    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Pechowy dzień, choć nie dla mnie
    Date: Tue, 23 Jan 2018 23:15:19 +0100

    Temat standardowy - z tych, "kto zabuli za to". Otóż zawitała do
    Trójmiasta arktyczna zima - czyli temperatury ciut poniżej zera.
    Ponieważ jest zima i w związku z tym katastrofalne warunki jazy (czyli
    "czarne" ulice i nic szczególnego więcej) to stworzyło to idealne
    warunki do stłuczek i wypadków. Naliczyłem ich dwie na odcinku 10km,
    które wydarzyły się tuż przed moim nosem. Jedna z nich z dachowaniem
    nawet. Ale nie ona mnie zainteresowała. Otóż sytuacje mamy następującą:
    środek miasta, dwa pasy ruchu w jednym kierunku, stosunkowo niewielki
    ruch przed południem. Gość jedzie lewym pasem. W zatoczce stoją gliny z
    suszarką i namierzają go. Oczywiście jechał za szybko i nie miał
    Yanosika, który darłby się mu kilometr wcześniej, że jest akcja. No więc
    gliniarz wyskakuje na środek jezdni i macha lizakiem jakby opętało go
    stado os. Gość na lewym ostro hamuje. Jednakże TIR za nim nie ma tak
    skutecznych hamulców więc systematycznie prowadzi do destrukcji
    bagażnika oraz tylnych foteli auta poprzedzającego. Całe szczęście, że
    nie było trzeba "ujawniać", że przy okazji destrukcji uległy kręgosłupy
    pasażerów.

    Czy w związku z zaistniałą sytuacją można przyjąć standardowe "nie
    zachował bezpiecznej odległości, nie dostosował do warunków"?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek