    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Namierzenie przewodu metodą radiową
    Date: Sun, 27 Nov 2011 17:11:17 +0100

    Witam.

    Nowa instalacja. Zalana tynkiem i wylewką.

    Mam dokumentację fotograficzną, ale *akurta* ten obwód jest ...
    zasłonięty rupieciami.

    Zaczyna się w gnieździe. Kończy nie-wiadomo-gdzie. Przypuszczam że jest
    przerwany po drodze, lub nieprawidłowo analizuje zdjęcia.

    W każdym razie mam potrzebę zidentyfikowac przewod w sensie takim żeby
    sprawdzić gdzie biegnie i kończy się.

    W grę wchodzi albo możliwość wyśledzenia go pod tynkiem/posadzką, albo
    próba odszukania samego końca/przerwy.

    Zaznaczam że nie mam możliwości znalezienia jego drugiego końca, gdyby
    tak było problem by się sam rozwiązał. Więc *nie* ma drugiego końca.

    Teraz kombinuje nad tym żeby jedyny widoczny koniec "zasilić"
    generatorem kilka MHz. Nastepnie wziąść do ręki radio i poszukać
    drugiego końca lub prześledzić anteną kierunkową skąd promieniuje.

    Teraz: jakie mam szanse że wciskając wyjście generatora na
    czestotliwości kilka MHz do jednego końca przewodu zamienie go w antenę
    która albo dobrze promieniuje dookólnie na calej długości, albo dobrze
    promieniuje na końcu? Oczywiscie o dobieraniu częstotliwości nie
    rozmawiamy, nie mam w warunkach partyzanckich czym a) zasilić i b)
    pomierzyć odbicia. Wkładam więc jakieś kilka MHz i oczekuje ze radiem z
    anteną ferrytową będe w stanie wyszukać ten sygnał.

    Czy taki sposób ma sznase na powodzenie? Całość będzie w otoczeniu
    innych przewodów, zbrojeń, wilgoci itp rzeczy.

    opcja nr2: wyobraźmy sobie jednak ze zrobie generator przestrajany
    znajdując czestotoliwośc rezonansową "anteny". Czy moje szanse na
    wysledzenie drutu są większe?