  • 71. Data: 2010-02-10 10:24:54
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Feb., 23:22, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" 2...@2...goog
    legroups.com

    http://sites.google.com/site/panosaurus2/p-19

  • 72. Data: 2010-02-10 10:35:09
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    >jesli c550 d bylyby postrzegany jako odpowiednik sprzetu studyjnego ,
    to jakiegos studia dzwiekowego w gminnym osrodku kultury albo
    parafilnym na zapleczu zachrystii.

    to aparat przeznaczony dla najubozszego plebsu i jako taki wzbudza
    zainteresowanie tylko tych warstw.<

    *** wow!

    W ktorym kraju najubozszy plebs kupuje aparaty foto za 600USD sztuka?

    >Zawodowo - owszem - dla zawodowcow z tzw trzeciej ligi. Ktos musi
    fotografowac majtki , bluzki , itp do katalogow.<

    *** a co Ci sie nie podoba w dobrej fotce majtek?
    Jesli sa na zgrabnej modelce to ja sie bede taka fotka zachwycal.

    >Mozna tez zawodowo tym walic zdjecia legitymacyjno / paszportowe , ale
    trzeba zainwestowac jeszcze w nozyczki do wycinania zdjec , a to juz
    moze przekrozcyc budzet kasy.<

    *** masz na mysli jakies nozyczki wysadzane krysztalkami svarowskiego?
    Bo takie normalne to nijak sie maja do ceny 550D.

    Tak naprawde to oslabiasz mnie XX YY.

    Napisales pare fajnych rzeczy ale teraz zachowujesz sie jak zdziwaczaly,
    agresywny staruszek troche.

    Canon wlasnie wypuszcza kolejne genialne urzadzenie, spojrz na to od strony
    tego co mozna takim aparatem zrobic, jakie niesamowite technicznie fotki,
    jakie niesamowite artystycznie fotki, do tego niesamowitej jakosci filmy.

    Dla Ciebie ciekawszy jest jednak sopel lodu.

    Zrob dla siebie dzis cos milego, wyluzuj troche, odprez sie, taka rada.

    Polon

  • 73. Data: 2010-02-10 10:49:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 02:24:54 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > On 9 Feb., 23:22, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    legroups.com

    > http://sites.google.com/site/panosaurus2/p-19

    Panoramę robisz żeby sopla pokazać?

    Mam dla ciebie nowy pomysł: zajmij się makrofotografią w formie panoramy
    sferycznej. Tego jeszcze nie było!

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 74. Data: 2010-02-10 11:09:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 01:24:20 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Nie strzelam z aparatu jak z karabinu maszynowego, ale to czego z tych
    > dwóch Ci bardziej potrzeba zależy zawsze od Twojego wykorzystania
    > lustrzanki.

    Jakikolwiek sporcik cykany amatorsko obnarzy mikrość tego bufora w
    rawach. Te ze 30 jpgów jest znośne, ale 6 rawów to w tym przypadku
    mniej niz 2 sekundy ciągłego focenia - to naprawdę mało przy ruchliwych
    obiektach. Stawiam że mamy tu do czynienia z kastracją marketingową,
    pewnie chcą mieć kolejny wyróżnik dla serii dwucyfrowej.

    > A jakie on ma wymiary fizyczne?

    Przekątna 3" i tyle. Można sobie policzyć. Jeśli nie rypnąłem się
    gdzieś w rachunkach wychodzi w przybliżeniu 61x46 mm dla 4:3 i 63x42 mm
    przy 3:2 Czyli minimalnie niższy i LCD gęściej upakowane.

    > Chyba deko będzie lepiej, tzn, naraz zobaczysz wyświetlając zdjęcie 3:2 ma
    > ono ok. 640x420 czyli widzisz je 805kpix. Tu będziesz widział zdjęcie
    > wszystkimi 1Mpix. czyli 720x480.

    Umówmy się że dla znakomitej większość ludzi te różnice są zupełnie
    pomijalne. Ot, tyle, że teraz będzie można zobaczyć fotkę bez czarnych
    pasków u góry i dołu, z 10% większą. Od paru lat używam kompakta z
    rozdziałką ekranu 230k px i naprawdę nie jest to problem. Większa
    rozdzielczość jest miła, ale nie kluczowa IMHO. Te różnice tutaj,
    twierdzę że są zupełnie pomijalne.

