  • 61. Data: 2010-02-09 08:19:13
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Feb., 08:43, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Wiesz, to tak samo jak ze sprzętem audio: studyjnym i audiofilskim. :-)
    >
    > --
    > Mirek

    jesli c550 d bylyby postrzegany jako odpowiednik sprzetu studyjnego ,
    to jakiegos studia dzwiekowego w gminnym osrodku kultury albo
    parafilnym na zapleczu zachrystii.

    to aparat przeznaczony dla najubozszego plebsu i jako taki wzbudza
    zainteresowanie tylko tych warstw.
    Zawodowo - owszem - dla zawodowcow z tzw trzeciej ligi. Ktos musi
    fotografowac majtki , bluzki , itp do katalogow.
    Mozna tez zawodowo tym walic zdjecia legitymacyjno / paszportowe , ale
    trzeba zainwestowac jeszcze w nozyczki do wycinania zdjec , a to juz
    moze przekrozcyc budzet kasy.

    Wlasnie oderwal sie drugi sopel dzisiaj z rynny dachowej , to mnie
    bardziej obchodzi niz informacja o kolejnej z serii niekonczycych sie
    zabawek canona.

  • 62. Data: 2010-02-09 09:49:52
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dpreview juz zapodaje, ze urodzilo sie nowe lustro dla amatora w stajni
    > Canona.
    Ha! Pojawił się jednak argument w nierozstrzygniętej wojnie o to czy lepiej
    używać zasilania na akumulatorki AA w lustrzankach, czy dedykowanych
    akumulatorków ;-)
    W nowym Canonie zmieniono typ akumulatorka, a to oznacza nowe wydatki :-)

    Ps. To żart. Nie uważam tego za duży problem, ale niedawno ktoś bodajże
    twierdził, że Canon sukcesywnie stosuje te same akumulatorki.

  • 63. Data: 2010-02-09 09:52:29
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-08 22:21:13 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Pełnoklatkowy to on jest z nazwy. Za to na cropie jest bardzo równy, a
    > przypadkiem lekki i mały. Gdyby był np. tokinowaty to już zaleta
    > małości przestałaby istnieć.
    > Oczywiście na statywie to nie ma znaczenia.

    Jak już tachasz solidny statyw, taki ze 4 kilo lub więcej, to
    utyskiwanie na 300 gr różnicy na puszczce czy szkle jesy raczej bez
    sensu. Za to taki FF daje lepsze wyższe ISO, co się przekłada na
    możliwość zrobienia zdjęcia wogóle (przy załóżeniu jakiegośtam stałęgo
    minimalnegp poziomu jakości), możliwość użycia ciemniejszego
    (lżejszego) szkła, czy też wygodę operowania ultrajasnymi stałkami na
    sensownych ogniskowych (jak ktoś je posiada i chce się mu tachać). No i
    zawsze to jednak nieco lepsiejszy materiał do obróbki, co nie znaczy,
    że do sporej części robót z cropa nie wytarczy. Ale jak to mówią,
    łatwiej kijejk pocienkować niż go po tem pogrubasić.

    > Ja po prostu lubię pstrykać przy góra f=11, bo potem same kłopoty - od
    > mydła po farfocle na matrycy.

    Ale co, mocniejsze lampy nie mają regulacji?

    > Chyba że się idzie na godzinny spęd na cześć nowego nocnika. Pstryków
    > kilka za kilka stówek, a w przerwach trochę ujęć video, trzy minuty
    > filmu, którego klient nie zamawiał, ale jak zobaczy to kupi - i
    > grosików jest dwa razy więcej :)

    Nie wszyscy mają aspiracje do bycia kamerzystą, nie wszyscy się na tym
    znają. IMHO taka dwukierunkowość wcale nie jest dobrym kierunkiem
    rozwoju rynku, bo jak zwykle najmocniej straci na tym jakość.

    de Fresz

  • 64. Data: 2010-02-09 10:41:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Feb., 10:49, "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> wrote:
    > U ytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisa w wiadomo
    cinews:6617.00000425.4b7021b1@newsgate.onet.pl...> Dpreview juz zapodaje, ze urodzilo
    sie nowe lustro dla amatora w stajni

    > Ha! Pojawi si jednak argument w nierozstrzygni tej wojnie o to czy lepiej
    > u ywa zasilania na akumulatorki AA w lustrzankach, czy dedykowanych
    > akumulatork w ;-)
    > W nowym Canonie zmieniono typ akumulatorka, a to oznacza nowe wydatki :-)
    >
    > Ps. To art. Nie uwa am tego za du y problem, ale niedawno kto bodaj e
    > twierdzi , e Canon sukcesywnie stosuje te same akumulatorki.

    canon cukcesywnie zmienia acumulatorki . moze nie w kazdym modelu ,
    ale jednym typem wszystkiego nie obsluzysz.

    dedykowane ze wzgledu na pojemnosc pradowa , pozwalaja zrobic wiecej
    zdjec niz AA.

    u mnie w praktyce lepiej sprawdzaja sie dedykowane , a zasilacz i tak
    trzeba zabierac ze soba na podroz , w dodatku te dedykowane zasilacze
    sa mniejsze od wiekszosci zasilaczy do AA

  • 65. Data: 2010-02-09 20:48:19
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    [ciach]

    Wiesz co, obaj wiemy niewiele na temat marketingu firmy Canon, ale ja tę
    niewiedzę ubrałem w zdecydowanie ładniejszą formę.
    Ty, po prostu, jesteś nudny, dodatkowo wyczuwam też przerost ambicji.

