać - ludzie
    chcą na papierze obraz podobny, ładny i powtarzalny.
    Dlaczego nikt nie zwraca uwagę na świadome używanie monitora? Tu siedzi
    rozwiązanie większości problemów. Założę się, że 90% czytających to ma
    obok monitora przypadkowe światła dobrane bez sensu łącznie z świecącym
    od czasu do czasu słońcem.
    Z tymi monitorami jest trochę jak z audiofilstwem - kolumny za tysiące
    grające techno w niesymetrycznym pokoju z falami stojącymi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 63. Data: 2009-01-30 20:35:02
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tom01 wrote:
    > Nie można mówić o obróbce. Co najwyżej korekcji jasności i kadrowaniu.

    ...korekcji balansu bieli, manipulowaniu krzywymi...

    k,

  • 64. Data: 2009-01-30 20:57:55
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Tą grupę cechuje niezdrowe umiłowanie absolutu

    Odnoszę inne wrażenie. Schemat jest następujący. Ktoś wyskakuje z
    bzdurą, że ma monitorze TN za 500 zł ma super efekty. Może jemu
    odpowiada, ale to zupełnie inna kwestia. Ktoś inny napisze jak jest,
    czarno na białym i za moment jest kupa uwag, takich jak Pańska. Że 5-8
    tys, że absoluty i inny high end. Zawsze się to tak kończy. Czy to
    naprawdę tak trudno przyjąć do wiadomości, że wędlina z marketu za 5,99
    to nie jest prawdziwe mięso? Normalna jest trochę droższa, ale aby była
    jadalna, nie musi kosztować 15 razy więcej.

    PS. Co jest złego z stałkach elkach? ;)

  • 65. Data: 2009-01-30 21:05:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

> [...]
    > to nie jest prawdziwe mięso? Normalna jest trochę droższa, ale aby była
    > jadalna, nie musi kosztować 15 razy więcej.

    A ja twierdzę, że wśród monitorów za pięć stów znajdą się takie, na
    których da się pracować.

    > PS. Co jest złego z stałkach elkach? ;)

    Że na cyfrze prawie wszystkie da się zastąpić dobrym zoomem (oczywiście
    wyłączając jasność).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

  • 66. Data: 2009-01-30 21:07:43
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tom01 wrote:
    > Odnoszę inne wrażenie. Schemat jest następujący. Ktoś wyskakuje z
    > bzdurą, że ma monitorze TN za 500 zł ma super efekty. Może jemu
    > odpowiada, ale to zupełnie inna kwestia.

    Wlasnie do tego zmierzamy - *mi* odpowiada (w polaczeniu ze swiadomoscia,
    ze kosztowal niewiele). Mam porownanie, pracowalem na wielu znacznie
    gorszych monitorach i to, co oferuje ten TN mi obecnie wystarcza - sila
    rzeczy nie moge sie zgodzic, ze taki monitor nie nadaje sie do amatorskiej
    obrobki. Widzialem monitory za kilka tys i nie jest tak, ze w efekcie nie
    moge patrzec na mojego szajsunga (choc oczywiscie widze roznice,
    szczegolnie w kwestii kontrastu i katow widzenia). Za to po zobaczeniu
    szajsunga nie wyobrazam sobie zabawy ze zdjeciami na starszych, gorszych
    monitorach.
    Swoja droga swego czasu pracowalem na zuzytej bance (nie pamietam jakiego
    producenta, ale bylo to cos bardzo przyzwoitego). Wspomnienia mam... jak
    najgorsze. Brak ostrosci w zasadzie uniemozliwial wykonywanie niektorych
    operacji.

    k,

  • 67. Data: 2009-01-30 21:24:00
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Niema co się kłócić tylko kupujmy nowe i dobre monitory. Problem jest czasem
    z oglądaniem fotek z super aparatu..Ukośne linie są schodkowanie i brakuje
    miejsca na dysku..Nie drukuję wielkich zdjęć ale oglądam na ekranie
    fotografie w natywnej rozdzielczości projektora XVGA. To dobra jakość do
    zdjęć. Co więcej można? Panel TV Ful Hd 42 zapewnia 1920 x 1080 pikseli .
    Dobrze ogląda się na nim fotki z różnych aparatów. Najbardziej podoba mi
    się obraz z mojej kamerki Canon HV10 . To moje jedyne źródło sygnału
    FullHd i jestem z niego zadowolony. Satelitarne sygnały nie mają takiej
    rozdzielczości.
    Polecam się na przyszłość
    Andrzej M.

  • 68. Data: 2009-01-30 21:31:03
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > A ja twierdzę, że wśród monitorów za pięć stów znajdą się takie, na
    > których da się pracować.

    *Ja* twierdzę, to może być i prawda. Również *pracować*, jeśli nie
    chodzi o fotogafię, również.

    > Że na cyfrze prawie wszystkie da się zastąpić dobrym zoomem (oczywiście
    > wyłączając jasność).

    A niby po co się kupuje stałki, jak nie światło? Co do ostrości,
    rozdzielczości, można faktycznie robić analogie do dobrych zumów, ale to
    też muszą być elki, prawda?

  • 69. Data: 2009-01-30 21:34:42
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    KILu pisze:
    > Widzialem monitory za kilka tys (...) oczywiscie widze roznice,
    > szczegolnie w kwestii kontrastu i katow widzenia).

    Potwierdza to pewien poziom Pana wymagań jakościowych, bo kontrast i
    katy to *zupełnie* nie jest to, co odróżnia monitory dobrych od
    kiepskich. Nie krytykuję tego, jednak powinno się wyraźnie zaznaczać
    *własne preferencje*, zamiast ferowania mało prawdopodobnych opinii.

> [...]
    > producenta, ale bylo to cos bardzo przyzwoitego). Wspomnienia mam... jak
    > najgorsze. Brak ostrosci w zasadzie uniemozliwial wykonywanie niektorych

    Zgadzam się. Najlepszy kineskop na świecie, w 2009 roku już ma parę lat
    i jest jedną nogą na tamtym świecie, a nie monitorem do pracy.

  • 70. Data: 2009-01-30 22:23:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > A niby po co się kupuje stałki, jak nie światło?

    Żeby mieć... wystarczy poczytać archiwum - światło to tylko jeden z
    argumentów.

    > Co do ostrości,
    > rozdzielczości, można faktycznie robić analogie do dobrych zumów, ale to
    > też muszą być elki, prawda?

    Nie, to muszą być obiektywy, które dadzą podobne wyniki. W szczególności
    może to być i któryś z Tamronów, wybrana Sigma czy nawet jakiś Helios.
    Niech doświadczenie segreguje, a nie cena czy przynależność do ''półki''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/