    > 7D - wedle skąpca od 5kzł. Jak ktoś uważa, że warto to jego sprawa. A850
    > to koszt 5500zł, Zdecydowanie bym dołożył za pełnoklatkowość. Oczywiście
    > 7D w wielu sprawach jest lepszy, ale mimo wszystko to crop.
    > A to 60D to ma być taki tani 7D? Taki sam tylko tani, czy jednak
    > oberżnięty? Ciężko mi wsadzić to 60D pomiędzy 7D i 550D :)

    Popatrz na oficjalne progi cenowe: 550D - 799 ojro, 50D - 1299 ojro, 7D
    - 1649 ojro. Miejsce na coś między 1 a 3 cyframi jest, coś co będzie
    konkurentem D90. Skoro teraz do 550D włożyli sensor 18 MPx, to pewnie
    podobny powędruje do hipotetycznego 60D, filmowanie najwyraźniej to już
    mus, więc oberżną fpsy, może AF zostanie z poprzednika (nie jest taki
    zły), może jeszcze jakieś cięcia ergonomiczne (mniejszy pryzmat, mniej
    guziczków).

    Dla porównania u Nikona: D5000 - 699 ojro, D90 - 959 ojro, D300s - 1399
    (obniżka w stosunku do D300 z 1980 ojro). Korelacje są IMHO dość
    oczywiste.

    de Fresz

  • 75. Data: 2010-02-10 11:34:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):
    > A to 60D to ma być taki tani 7D? Taki sam tylko tani, czy jednak
    > oberżnięty? Ciężko mi wsadzić to 60D pomiędzy 7D i 550D :)

    Może np. tak:
    4fps, AF i wizjer z 50D, odchylany ekran

    --
    Mirek

  • 76. Data: 2010-02-10 12:31:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W ktorym kraju najubozszy plebs kupuje aparaty foto za 600USD sztuka?

    plebs zawsze dazyl do nobilitacji.
    czesci plebsu udawalo sie kupic akty nobilitacyjne.

    takim aktem nobilitadcyjnym jest zakup xxx.
    Przesiadka z " prostych " kompaktow do "szlachetniejszych "
    lustrzanek .

    .szlachetniejszych w pojeciu plebejskim.
    przypomina to do zludzenia sytuacje z okresu koncowki prl , kiedy to
    ludzie oczczednosci zycia przeznaczali na zakup mercedesow. Taki
    samochod byl aktem nobilitacji - w ich wlasnym poczuciu.
    Byly to najczesciej samochody kilunastoletnie , wyexplowatowane ,
    ktorymi nikt wiecej nie chcial na zachodzie jezdzic.Samochod 10 letni
    po wypadku mial opinie atrakcyjnej nowki.

    seria xxx to najprostsze , slabo funkcjonujace wielkomasowe produkty ,
    przeznaczone dla fotografujacych o najnizszch wymaganiach, sprzetowych
    i jakosciowych.slowem przeznaczony dla "fotografujacego plebsu" o
    mocno rozwinietym poczuciu ceny zakupu - czyli przekladajacych niska
    cene nad walory uzytkowe.

    Parafrazujac na stare polskie porzekadlo : jak sie nie ma co sie
    lubi , to sie lubi co sie ma.

    > fotografowac  majtki , bluzki , itp do katalogow.<
    >
    > *** a co Ci sie nie podoba w dobrej fotce majtek?
    > Jesli sa na zgrabnej modelce to ja sie bede taka fotka zachwycal.

    mnie taka fota lata.
    nie kreci mnie cukierek przez szybe.

> [...]
    >
    > *** masz na mysli jakies nozyczki wysadzane krysztalkami svarowskiego?
    > Bo takie normalne to nijak sie maja do ceny 550D.

    zawodowiec , ktory zmuszony jest do czynienia oszczednosci na swoich
    narzedziach pracy , wrecz do granicy bolu , moze miec trudnosci z
    uzyskaniem kredytu na zakup specjalnych nozyczek wycinajacych z
    wydruku zdjecia legtymacyjne.

