  • 1. Data: 2010-02-06 21:04:20
    Temat: Nowy Leaf - co on w sobie ma?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Leaf Aptus II 10 z aparatem Phase One 645DF
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10364
    Matryca 56Mpx, wymiary 56x36mm (czy to jest crop, czy nie?), czułość od
    80 do 800ASA, matryca CCD z dynamiką 12EV.
    Co on w sobie takiego poza rozdzielczością, czego nie mają lustrzanki
    małoobrazkowe?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2010-02-06 21:12:00
    Temat: Re: Nowy Leaf - co on w sobie ma?
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 6 Lut, 22:04, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Co on w sobie takiego poza rozdzielczością, czego nie mają lustrzanki
    > małoobrazkowe?
    > Paweł W.

    Wieksza matryce, jednak ja bym wybral aparat Leica S2.

    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/s2
    .shtml
    Pozdrawiam
    StaM

  • 3. Data: 2010-02-06 22:23:11
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-06 22:04, "Paweł W." pisze:
> [...]
    > 80 do 800ASA, matryca CCD z dynamiką 12EV.
    > Co on w sobie takiego poza rozdzielczością, czego nie mają lustrzanki

    To jest sprzęt na jęczenie klienta że nie starczy jakości na B1.
    Przypomniał mi się ten wątek o kalendarzu B1 i plikach z Canon 5DMkII.
    Tyle mądrości tam było i cudownych teorii, a Kuba wskoczył prosto z ryb
    i rzekł że nawet taki leciwy 5D z dobry szkłem styknie na to nieszczęsne
    B1. Jakoś nikt nie chciał z nim polemizować ;). Kolega Marcin miał
    niezłego stracha, a teraz niedawno pisał że klient zachwycony jakością,
    widać ponoć nawet małe włoski na skórze. Myślę że w perspektywie paru
    lat te wszystkie przystawki będą nervosolem na skołatane serce klientów,
    no i dodatkowym atutem przeciętnych profesjonalistów ;). W końcu czymś
    trzeba się wyróżnić na tak drapieżnym i ciasnym rynku.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 4. Data: 2010-02-07 00:20:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-06 22:04:20 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > 80 do 800ASA, matryca CCD z dynamiką 12EV.
    > Co on w sobie takiego poza rozdzielczością, czego nie mają lustrzanki

    Właśnie rozdzielczość. Plus dynamika i jakość mikrodetali. Aby
    zrozumieć, trzeba zobaczyć różnicę jakości pomiędzy dupką, a lustrem.
    Choć niektórzy patrząc tydzień i tak nie dostrzegą, taki lajf.

    de Fresz

  • 5. Data: 2010-02-07 00:26:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-06 23:23:11 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

    > To jest sprzęt na jęczenie klienta że nie starczy jakości na B1.

    Ci którzy widzą różnicę nie jęczą, oni tego wymagają. A reszta? Widać
    szkoda na nich pary.

> [...]
    > Marcin miał niezłego stracha, a teraz niedawno pisał że klient
    > zachwycony jakością, widać ponoć nawet małe włoski na skórze.

    Jak się nie ma porównania, to beleco może się wydawać cudem.

> [...]
    > nervosolem na skołatane serce klientów, no i dodatkowym atutem
    > przeciętnych profesjonalistów ;). W końcu czymś trzeba się wyróżnić na

    W końcu żyjemy w czasach zalewu wszechogarniającego badziewia, czemuż
    fotografia miałaby być wyjątkiem? Taaaa, te dupki to przepłacony gadżet
    dla nieudaczników i posiadaczy szalonych fanaberii. Nie ma to jak
    mądrości ludowe z prfc.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-02-07 00:58:57
    Od: eman <e...@g...com>

> [...]
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    nie chciałbym się czepiać ale pani modelka na przykładowych zdjęciach
    (urocza bardzo) mogłaby podregulować szczecinkę w nosie :). Chyba, że
    to ten nowy trend - naturalnie i bez szopa.