  • 66. Data: 2010-02-09 20:52:56
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Powietrze, styropian, worki foliowe, sto stron ostrzeżeń w osiemnastu
    > językach, płytka z głupim programem instalującym yahoo toolbar...

    Nie.

  • 67. Data: 2010-02-09 22:22:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 2...@2...goog
    legroups.com

    : Wlasnie oderwal sie drugi sopel dzisiaj z rynny dachowej , to mnie
    : bardziej obchodzi niz informacja o kolejnej z serii niekonczycych sie
    : zabawek canona.

    Może jakiś link do fotki tego sopla?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-02-10 00:24:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-09 01:20, de Fresz wrote:
    > Ty, weś, zauważysz różnicę 0,3 fpsa? A kastrcja 170 jpgów do 34 i 9
    > rawów do 6 jest zdecydowanie zauważalna.

    Nie strzelam z aparatu jak z karabinu maszynowego, ale to czego z tych
    dwóch Ci bardziej potrzeba zależy zawsze od Twojego wykorzystania
    lustrzanki. 0,3 klatki to owszem niewiele ale nie kłóćmy się o granicę
    kiedy to ma znaczenie.

    > Myślę że różnica będzie mało widoczna, poza proporcjami - gęstość
    > zbliżona, ino ekran szerszy.

    A jakie on ma wymiary fizyczne?

    Chyba deko będzie lepiej, tzn, naraz zobaczysz wyświetlając zdjęcie 3:2 ma
    ono ok. 640x420 czyli widzisz je 805kpix. Tu będziesz widział zdjęcie
    wszystkimi 1Mpix. czyli 720x480.
    Nawet jak ekran będzie większy, a piksele takie same, to i tak byś okiem
    obejmował więcej. Pomiędzy 805kpix i 1Mpix już jest całkiem sporo różnicy.
    Oczywiście jak wspominałem to rozsądny update ekraników o coś co jasno
    włazi chociaż trochę w tryb filmowy (jeszcze nie 16:9 czy podobne, ale już
    nie 4:3). Przy czym to co już jest - jest całkiem niezłe i sam nie
    odczuwam konieczności zmiany, ale dobrze że coś w temacie się dzieje.

    > Popatrz na ceny, pomyśl i sam odpowiedz na to pytanie.

    7D - wedle skąpca od 5kzł. Jak ktoś uważa, że warto to jego sprawa. A850
    to koszt 5500zł, Zdecydowanie bym dołożył za pełnoklatkowość. Oczywiście
    7D w wielu sprawach jest lepszy, ale mimo wszystko to crop.
    A to 60D to ma być taki tani 7D? Taki sam tylko tani, czy jednak
    oberżnięty? Ciężko mi wsadzić to 60D pomiędzy 7D i 550D :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 69. Data: 2010-02-10 00:27:28
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-09 10:49, gebi wrote:
> [...]
    > dedykowanych akumulatorków ;-)
    > W nowym Canonie zmieniono typ akumulatorka, a to oznacza nowe wydatki :-)

    Sony też tak robi - co dwa-trzy modele nowy typ akumulatora. Ale kogo to
    martwi? wstecz są kompatybilne, a zamienniki szybko się pojawiają i jakoś
    wielkich problemów z nimi nie ma :)

    > Ps. To żart. Nie uważam tego za duży problem, ale niedawno ktoś bodajże
    > twierdził, że Canon sukcesywnie stosuje te same akumulatorki.

    Wiem :)
    Mimo wszystko - oby paluszki mnie nigdy już nie spotkały. Ledwo znoszę je
    w lampie czy słuchawkach. Fuj :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 70. Data: 2010-02-10 06:33:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > A to 60D to ma być taki tani 7D? Taki sam tylko tani, czy jednak
    > oberżnięty? Ciężko mi wsadzić to 60D pomiędzy 7D i 550D :)

    7 d jest przede wszystkium tansza alternatywa dla c1d aps-h

    pomiedzy aps-c a aps h roznica nie jest tak wielka jak pomiedzy aps c
    a FF.
    jakosciowo zdjecia beda porownywalne.
    c1d to olbrzymia cegla , niewygodny wielki aparat o nienajlpeszej
    ergonomii.
    filozofia wyboru nastaw przez roznego rodzaju kombinacje przyciskow
    pochodzi chyba jeszcze z lat 70-tych i wywodzi sie od azjtayckich
    tanich wowczas zegarkow elektronicznych.
    jest to o wiele miej wygodne od nastaw pokretlem.
    rowniez duza odpornosc mechaniczna na wstrzasy , uszczelnienia
    wprawdzie jest zaleta ale nie zawsze rzeczywiscie niezbena na tyle by
    usprawiedliwiala te cene i ciezar.
    Dla mnie c7d to strzal canona w 10-ke - rzeczywiscie odnioslem
    wrazenie , ze canon uwzglednil wiele postulatow fotografujacych w tym
    modelu.

    mozna dostrzec pewnego rodzaju folizofie canona przy wprowadzaniu
    nowych modeli.
    serie xxx odnawiaja jesli pojawi sie mozliwosci wzrostu rozdzielczosci
    matrycy o ok 20 %
    xx o o 50 %
    x o ok 100%

    czyli seria xxx przeznaczona jest dla klijenta dajacego sie nabierac
    na liczbe pixeli
    seria x przeznaczona dla klijenta zdajacego sobie sprawe z wplywu
    rozdzielczosci matrycy na rozdzielczosc obrazu.

    Widoczna zmiane rozdzilczosci obrazu bo o ok 40 % mierzac liniowo daje
    podwojenie liczby pixeli.
    Nie ma rzeczywistej potrzeby czestszej zmiany , nie ma rzeczywistej
    potrzeby czestszego unowoczesniania serii X.