    > Tak naprawde to oslabiasz mnie XX YY.

    wez sie w garsc.

    > Napisales pare fajnych rzeczy ale teraz zachowujesz sie jak zdziwaczaly,
    > agresywny staruszek troche.

    z metryki nie wynika ze jestem staruszkiem .
    zona tez jest odmiennego zdania.
    nie ma ku takiemu twerdzeniu zadnych przeslanek formalnych czy
    biologicznych.

    Mysle ze mialbys pelne prawo nazywania mnie dziwiakiem , gdybym
    podniecal sie jakims c550d a gdybym cos takiego kupil moglbys mnie
    nazywac wariatem.

> [...]
    > jakie niesamowite artystycznie fotki, do tego niesamowitej jakosci filmy.
    >
    > Dla Ciebie ciekawszy jest jednak sopel lodu.

    ten ktory spadl jest ciekawszy od c550d.

    kazde sopel lodu jest inny , setki tysiecy c550d beda identyczne - co
    w tym fascynujacego - ot kolejna zabawka dla wiekszych dzieci.

    > Zrob dla siebie dzis cos milego, wyluzuj troche, odprez sie, taka rada.

    dziekuje - przebieglem dzisiaj na biegowkach 10 km , trudno o lepsze
    odprezenie - to pozwala spojrzec na swiat z wlasciwej perspektywy .
    pozwala realnie ustawic w naleznym miejscu szeregu koleje przedmioty
    z napisem canon.

  • 77. Data: 2010-02-10 13:51:20
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]

    ktorymi nikt wiecej nie chcial na zachodzie jezdzic.Samochod 10 letni
    po wypadku mial opinie atrakcyjnej nowki.

    *** Ciebie wiec bylo stac wtedy na nowego merca?
    Czy wolales jezdzic tramwajem aby sie nie znizac do poziomu 10letnich
    samochodow?

    Ja mam 13 letni samochod, jezdzi sie nim calkiem spoko juz od paru latek.

    Te produkowane obecnie mniej pala ale poza tym to nie widze jakiejs wielkiej
    roznicy miedzy passatem 1997 a 2010.

[...]

    *** Jak mozna pisac o aparacie za 600USD, ze jest dla plebsu, ze ma niska
    cene??

    Jak mozna pisac, ze aparat, ktory ma 15Mpx, ISO do 12800, 3.7 klatki na
    sekunde, kreci filmy HD jest

    - najprostszy??
    - slaby??
    - spelnia najnizsze wymagania sprzetowe??

    Ja zyje w roku 2010.
    Na chwile obecna a wiec 10/02/2010 aparaty 500D czy 550D sa jednymi z
    najbardziej zaawansowanych aparatow fotograficznych na swiecie.

    Zastanawiam sie, w ktorym roku Ty zyjesz?
    2110?

    Pamietam zdanie mojego wykladowcy z fizyki:

    Aby dobrze poznac nature problemu, najpierw nalezy dojrzec slonia a dopiero
    potem plamke na jego trabie.

    Ty tego nie rozumiesz jak sie zdaje.

    Skupiasz sie na tym, ze 500D gorzej lapie ostrosc niz 50D co dostrzegles
    poslugujac sie papierem militetrowym dla bardzo jasnych obiektywow.

    I to tyle.

    Nie widzisz slonia, widzisz plamke na trabie.

    Parafrazujac na stare polskie porzekadlo : jak sie nie ma co sie
    lubi , to sie lubi co sie ma.

    *** znowu nie rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.

    Moze Ci wytlumacze...

    Na przykladzie wiertarki sie postaram.

    Ktora wiertarka Twoim zdaniem jest lepsza?

    - profesjonalna?
    - amatorska?

    Profesjonalne wiertarki maja to do siebie, ze sa wytwarzane z wysokiej
    jakosci materialow, sa jednak specjalizowane, maja malo bajerow i opcji.
    Beda jednak dluuuugo sluzyc.
    Sa drogie.