  • 7. Data: 2010-02-07 01:56:38
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie rozdzielczość. Plus dynamika i jakość mikrodetali. Aby zrozumieć,
    > trzeba zobaczyć różnicę jakości pomiędzy dupką, a lustrem. Choć niektórzy
    > patrząc tydzień i tak nie dostrzegą, taki lajf.

    A może nie ma nic do dostrzeżenia?

    Pozdro Przemek

  • 8. Data: 2010-02-07 09:13:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > stracha, a teraz niedawno pisał że klient zachwycony jakością, widać ponoć

    Z tymi wloskami to ja bylbym sceptyczny, raczej "wlosiska" ;)

> [...]
    > na skołatane serce klientów, no i dodatkowym atutem przeciętnych
    > profesjonalistów ;). W końcu czymś trzeba się wyróżnić na tak drapieżnym i

    Dokladnie tym sa od dawna.

    Ile jest zastosowan w ktorych taki sprzet jest naprawde potrzebny?
    Reprodukcja barwna w duzym formacie? Cos jeszcze?
    I tak na koncu w 99% oglada to laik nie majacy pojecia o technicznej
    stronie, nawet jesli przypadkiem jest zawowodym fotografem :)

    Z klientem sie nie dyskutuje - jesli klient ma bzdurne wyobrazenie
    o technice zdobyte na podstawie lektury "Chipa" czy innej "Gospodyni"
    nie nalezy go edukowac bo to sie zazwyczaj zle konczy...
    Ma wymagania, to sie robi jak tego oczekuje i kasuje jak za woly...

    Pozostaje promil tych, ktorzy sie naprawde znaja na rzeczy,
    ale jest ich tak malo, ze nawet szkoda czasu na wspominanie...

  • 9. Data: 2010-02-07 10:37:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    :)

> [...]
    > nie nalezy go edukowac bo to sie zazwyczaj zle konczy...
    > Ma wymagania, to sie robi jak tego oczekuje i kasuje jak za woly...

    i oby było więcej takich klientów w każdej branży...

    > Pozostaje promil tych, ktorzy sie naprawde znaja na rzeczy,
    > ale jest ich tak malo, ze nawet szkoda czasu na wspominanie...

    i ciężko na nich zarobić generalnie.

  • 10. Data: 2010-02-07 11:22:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > Właśnie rozdzielczość. Plus dynamika i jakość mikrodetali.

    No ale właśnie tu jest pies pogrzebany. Przy 24Mpx z formatu 135 te
    56Mpx nie jest jakimś oszałamiającym wynikiem. Może jest różnica w
    wydrukach na poziomie A2, ale kto takie wydruki robi i z jakiej
    odległości je ogląda. To samo dotyczy wydruków A1 czy A0. Nie ogląda się
    tego z tych 20cm(czy coś ok. tego) dla których to liczono minimalne dpi
    300. W tej chwili potrafię sobie wyobrazić jedno-jedyne zastosowanie
    plików o bardzo wysokiej rozdzielczości, ale tak na prawdę w tym wypadku
    56Mpx to też mało - fototapety. Tam i ze 200Mpx by się przydało.
    Co do dynamiki - 12EV. Od czasu wyprodukowania przez Fuji matrycy SR,
    nie jest to oszałamiająca dynamika, a podobno obecne FF przeganiają już
    SR w dynamice. Chociaż to też zależy, jak mierzono tę dynamikę. DxO
    zawsze miał jakieś astronomiczne jak dla mnie wartości. Bliżej mi do
    pomiarów z dpreview.
    Jakość mikrodetali - tu zgoda, ale też nie do końca - w jakich
    powiększeniach i jak oglądanych wychodzą te mikrodetale? No i czy ta
    różnica nie zmniejszy się, jeśli z FF usuniemy filtr AA.

    Nadal podtrzymuję opinię - fajne to, ale nie widzę zastosowań. Raczej na
    siłę są wymyślane te zastosowania.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.