    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: No i mamy Canona 550d
    Date: Wed, 10 Feb 2010 07:27:17 -0800 (PST)

    > Jak mozna pisac, ze aparat, ktory ma 15Mpx, ISO do 12800, 3.7 klatki na
    > sekunde, kreci filmy HD jest

    gdyby oceniac aparat na podstwie tych parametrow to wynikaloby z
    tego , ze Nd3 jest jednym z najgorszych aparatow na rynku aktualnie ,
    a c550d bije go na glowe.

    jezeli uwazasz ze tak nie jest , to zastanow sie dlaczego taka ocena
    nie jest miarodajna.

    > Ja zyje w roku 2010.
    > Na chwile obecna a wiec 10/02/2010 aparaty 500D czy 550D sa jednymi z
    > najbardziej zaawansowanych aparatow fotograficznych na swiecie.

    to nic nie mowi .
    komorka jest bardziej zaawansowana - robi zdjecia i pozwala na
    komunikowanie sie z drugim czlowiekiem majacym takie samo urzadzenie w
    dowolnej czesci globu.

    > Pamietam zdanie mojego wykladowcy z fizyki:
    >
    > Aby dobrze poznac nature problemu, najpierw nalezy dojrzec slonia a dopiero
    > potem plamke na jego trabie.

    mnie sie bardziej podoba to samo ale brzmiace z ust Ani Trebuni

    spiewa to z trebuniami - tutkami

    cytuje z pamieci

    jak kogusik ches malego spotkac
    pieknie pytom - jest stokrotka?
    ale nisko musis schylic glowe
    by stokrotki slyszec mowe

    pieknie zaspiewane.

    > Ty tego nie rozumiesz jak sie zdaje.
    >
    > Skupiasz sie na tym, ze 500D gorzej lapie ostrosc niz 50D co dostrzegles
    > poslugujac sie papierem militetrowym dla bardzo jasnych obiektywow.
    >
    > I to tyle.

    nie , w tym watku o 550 nie zabralem w ogole glosu nt. ostrosci.
    w innym kiedy ten aspect zostal poruszony pozwolilem sobie na
    informacje n.t. temat.

    > Nie widzisz slonia, widzisz plamke na trabie.

    powiedzilabym inaczej - widze plamke , tylko nie ma traby , ktora
    zechcialaby te plamke nosic.

    > *** znowu nie rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.

    doskonale rozumem.
    ludzie szukaja duzo jakosci za malo pieniedzy.
    w tych modelach canon daje malo jakosci za duzo pieniedzy.

    > Moze Ci wytlumacze...
    >
    > Na przykladzie wiertarki sie postaram.
    >
    > Ktora wiertarka Twoim zdaniem jest lepsza?
    >
    > - profesjonalna?
    > - amatorska?

    mam dlugopis , za kilkanascie zl .
    to jest dlugopis profesjonalny , gdyz zarabiam nim pieniadze.
    moje dzieci maja rowniez , lepsze nie sa one profesjonalne.Dzici nie
    pracuja jeszcze

    nie chce poruszac teraz watku etymologii slowa profesjonalne.
    znaczeni tego slowa sie zmienilo - bywa ostatnoi uzywane w nowym
    znaczeniu majacym byc synonimem jakosci spelniajacej najwyzsze
    wymagania.
    Slowo to bywa tez naduzywane . Z braku umiejetnosci dokladnego opisu
    pozadanych cech niektorzy chetnie stosuja to pojecie jako skrot
    ( nie ) myslowy.
    Piewrotnie bylo ono rezerwowane dla pewnych specyficznych i
    wyjjatkowych czynnosci / zawodow .

    > Obie wierca dokladnie takie same otwory.

    roznie z tym bywa , ale to temat ie na te grupe.
    mam rozne wiertarki , wierce nimi rozne dziury i otwory niekoniecznie
    sa dokladnie takie same z roznych urzadzen - ale to jest OT.

    > (Oczywiscie, Ty bys zauwazyl, ze wcale nie, bo otwory wcale nie sa takie
    > same, bo cos tam z czyms tam... nuda i brak zrozumienia istoty sprawy)
    >
    > Pytanie wiec, ktora jest lepsza?
    >
    > Dla mnie lepsza bylaby amatorska, Ty bys sie bujal z profesjonalna.

    nie uzylelm w tym watku zarzutu ze c550 nie jest profesjonalny.
    to dla mnie nic nie znaczy.
    Co najwyzej wyrazilem moj poglad , iz tak niskiej klasy slabo
    funkcjonujace aparaty interesuja mnie mniej niz sopel ktory spadl 2
    dni temu z rynnny ziemie .
    I jednoczesnie wyrazam glebokie wspolczucie wszystkim tym , ktorzy
    musza tym aparatem zarabiac jakos tam na zycie . Zycze wam wygranej w
    totolotka chocby niewielkiej tak byscie mogli swoj zawod wykonywac w
    lepszych warunkach . Tak jak kierowca taksowki zyczylbym na codzien
    mercedesa , a nie twardego fiata po 400 000 km i 3-cim szlifie
    cylindrow.