    Wiertarki amatorskie sa robione z gorszej jakosci materialow, maja rozne
    predkosci, udar, pomiar glebokosci otworow.
    Jednak w codziennej pracy, 24h na dobe dlugo by nie pozyly.
    Sa tanie.

    Obie wierca dokladnie takie same otwory.

    (Oczywiscie, Ty bys zauwazyl, ze wcale nie, bo otwory wcale nie sa takie
    same, bo cos tam z czyms tam... nuda i brak zrozumienia istoty sprawy)

    Pytanie wiec, ktora jest lepsza?

    Dla mnie lepsza bylaby amatorska, Ty bys sie bujal z profesjonalna.

    500D i 50D robia DOKLADNIE takie same fotki.

    Trzeba byc wariatem aby sie dopatrywac roznicy.

    Oczywiscie 50D jest narzedziem bardziej profesjonalnym, lepiej sie sprawdza
    w zastosowaniach specjalistycznych.

    Jednak dla ludzi, ktorzy nie robia fotek papieru milimetrowego, 500D jest
    lepszym rozwiazaniem i to bez wzgledu na zasobnosc ich portfela.

    Gdy obrazasz ludzi, ktorzy kupili 500D to budzisz we mnie lekkie
    politowanie, to j
    est zalosne, ze klasyfikujesz siebie jako kogos lepszego, tylko dlatego, ze
    wybuliles 300 dolcow wiecej na aparat.

    Jesli ja wydam jeszcze wiecej to co?

    Bede od Ciebie lepszy?

    Zgaduje, ze nie.

    Wtedy bylbym sprzetowym onanista.

    Jedyny sluszny wybor to 50D, do momentu az kupisz 7D.

> [...]

    narzedziach pracy , wrecz do granicy bolu , moze miec trudnosci z
    uzyskaniem kredytu na zakup specjalnych nozyczek wycinajacych z

    *** Ty znowu o bolu, aparat foto to jest aparat foto a nie narzedzie do
    otrzymywania bolu czy rozkoszy...

    Przynajmniej dla mnie...

> [...]

    z metryki nie wynika ze jestem staruszkiem .
    zona tez jest odmiennego zdania.
    nie ma ku takiemu twerdzeniu zadnych przeslanek formalnych czy

    *** ale sie tak wlasnie zachowujesz.
    Moze starzejesz sie mentalnie za szybko?

    Polon

  • 78. Data: 2010-02-10 15:27:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jak mozna pisac, ze aparat, ktory ma 15Mpx, ISO do 12800, 3.7 klatki na
    > sekunde, kreci filmy HD jest

    gdyby oceniac aparat na podstwie tych parametrow to wynikaloby z
    tego , ze Nd3 jest jednym z najgorszych aparatow na rynku aktualnie ,
    a c550d bije go na glowe.

    jezeli uwazasz ze tak nie jest , to zastanow sie dlaczego taka ocena
    nie jest miarodajna.

    > Ja zyje w roku 2010.
    > Na chwile obecna a wiec 10/02/2010 aparaty 500D czy 550D sa jednymi z
    > najbardziej zaawansowanych aparatow fotograficznych na swiecie.

    to nic nie mowi .
    komorka jest bardziej zaawansowana - robi zdjecia i pozwala na
    komunikowanie sie z drugim czlowiekiem majacym takie samo urzadzenie w
    dowolnej czesci globu.

    > Pamietam zdanie mojego wykladowcy z fizyki:
    >
    > Aby dobrze poznac nature problemu, najpierw nalezy dojrzec slonia a dopiero
    > potem plamke na jego trabie.

    mnie sie bardziej podoba to samo ale brzmiace z ust Ani Trebuni

    spiewa to z trebuniami - tutkami

    cytuje z pamieci

    jak kogusik ches malego spotkac
    pieknie pytom - jest stokrotka?
    ale nisko musis schylic glowe
    by stokrotki slyszec mowe

    pieknie zaspiewane.

    > Ty tego nie rozumiesz jak sie zdaje.
    >
    > Skupiasz sie na tym, ze 500D gorzej lapie ostrosc niz 50D co dostrzegles
    > poslugujac sie papierem militetrowym dla bardzo jasnych obiektywow.
    >
    > I to tyle.

    nie , w tym watku o 550 nie zabralem w ogole glosu nt. ostrosci.
    w innym kiedy ten aspect zostal poruszony pozwolilem sobie na
    informacje n.t. temat.

