  • 91. Data: 2010-02-11 21:28:11
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:

    > I tu mnie masz.
    > Może rzeczywiście poczekać na 60D?
    > Z drugiej strony, nie wierzę w następcę 50D - chcesz jakości, marsz do
    > serii jednocyfrowej!
    > Czy zauważyłeś, że 500D ma lepsze kolory od 50D?

    Nie zauważyłem, żeby jakiekolwiek lustro canona, od 30D do co tam jest
    najwyżej obecnie, miało lepsze kolory. Może na jotpegach, bo tam są
    jakieś zmiany widoczne w poszczególnych generacjach. Rawy robią kolor
    taki jak ludzik kręcący suwakami wykręci.
    Różnica jakości pomiędzy dwucyfrowymi, a trzycyfrowymi canonami z tego
    samego okresu jest praktycznie żadna. (Jeden kretyn stąd usilnie próbuje
    udowodnić, że w trzycyfrowych pomiar ostrości nie działa). Różnice
    dotyczą obudowy, mechaniki, buforów i kilku mniej istotnych pierduł,
    zresztą co generację te różnice się zacierają z powodów czysto
    finansowych (łatwiej prowadzić wspólne linie produkcji niż osobne).

    Seria jednocyfrowa też nie da druzgocącej przewagi jakościowej. Tam
    będzie klarowniejszy obraz na wysokim iso, większa kontrola go i...
    gorsze rogi.
    To nie jest tak, że każdy droższy model da ciekawsze zdjęcia, on po
    prostu umożliwi pstrykanie w konkretnych warunkach, w których inny
    będzie pracował gorzej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 92. Data: 2010-02-14 19:32:58
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-11 12:29, de Fresz wrote:
    > Nikt tu nie mówi o olimpiadzie, ot mecz piłki szmacianej z udziałem
    > dzieciaka, maraton rowerowy w którym startuje brat, czy focony
    > turystycznie rajd Barburki. Nic niespotykanego wśród najzwyklejszych
    > amatorów.

    Da się znaleźć zastosowanie dla tej funkcji, ale dla amatora nie jest ona
    jakoś szczególnie kluczowa, a większość ich kiedykolwiek nie użyje. Nie
    użyje tej funkcji nawet wielu bardziej zaawansowanych fotografów, gdyż po
    prostu będą robić zdjęcia innego typu lub w inny sposób. Mnie np to ani
    grzeje ani ziębi - seriami jakoś niezbyt chętnie trzaskam :) Dla mnie
    wobec tego przydatność szybkostrzelności zawiera się w innych funkcjach
    (braketing np.)

    > Bez przesady.

    Jeszcze bardziej gryzie wolna karta :)

    > Tymbardziej, że rejestracja wideo w 1080p@30fps też ma swoje wymagania.

    A ile ten canon może maksymalnie nagrywać?
    Bo z szybką kartą i sprawną kompresją może bufora starcza?

    > Dodajmy do tego fakt, że jest jeszcze 1000D oraz 500D na razie zostaje w
    > ofercie z obniżoną ceną. Burdello na kółkach.

    Dzięki temu mogą wyprzedać wszystko co mają i nie robić sobie zbytnich
    przerw :) Zresztą nigdy nie będzie idealnego przejścia, że poprzednie się
    skończy i dopiero przyjdzie nowe. W większości sklepów po prostu pozostają
    jeszcze stare modele.

    > 5Dmk2 - 2499, czyli ponad 800 ojro różnicy do topowego kropa. Sporo. U
    > nas teraz realna różnica to 2500 zł, czyli równowartość przyzwoitego
    > szkła. To jest odczuwalna różnica.

    Ale nie myślałem tylko o canonie :) Owszem wypaśne cropy oferują dzisiaj
    niezły zestaw cech, ale pełnoklatkowość to spory atut. Różnic pomiędzy
    najdroższymi cropami i najtańszą pełną klatką (a850) jest już bardzo
    skromna. Oczywiście akurat mi ten system jest na rękę :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 93. Data: 2010-02-14 20:41:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Feb., 20:32, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
> [...]

    sport z tym aparatem ma sens jedynie w dyscyplinie rzut aparatem na
    odleglosc.

    cos takiego jak wycelowanie w wolno idaca osoba , wyzwolenie po
    zameldowaniu ostrosci i zdjecie z trafiona ostrosci ... nie
    istnieje.
    trzeba walic cala serie zeby wybrac jedno mniej nieostre , czasem
    zdazy sie ostre na zasadzie przypadku.

  • 94. Data: 2010-02-15 00:46:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@a...goog
    legroups.com

    > : Wlasnie oderwal sie drugi sopel dzisiaj z rynny dachowej , to mnie
    > : bardziej obchodzi niz informacja o kolejnej z serii niekonczycych sie
    > : zabawek canona.

    > Może jakiś link do fotki tego sopla?

    : http://sites.google.com/site/panosaurus2/p-19

    Dla mnie podobają się te ,,sople''. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)