  • 1. Data: 2010-02-08 13:06:40
    Temat: Fotografia nieruchomości
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Taki pomysł mi się urodził...

    Bo przeglądając oferty sprzedaży/wynajmu nieruchomości, to jakieś 95%
    zdjęć, które są przecież kluczowym elementem oferty, jest krótko mówiąc do
    dupy :]

    Nie mogę się temu nadziwić, bo sprzedawany produkt ma często ogromną
    wartość, a sam po sobie wiem, że przy dużej liczbie ofert jednym z
    podstawowych kryteriów pierwszego "sita" są właśnie zdjęcia.

    No i tak rozważam i zastanawiam się czy funkcjonują u nas usługi
    profesjonalnej (rozumianej bardziej w sensie solidności niż finezji)
    fotografii wnętrz? Wiadomo, że hotele i inne obiekty, które muszą się
    zaprezentować z tego korzystają, ale chodzi mi o zwykłych ludzi, którzy
    planują np. sprzedaż mieszkania.

    Wygląda na to, że usługi takie nie są zbyt popularne, a przecież nawiązanie
    współpracy z paroma biurami nieruchomości + jakieś ogłoszenia w miejscach
    gdzie zwykle ogłaszają się właściciele mieszkań na sprzedaż, powinny dać
    jakiś efekt... co właściwie jest nie tak w tym modelu biznesowym? :> Czyżby
    ludzie, którzy oczekują 200 tys. zł za swoje mieszkanie nie są skorzy wydać
    powiedzmy 500-1000 za porządne zdjęcia, które pozwolą im zwiększyć
    zainteresowanie ofertą?

    Nie ukrywam, że sam zaczynam rozmyślać o takiej usłudze (jako pracy
    dodatkowej), ale fakt że dobrych zdjęć w portalach z ofertami nieruchomości
    praktycznie nie spotykam, wydaje mi się co najmniej podejrzany ;] Oświeci
    mnie ktoś, czego nie dostrzegam?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-02-08 13:10:55
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Taki pomysł mi się urodził...

    Jakość nie jest w modzie. Nikt za nią nie chce płacić dodatkowej kasy skoro
    sam może cyknąć fotke, która wg niego jest OK.
    Tak to dokładnie wygląda w większości przypadków... niestety.
    Mam na myśli klientów mniej więcej takiego rodzaju jaki opisujesz.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-02-08 13:13:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kapsel wrote:

> [...]
    > ludzie, którzy oczekują 200 tys. zł za swoje mieszkanie nie są skorzy wydać
    > powiedzmy 500-1000 za porządne zdjęcia, które pozwolą im zwiększyć

    Słyszałem kiedyś że da się wykręcić ponad 1000 zł za zrobienie zwykłej panoramy.
    Ale coś takiego zaproponuje raczej agencja nieruchomości, a nie właściciel
    mieszkania.

  • 4. Data: 2010-02-08 13:23:58
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > wartość, a sam po sobie wiem, że przy dużej liczbie ofert jednym z
    > podstawowych kryteriów pierwszego "sita" są właśnie zdjęcia.

    Miałem kiedys taka propozycje po 50 zł za nieruchomość do sfotografowania :)

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 5. Data: 2010-02-08 13:32:20
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Wygląda na to, że usługi takie nie są zbyt popularne, a przecież
    > nawiązanie współpracy z paroma biurami nieruchomości...

    Mialem watpliwa przyjemnosc kontaktu z paroma "biurami nieruchomosci"
    i poza jednym prowadza je matoly, ktore nie wiedza wogole co sprzedaja.
    Niech zaczna od tego, zeby infromacja o nieruchomosci byla zgodna z
    rzeczywistoscia. Zdjecia zostawmy na pozniej ;)

  • 6. Data: 2010-02-08 13:42:50
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 8 Feb 2010 14:32:20 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    > Niech zaczna od tego, zeby infromacja o nieruchomosci byla zgodna z
    > rzeczywistoscia. Zdjecia zostawmy na pozniej ;)

    Zdaję sobie sprawę, że większość biur opiera się na różnego typu
    przekrętach (typu chamskie kopiowanie wcześniej znalezionych ofert).
    Chodziło mi jednak raczej nie tyle o ich usługi jako takie, ale o dostęp do
    docelowych klientów (zakładam że część tych biur jednak jakichś ma ;).
    Samodzielne poszukiwanie klienteli może być czasochłonne, co współpraca z
    paroma lepszymi biurami teoretycznie powinno problem rozwiązać...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-02-08 13:44:16
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 08 Feb 2010 14:13:24 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Słyszałem kiedyś że da się wykręcić ponad 1000 zł za zrobienie zwykłej panoramy.
    > Ale coś takiego zaproponuje raczej agencja nieruchomości, a nie właściciel
    > mieszkania.

    Wiem, że jest taki rynek, ale chodzi mi o usługi B2B, tu raczej niczego
    nowego nie ma do odkrycia.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-02-08 14:09:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Mialem watpliwa przyjemnosc kontaktu z paroma "biurami nieruchomosci"
    > i poza jednym prowadza je matoly, ktore nie wiedza wogole co sprzedaja.

    Jak wynajmowałem mieszkanie to przyszedłem do biura odebrać klucze i kobiety
    wydały mi je bez sprawdzenia jakichkolwiek dokumentów :)

  • 9. Data: 2010-02-08 14:16:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Samodzielne poszukiwanie klienteli może być czasochłonne, co współpraca z
    > paroma lepszymi biurami teoretycznie powinno problem rozwiązać...

    Panie, co Pan - mamy juz aparat!

  • 10. Data: 2010-02-08 14:21:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kapsel wrote:
> [...]
    > 200 tys. zł za swoje mieszkanie nie są skorzy wydać powiedzmy
    > 500-1000 za porządne zdjęcia, które pozwolą im zwiększyć

    ha ha ha...

    99% zdjęć nieruchomosci jest robione komórką :)