    > Nie widzisz slonia, widzisz plamke na trabie.

    powiedzilabym inaczej - widze plamke , tylko nie ma traby , ktora
    zechcialaby te plamke nosic.

    > *** znowu nie rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.

    doskonale rozumem.
    ludzie szukaja duzo jakosci za malo pieniedzy.
    w tych modelach canon daje malo jakosci za duzo pieniedzy.

    > Moze Ci wytlumacze...
    >
    > Na przykladzie wiertarki sie postaram.
    >
    > Ktora wiertarka Twoim zdaniem jest lepsza?
    >
    > - profesjonalna?
    > - amatorska?

    mam dlugopis , za kilkanascie zl .
    to jest dlugopis profesjonalny , gdyz zarabiam nim pieniadze.
    moje dzieci maja rowniez , lepsze nie sa one profesjonalne.Dzici nie
    pracuja jeszcze

    nie chce poruszac teraz watku etymologii slowa profesjonalne.
    znaczeni tego slowa sie zmienilo - bywa ostatnoi uzywane w nowym
    znaczeniu majacym byc synonimem jakosci spelniajacej najwyzsze
    wymagania.
    Slowo to bywa tez naduzywane . Z braku umiejetnosci dokladnego opisu
    pozadanych cech niektorzy chetnie stosuja to pojecie jako skrot
    ( nie ) myslowy.
    Piewrotnie bylo ono rezerwowane dla pewnych specyficznych i
    wyjjatkowych czynnosci / zawodow .

    > Obie wierca dokladnie takie same otwory.

    roznie z tym bywa , ale to temat ie na te grupe.
    mam rozne wiertarki , wierce nimi rozne dziury i otwory niekoniecznie
    sa dokladnie takie same z roznych urzadzen - ale to jest OT.

> [...]
    >
    > Pytanie wiec, ktora jest lepsza?
    >
    > Dla mnie lepsza bylaby amatorska, Ty bys sie bujal z profesjonalna.

    nie uzylelm w tym watku zarzutu ze c550 nie jest profesjonalny.
    to dla mnie nic nie znaczy.
    Co najwyzej wyrazilem moj poglad , iz tak niskiej klasy slabo
    funkcjonujace aparaty interesuja mnie mniej niz sopel ktory spadl 2
    dni temu z rynnny ziemie .
    I jednoczesnie wyrazam glebokie wspolczucie wszystkim tym , ktorzy
    musza tym aparatem zarabiac jakos tam na zycie . Zycze wam wygranej w
    totolotka chocby niewielkiej tak byscie mogli swoj zawod wykonywac w
    lepszych warunkach . Tak jak kierowca taksowki zyczylbym na codzien
    mercedesa , a nie twardego fiata po 400 000 km i 3-cim szlifie
    cylindrow.

    > 500D i 50D robia DOKLADNIE takie same fotki.

    NIE

    jesi mowilibysmy o zbiorze zdjec zrobionym na przestrzeni jakiegos
    przeddzialu czasowego obydwoma aparatami , to z pewnoscia znajda sie
    w obu zbiorach i elemnty rowne sobie ( jakosciowo) . W zbiorze 50d
    bedziesz mial wiecj zdjec dobrych , mniej zlych niz w c500 d.
    pomijam takie aspekt w tej chwili jak wiekszy obraz w celowniku i co b
    wazne duzo cichsza praca migawki i lustra w c50d. To ma znaczenie
    uzytkowe. Zdazylo mi sie ze na duzym dzidzincu robiac zdejcia xxx w
    trakcie koncertu ludzie odwracali glowe w moim kierunku w reakcji na
    chlasniecie lustra.
    w 50d a jeszcze lepiej w c5d2 robie we wnetrzu nie zwracajac wiekszej
    uwagi.
    czasy osiagane z reki tez sa dwa razy dluzsze.
    jesli miales fizyke - to nie musze tlumaczyc dlaczego - stosunek masy
    wirujacej do nieruchomej , drgania calosci towarzyszace przejmowania
    energii od lustra - to sa rzeczy ktore maja znaczeniae - a o ktorych
    wiekszosc posuadaczy tych xxx nawet nie chce wiedziec. dla nich
    stotna jest krotnosc zooma.