    > 500D i 50D robia DOKLADNIE takie same fotki.

    NIE

    jesi mowilibysmy o zbiorze zdjec zrobionym na przestrzeni jakiegos
    przeddzialu czasowego obydwoma aparatami , to z pewnoscia znajda sie
    w obu zbiorach i elemnty rowne sobie ( jakosciowo) . W zbiorze 50d
    bedziesz mial wiecj zdjec dobrych , mniej zlych niz w c500 d.
    pomijam takie aspekt w tej chwili jak wiekszy obraz w celowniku i co b
    wazne duzo cichsza praca migawki i lustra w c50d. To ma znaczenie
    uzytkowe. Zdazylo mi sie ze na duzym dzidzincu robiac zdejcia xxx w
    trakcie koncertu ludzie odwracali glowe w moim kierunku w reakcji na
    chlasniecie lustra.
    w 50d a jeszcze lepiej w c5d2 robie we wnetrzu nie zwracajac wiekszej
    uwagi.
    czasy osiagane z reki tez sa dwa razy dluzsze.
    jesli miales fizyke - to nie musze tlumaczyc dlaczego - stosunek masy
    wirujacej do nieruchomej , drgania calosci towarzyszace przejmowania
    energii od lustra - to sa rzeczy ktore maja znaczeniae - a o ktorych
    wiekszosc posuadaczy tych xxx nawet nie chce wiedziec. dla nich
    stotna jest krotnosc zooma.

    > Trzeba byc wariatem aby sie dopatrywac roznicy.
    >
    > Oczywiscie 50D jest narzedziem bardziej profesjonalnym, lepiej sie sprawdza
    > w zastosowaniach specjalistycznych.

    ja uzywam wylacznie amatorsko .
    ba nawet nie uwazam siebie za amatora - jestem jedynie posiadaczem
    tego aparatu.
    uzywam go niezawodowo w celu umilenia sobie spaceru z psem .
    sprawdza sie lepiej w kazdym zastosowaniu z wyjatkiem moze
    zastosowania w sporcie w dyscyplinie : rzut aparatem na odleglosc.
    tutaj pewnie c500d osiagnalby wieksze odleglosci i by wygral :-))

    > Jednak dla ludzi, ktorzy nie robia fotek papieru milimetrowego, 500D jest
    > lepszym rozwiazaniem i to bez wzgledu na zasobnosc ich portfela.
    >
    > Gdy obrazasz ludzi, ktorzy kupili 500D to budzisz we mnie lekkie
    > politowanie, to j
    > est zalosne, ze klasyfikujesz siebie jako kogos lepszego, tylko dlatego, ze
    > wybuliles 300 dolcow wiecej na aparat.

    nie .
    kupilem sobie taniutka hybryde kosztowala mnie 1000 zl i jestem nia
    zachwycony.
    Nikogo nie obrazam. Nazywam tylko rzeczy po imieniu.
    To najtanszy , najprostszy , z dolnej polki aparat canona - takie sa
    fakty.

    Czy jest dobry ?- nie wiem . wiem ze jest najgorszy z dslrow canona.

    > Jesli ja wydam jeszcze wiecej to co?
    >
    > Bede od Ciebie lepszy?

    Byc moze ale pod jakim wzgledem ?
    trzebaby zdefioniowac najpierw skale oceny i cechy podlegajace
    porownaniu - co podlegac bedzie wartosciowaniu.

    Jesli np dynamike zdjec , to kupujac Nd3 bedziesz lepszy.

    Jesli maialbys na mysli n.p. jakies cechy osobowosciowe to bladzisz
    idac myslowo w tym kierunku . To nie ma nic wspolnego z ososbowscia.
    W ten sposob nie beddziesz osobiscie ani o mm lepszy , ale mozesz miec
    lepszy aparat.

    Pisze tylko tak jak jest. Nie wiem skad tendencja wiazania jakosci
    aparatu z cechami osobistymi - co najwyzej moznaby wiazac z
    zamoznoscia - jakas korelacja statystycznie z pewnosci istnieje - ale
    pewien nie jestem.

    > Zgaduje, ze nie.
    >
    > Wtedy bylbym sprzetowym onanista.
    >
    > Jedyny sluszny wybor to 50D, do momentu az kupisz 7D.

    nie wiem . nie pisze co jest sluszne.
    pisze jedynie ze jest to marna konstrukcja.
    wiedzac o tym mozna dokonac wyboru swiadomie .

    > *** ale sie tak wlasnie zachowujesz.
    > Moze starzejesz sie mentalnie za szybko?

    mysle ze na tej grupie naleze do osob potrafiacych uzasadnic swoje
    stanowisko.
    jesli jest to przejawem starzenia mentalnego , to zyczylbym sobie jego
    przyspieszenia .