    > Trzeba byc wariatem aby sie dopatrywac roznicy.
    >
    > Oczywiscie 50D jest narzedziem bardziej profesjonalnym, lepiej sie sprawdza
    > w zastosowaniach specjalistycznych.

    ja uzywam wylacznie amatorsko .
    ba nawet nie uwazam siebie za amatora - jestem jedynie posiadaczem
    tego aparatu.
    uzywam go niezawodowo w celu umilenia sobie spaceru z psem .
    sprawdza sie lepiej w kazdym zastosowaniu z wyjatkiem moze
    zastosowania w sporcie w dyscyplinie : rzut aparatem na odleglosc.
    tutaj pewnie c500d osiagnalby wieksze odleglosci i by wygral :-))

> [...]
    > politowanie, to j
    > est zalosne, ze klasyfikujesz siebie jako kogos lepszego, tylko dlatego, ze

    nie .
    kupilem sobie taniutka hybryde kosztowala mnie 1000 zl i jestem nia
    zachwycony.
    Nikogo nie obrazam. Nazywam tylko rzeczy po imieniu.
    To najtanszy , najprostszy , z dolnej polki aparat canona - takie sa
    fakty.

    Czy jest dobry ?- nie wiem . wiem ze jest najgorszy z dslrow canona.

    > Jesli ja wydam jeszcze wiecej to co?
    >
    > Bede od Ciebie lepszy?

    Byc moze ale pod jakim wzgledem ?
    trzebaby zdefioniowac najpierw skale oceny i cechy podlegajace
    porownaniu - co podlegac bedzie wartosciowaniu.

    Jesli np dynamike zdjec , to kupujac Nd3 bedziesz lepszy.

    Jesli maialbys na mysli n.p. jakies cechy osobowosciowe to bladzisz
    idac myslowo w tym kierunku . To nie ma nic wspolnego z ososbowscia.
    W ten sposob nie beddziesz osobiscie ani o mm lepszy , ale mozesz miec
    lepszy aparat.

    Pisze tylko tak jak jest. Nie wiem skad tendencja wiazania jakosci
    aparatu z cechami osobistymi - co najwyzej moznaby wiazac z
    zamoznoscia - jakas korelacja statystycznie z pewnosci istnieje - ale
    pewien nie jestem.

    > Zgaduje, ze nie.
    >
    > Wtedy bylbym sprzetowym onanista.
    >
    > Jedyny sluszny wybor to 50D, do momentu az kupisz 7D.

    nie wiem . nie pisze co jest sluszne.
    pisze jedynie ze jest to marna konstrukcja.
    wiedzac o tym mozna dokonac wyboru swiadomie .

    > *** ale sie tak wlasnie zachowujesz.
    > Moze starzejesz sie mentalnie za szybko?

    mysle ze na tej grupie naleze do osob potrafiacych uzasadnic swoje
    stanowisko.
    jesli jest to przejawem starzenia mentalnego , to zyczylbym sobie jego
    przyspieszenia .

  • 79. Data: 2010-02-10 16:26:37
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    & gdyby oceniac aparat na podstwie tych parametrow to wynikaloby z
    & tego , ze Nd3 jest jednym z najgorszych aparatow na rynku aktualnie ,
    & a c550d bije go na glowe.

    Oszukujesz troche w swych rozmyslaniach moj drogi XX YY.

    Oskarzyles aparat 500D, ze jest najprostszy, slaby i ze spelnia najnizsze
    wymagania sprzetowe, przyrownales wiec 500D to aparatow najnizszej klasy co
    jest kompletna bzdura.

    Teraz wyskakujesz z Nikonem D3 przez co zmieniasz temat naszych rozwazan.

    > to nic nie mowi .
    > komorka jest bardziej zaawansowana - robi zdjecia i pozwala na
    > komunikowanie sie z drugim czlowiekiem majacym takie samo urzadzenie w
    > dowolnej czesci globu.

    Znowu nie na temat.
    Czy mozesz zaprzeczyc, temu co napisalem?
    Cytuje:

    "Na chwile obecna a wiec 10/02/2010 aparaty 500D czy 550D sa jednymi z
    najbardziej zaawansowanych aparatow fotograficznych na swiecie."

    > jak kogusik ches malego spotkac
    > pieknie pytom - jest stokrotka?

    ale o co chodzi?

    > ale nisko musis schylic glowe
    > by stokrotki slyszec mowe

    Odnoszac sie do naszej rozmowy to co wlasciwie masz na mysli?

    > doskonale rozumem.
    > ludzie szukaja duzo jakosci za malo pieniedzy.
    > w tych modelach canon daje malo jakosci za duzo pieniedzy.

    I tu sie znowu nie zgadzamy.

    500D daje olbrzymie mozliwosci kreatywne fotografowi i doskonala jakosc
    techniczna wykonywanych fotek.

    Co jest z Toba nie tak, ze tego nie widzisz?

> [...]
    > w obu zbiorach i elemnty rowne sobie ( jakosciowo) . W zbiorze 50d
    > bedziesz mial wiecj zdjec dobrych , mniej zlych niz w c500 d.

    Tak dla ustalenia stanowisk...

    Na 100 fotek zrobionych tym samym obiektywem, na tej samej wycieczce w gory,
    ten sam fotograf, ktory wie co robi, ile fotek 50D zrobi lepiej niz 500D?

> [...]
    > chlasniecie lustra.
    > w 50d a jeszcze lepiej w c5d2 robie we wnetrzu nie zwracajac wiekszej

    To oczywiscie sa mile cechy 50D ale to przeciez nie powod, zeby traktowac
    500D jak smiecia!

> [...]
    > energii od lustra - to sa rzeczy ktore maja znaczeniae - a o ktorych
    > wiekszosc posuadaczy tych xxx nawet nie chce wiedziec. dla nich

    Dwa razy dluzsze!?!
    No to teraz pojechales...
    Przeciez nieostrosc wynika z drzenia reki a nie z drzenia lustra!!

> [...]
    > zastosowania w sporcie w dyscyplinie : rzut aparatem na odleglosc.
    > tutaj pewnie c500d osiagnalby wieksze odleglosci i by wygral :-))

    I znowu to samo...
    Przeciez nie jestes malpa aby aparatem foto rzucac na odleglosc.

> [...]
    > Nikogo nie obrazam. Nazywam tylko rzeczy po imieniu.
    > To najtanszy , najprostszy , z dolnej polki aparat canona - takie sa

    Twoje fakty przedstawione wczesniej okreslaja 500D jako:

[...]

    Teraz spuszczasz z tonu i podajesz oczywiste fakty, ktorych nikt przeciez
    nie neguje.

    > mysle ze na tej grupie naleze do osob potrafiacych uzasadnic swoje
    > stanowisko.
    > jesli jest to przejawem starzenia mentalnego , to zyczylbym sobie jego
    > przyspieszenia .

    To cieszy, ze sie ladnie i czytelnie wyrazasz.
    Problem w tym, ze nie masz racji.

    Polon

  • 80. Data: 2010-02-10 19:12:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Jak już tachasz solidny statyw

    To zależy do czego, używam tylko w studio do powtarzalnych ujęć
    seryjnych i do tego może być najtańszy chińczyk, bo stabilność nie ma
    znaczenia.
    Ale możemy rozpatrywać wiele sytuacji i coś tam zawsze będzie lepiej.

    > Ale co, mocniejsze lampy nie mają regulacji?

    Fajniej wozi się 200WS niż 600WS.

    > Nie wszyscy mają aspiracje do bycia kamerzystą, nie wszyscy się na tym
    > znają. IMHO taka dwukierunkowość wcale nie jest dobrym kierunkiem
    > rozwoju rynku, bo jak zwykle najmocniej straci na tym jakość.

    Zauważyłem to już dawno i dzięki temu mogę przebierać w ofertach, a nie
    łazić pod kościół z ulotkami :)
    I wcale nie mam na myśli łażenia z kamerą i aparatem po weselu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl