  • 11. Data: 2011-05-14 09:17:55
    Temat: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
    Od: "Szuwaks" <S...@g...pl>

    Witam,

    news:iqhduj$5gl$1@mx1.internetia.pl...
    > O dawna o tym piszę - nawet dzisiaj już o tym pisałem na pms-ie.
    > Skoro ludzie nie chcą szanować swojego prawa i stosować się do
    > ogólnych zasad współżycia społecznego, to niech się chociaż
    > boją policji (którą opłacamy, by pilnowała przestrzegania tych
    > zasad), która niestety zdaje się przymykać na wszystko oko
    > i tylko znienacka dopilnować miernika prędkości.

    A ja się obawiam, że to "przymykanie oka" wynika z kilku przyczyn, z któych
    władze policji nie do końca zdają sobie sprawę, lub nie chcą.
    Słabość kompetencyjna policjantów wynikająca z niedoszkolenia,
    przebiurakratyzowane procedury skutecznie odstraszające policjantów od
    angażowania się w interwencje, płaca nie adekwatna do odpowiedzialności o
    oczekiwań społecznych.
    Suma tych czynnikó, do któych na pewno można dopisać jeszcze parę innych,
    daje wynik jaki widzimy na co dzień.

    Byłem świadkiem, jak facet, który popełnił wykroczenie drogowe, zmuszając
    innych użytkowników do popełniania wykroczń został "puszczony" a zwracający
    mu uwagę został przez policję szykanowany. (legitymowanie, sprawdzanie w
    bazach i.t.p.).
    Niestety, żaden z policjantów patrolu (prewencja) nie rozumiał sytuacji
    drogowej i nie znał odpowiednich przepisów

    Szuwaks

  • 12. Data: 2011-05-17 10:36:16
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > O dawna o tym piszę - nawet dzisiaj już o tym pisałem na pms-ie.
    > Skoro ludzie nie chcą szanować swojego prawa

    Nie chcą, bo to prawo jest zbyt często kpiną z tych ludzi. Przepisy których nie
    przestrzega praktycznie nikt nie mają nic wspólnego z "umową społeczną", ba
    "umowa społeczna" jest taka, że się ich nie przestrzega.

    > i stosować się do
    > ogólnych zasad współżycia społecznego,

    Nie myl zasad współżycia społecznego z prawem.

    > to niech się chociaż
    > boją policji (którą opłacamy, by pilnowała przestrzegania tych
    > zasad), która niestety zdaje się przymykać na wszystko oko
    > i tylko znienacka dopilnować miernika prędkości.

    "Nadmierna srogość przepisów jest równoważona nieobowiązkowością ich stosowania".

    Glupie i szkodliwe prawo nie powinno być przestrzegane w imię zdrowia
    społecznego. Problem tylko taki, że wśród przepisów debilnych są i sensowne --
    ale każdy uważa po swojemu. Ale, że jest masa przeisów debilnych które są łamane
    bezustannie, to nie ma po prostu szans na wymuszenie stosowania ich wszystkich
    (nawet gdyby było więcej policjantów niż obywateli, to i tak by nie pomogło, bo
    policjanci też ludzie). Efekt jest taki, że ścigane są nie te, które są istotne,
    mają sens, itd, tylko te które stosunkoko najłatwiej ścigać. I żeby "żniwo" było
    duże -- bo za "żniowo" są premie, pochwały i nagrody. Więc łapie się to co
    wymaga najmniej pracy -- ot. stoimy i tylko lizakiem machamy -- nie trzerba się
    najeżdzić, nie trzeba się nachodzić, papierologii mało. A najłatwiej jest o
    "żniwo" gdy np. ustawi się suszarkę czy śmietnik w miejscu z maksymalnie
    bezsensownym ograniczeniem.

    Weźmy przykład Warszawy. Jeszcze nie dawno włodarzom miasta wydawało się, że
    ograniczenia prędkości uleczą wszystko -- szczytem było ograniczenie 50/60 na
    Trasie Łazienkowskiej. Kolejny debilizm to 50km/h w "przekręcie" -- nie
    respektuje tego praktycznie nikt (chyba że jest korek -- ale od tego są przecież
    znaki wyświetlane nad drogą i ograniczenie "dynamiczne", dostosowane do ruchu,
    które tam istnieje i miało by sens gdyby mogło wybierać z czegość więcej niż
    30km/h i 50km/h).
    Terez słyszy się, że "mają podnieść dopuszczalną prędkość na Wisłostradzie" --
    nie podnieść tylko przywrócić prędkość dla jakiej ta droga była projektowana i
    jaka na tej drodze obowiązywała przez lata (aż do mody na bezsensowne
    ograniczenia). Co zabawne, z moich oberwacji wynika, że kiedy było tam 70km/h to
    zwykle tyle też ludzie w swojej masie (nie mówię o pojedynczych przypadkach) nie
    przekarczali znacząco. Jak zrobili 50 to nikt normalny nie zwraca na nie uwagi,
    nawet policja co tam często stoi z suszarą pon. 80km/h nie łapie (bo się nie
    opłaca -- złapią paru pierwszysch jadących 70/50, "zatkają się" ma 10min a w tym
    czasie przeleci im wielu jadących 110/50). A jak nie zwraca to jedzie ile uważa,
    czyli zwykle ok 90km/h. Po wprowadzeniu ograniczeń ruch przyspieszył a nie
    uspkoił się.

    pzdr
    \SK

  • 13. Data: 2011-05-17 11:08:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-17 10:36, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Nie chcą, bo to prawo jest zbyt często kpiną z tych ludzi.

    Znam to tłumaczenie. Ot usprawiedliwienie własnego widzimisię.

    > Przepisy
    > których nie przestrzega praktycznie nikt nie mają nic wspólnego z "umową
    > społeczną", ba "umowa społeczna" jest taka, że się ich nie przestrzega.

    No pewnie - prędkość w mieście jest za niska, to wedle uznania.

    > Nie myl zasad współżycia społecznego z prawem.

    LOL - zdaje się zapominasz, że prawo jest właśnie pewną formą
    sformalizowania zasad wspołżycia społecznego - w szczególności
    jeśli chodzi o ruch drogowy.

    > "Nadmierna srogość przepisów jest równoważona nieobowiązkowością ich
    > stosowania".

    ROTFL - kolejny bojownik o wolność i demokrację? Srogość przepisów
    w zakresie ruchu drogowego? Wolne żarty - niewielkie mandaty,
    niewielkie konsekwencje i małe prawdopodobieństwo złapania się
    na to. Trzeba się postarać. W sumie powszechna bezkarność.

    > Glupie i szkodliwe prawo nie powinno być przestrzegane w imię zdrowia
    > społecznego. Problem tylko taki, że wśród przepisów debilnych są i
    > sensowne -- ale każdy uważa po swojemu.
    (...)

    O to to - w sposób typowy odwracasz kota ogonem, by usprawiedliwić
    jezdną wg własnego widzimisię. Jest wręcz odwrotnie - wśród ogółu
    dobrych przepisów jest tylko niewielki odsetek tych "debilnych".

  • 14. Data: 2011-05-18 01:56:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

> [...]
    > jezdną wg własnego widzimisię. Jest wręcz odwrotnie - wśród ogółu
    > dobrych przepisów jest tylko niewielki odsetek tych "debilnych".

    Licząc po sztukach przepisów - masz rację. Licząc pod względem częstości
    spotykania oraz częstości karania - moim zdaniem nie. Wydaje mi się
    (może i niesłusznie) że zdecydowana większość żali/zastrzeżeń dotyczy
    ograniczeń prędkości. A te (niestety, bardzo niestety) bardzo często są
    postawione od czapy.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 15. Data: 2011-05-18 09:17:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > Znam to tłumaczenie. Ot usprawiedliwienie własnego widzimisię.

    Tak tak, staruszek nie wie, gdzie stoją to go we wszystkich świętych
    złapali.

    > No pewnie - prędkość w mieście jest za niska, to wedle uznania.

    Nie, generalnie według uznania, a że w mieście ograniczenie jest niskie to w
    miejscach gdzie warunki pozwalają na szybszą jazdę nagminnie łamie się to
    ograniczenie. Robią to wszyscy kierowcy: szare ludziki, policjanci, posłowie
    ... poza jednostkami tamującymi ruch. Trzeba mieć po prostu trochę oleju do
    organizowania ruchu drogowego.

  • 16. Data: 2011-05-18 18:07:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > (może i niesłusznie) że zdecydowana większość żali/zastrzeżeń dotyczy
    > ograniczeń prędkości. A te (niestety, bardzo niestety) bardzo często są

    Nie sądzisz, że takie tłumaczenie jest fałszywe? Tak naprawdę
    ograniczeń prędkości postawionych od czapy jest nie tak dużo, za
    to w kółko to się nie podoba wielu osobom. W Polsce niemalże
    z natury ludzie nie przestrzegą wielu przepisów, ponieważ jest
    to bezkarne. Drogi mamy jakie mamy i tak naprawdę nie bardzo
    jest gdzie podwyższać prędkość - tam gdzie można jest ona
    podwyższana. Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów to być
    może gdzieniegdzie by prędkość została podwyższona. Najwyższa
    przepustowość to tak gdzieś w granicach 30-40km/h, więc nie
    mam sensu podwyższać w miastach. Wiele tras krajowych przebiega
    przez miejscowości - skoro są przejścia dla pieszych, ruch
    lokalny itd. to niby skąd bez pogorszenia bezpieczeństwa można
    prędkość podwyższyć? Jeszcze trochę poczekamy na drogi, którymi
    będzie można jeździć szybciej (albo nie tyle szybciej, co bez
    spowolnień), choć część mieszkańców Polski już takie posiada. Na co
    dzień nie mam okazji z nich korzystać, ale jadąc gdzieś na dalszą
    wycieczkę, na wakacje, do teściów itd. widzę systematyczną poprawę.

  • 17. Data: 2011-05-19 09:39:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-18, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Nie sądzisz, że takie tłumaczenie jest fałszywe?

    Nie.

> [...]
    > przez miejscowości - skoro są przejścia dla pieszych, ruch
    > lokalny itd. to niby skąd bez pogorszenia bezpieczeństwa można

    W wielu miejscach. Od zbyt wcześnie postawionych ograniczeń (bo po kiego
    czorta "teren zabudowany" w lesie, 500 metrów przed pierwszym
    zabudowaniem i wyjazdem na drogę?) do likwidacji ograniczeń pt. idiota
    lecący 150/90 spowodował wypadek to postawimy ograniczenie do 70. Od
    pięćdziesiątki na Wisłostradzie do ograniczeń postawionych przy
    wyjeździe z posesji gdzie wystarczy postawić lustro. Jak się codziennie
    mija ograniczenia postawione od czapy to się potem olewa te ustawione
    rozsądnie.

  • 18. Data: 2011-05-19 10:11:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie.

    Wiedziałem.

    > W wielu miejscach.

    Aha - w jak wielu?

    > Od zbyt wcześnie postawionych ograniczeń (bo po kiego
    > czorta "teren zabudowany" w lesie, 500 metrów przed pierwszym
    > zabudowaniem i wyjazdem na drogę?)

    Często takie spotykasz?

    > do likwidacji ograniczeń pt. idiota
    > lecący 150/90 spowodował wypadek to postawimy ograniczenie do 70.

    Tych pewnie też sporo, sypniesz przykładami z rękawa?

    > Od pięćdziesiątki na Wisłostradzie

    Nie wszędzie jest 50 - w wielu miejscach prędkość jest podniesiona.

    > do ograniczeń postawionych przy
    > wyjeździe z posesji gdzie wystarczy postawić lustro.

    Dużo lustro pomoże, jak ktoś będzie ciął 100-ką.

    > Jak się codziennie
    > mija ograniczenia postawione od czapy to się potem olewa te ustawione
    > rozsądnie.

    Znam to usprawiedliwienie i mechanizm jest inny - wiele osób z góry
    zakłada głupotę władzy oraz własną bezkarność i tak podchodzi do
    w zasadzie do wszystkich ograniczeń.

  • 19. Data: 2011-05-23 10:35:26
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Znam to tłumaczenie. Ot usprawiedliwienie własnego widzimisię.

    > No pewnie - prędkość w mieście jest za niska, to wedle uznania.

    Cóż jechałem sobie drogą w Szwajcarii -- ot zwykła szosa, jadąca czasem przez
    miejscowości, taka jakich u nas pełno. Były ograniczenia czasem nawet do 30km/h.
    Tylko, że one były tam gdzie być powinny. Zawsze i bez wyjątku. Znak teren
    zabudowany stał przy pierwszym budynku a koniec terenu przy ostatnim budynku
    przy drodze. Ograniczenia do 30km/h były w miejscach w których takie
    ograniczenie było po prostu właściwe (przewężenia albo np. ciasny zakręt).
    Oznakowanie typu zakazzy wyprzedzania, oznakowanie zakrętów (rónież z
    ogfraniczeniami prędkości) itp również bez zarzutu.

    Jechałem sobie drogą w Polsce -- ot zwykła szosa, jadąca czasem przez
    miejscowości, taka jakich u nas pełno. Nagle w środku lasu tablica teren
    zabudowany, jeszcze kilkaset metrów i pojawią się budynki. Za to jest wyjazd z
    lasu gęsto okrzaczony -- idealne miejsce dla "stróżów prawa" z suszarką.
    Oczywiście są :). Jedziemy dalej, teren zabudowany kończy się jak zwykle gdzieś
    w lesie. Na drodze zakręt, jest znak i ograniczenie do 40km/h. Możnaby bez
    problemu przejechać dostawczakiem z prędkością 60km/h. Jedziemy dalej kolejny
    zakręt, też jest ograniczenie -- tym razem 60km/h. Zapewne znowu z zapasem? Ależ
    skąd, przy 60km/h na suchej drodze jest ciasno. Linia po środku drogi to osobna
    historia -- najpierw wszędzie podwójna ciągła nawet na prstych odcinkach --
    widać drogowcy "uspokajali ruch". Ale potem docieramy do odcinka drogi gdzie
    przerywana jest na wzniesieniach, na łukach gdzie widoczność nędzna (a
    ograniczenie "szosowe" czyli 90km/h i realnie można tyle jechać).

    To jest różnica między prawem które wyraża umowę społęczną, a prawem które
    wyraża głupotę stanowiących.

    > LOL - zdaje się zapominasz, że prawo jest właśnie pewną formą
    > sformalizowania zasad wspołżycia społecznego - w szczególności
    > jeśli chodzi o ruch drogowy.

    Nie jest tylko czasem może być, w niektórych krajach może nawet i częsciowo jest
    ale akurat nie w naszym. Zasady współżycia społecznego mają pewien wspólny
    podzbiór z zapisami prawa. Ale o ile wiele norm społecznych nie jest normowane
    prawem (i dobrze -- prawo nie jest od regulowania wszytstkiego) o tyle wiele
    przepisów prawa nie ma nic współnego z normami społecznymi. A ruch drogowy nie
    jest tu jakoś wyróżniony.

> [...]
    > niewielkie konsekwencje i małe prawdopodobieństwo złapania się
    > na to. Trzeba się postarać. W sumie powszechna bezkarność.

    To takie rosyjskie przysłowie wskazujące na (patologiczny) model stanowienia
    prawa i jego związek z "zasadami współżycia społecznego", widzę że nie załapoałeś.

> [...]
    > jezdną wg własnego widzimisię. Jest wręcz odwrotnie - wśród ogółu
    > dobrych przepisów jest tylko niewielki odsetek tych "debilnych".

    Jest wystarczająco znaczący, by spatologizować już samo wymuszanie ich
    respektowania. Jak się tworzy przepisy które większość społeczeństwa będzie
    świaomie łamać to efekt jest łatwy do przewidzenia. Respektowania nie mymusisz
    bo większości społeczeństwa za kratki nie wsadzisz. Za to jest system "paragraf
    się na każdego znajdzie". Stare i znane.

    \SK

  • 20. Data: 2011-05-23 11:09:40
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    >Artur Maśląg wrote:

    > Nie sądzisz, że takie tłumaczenie jest fałszywe? Tak naprawdę
    > ograniczeń prędkości postawionych od czapy jest nie tak dużo,

    Ależ jest. Ograniczenia ustawiane bez zasad, na zasadzie "bo tak" (się komuś
    wydawało) to nasza norma a nie wyjątek.

    > za
    > to w kółko to się nie podoba wielu osobom. W Polsce niemalże
    > z natury ludzie nie przestrzegą wielu przepisów, ponieważ jest
    > to bezkarne.

    Jest bezkarne (a raczej karane całkowicie przypadkowo) i będzie, bo nie da się
    wsadzić za kratki większości społeczeństwa.

    > Drogi mamy jakie mamy i tak naprawdę nie bardzo
    > jest gdzie podwyższać prędkość - tam gdzie można jest ona
    > podwyższana.

    Najpierw była starannie obniżana.

    > Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów to być
    > może gdzieniegdzie by prędkość została podwyższona. Najwyższa
    > przepustowość to tak gdzieś w granicach 30-40km/h

    Totalna bzdura. Powtarzana legenda miejska -- jadnak całkowicie fałszywa.

    > więc nie
    > mam sensu podwyższać w miastach.

    wniosek płynący z fałszywych założeń.

    > Wiele tras krajowych przebiega
    > przez miejscowości - skoro są przejścia dla pieszych, ruch
    > lokalny itd. to niby skąd bez pogorszenia bezpieczeństwa można
    > prędkość podwyższyć?

    Choćby dostosowując oznaczenia "teren zabudowany" do rzeczywistości.
    Przywracając na drogach prędkości do jakich były projektowane. Lepiej
    wyznaczając, oznaczając i oświetlając przejścia dla pieszych. Budując chodniki a
    tam gdzie nie jest to uzasadnione robiąc "buczące" fragmenty poboczy (u nas robi
    się tylko buczące linie, ale to trochę mało) tak by zniechęcały do jazdy po
    poboczu samochody, niechęcały rowery do jazdy po lini oddzielającej pobocze od
    pasa ruchu itd. Likwidując ograniczenia ustawione bez żadnego uzasadnienia
    (albo których uzasadnieniem było ustawienie "śmietnika"). Określając normy dla
    drogowców dot. określania ograniczeń prędkości w miejscach niezbezpiecznych i na
    zakrętach -- tak by 40km/h oznaczało rzeczywiście zakręt do przejechania z
    prędkością 40km/h (po czarnej drodze) a nie raz 60km/h a innym razem 30km/h i
    bezwzględnie dostosowując oznakowanie do tych norm.

    > Jeszcze trochę poczekamy na drogi, którymi
    > będzie można jeździć szybciej (albo nie tyle szybciej, co bez
    > spowolnień), choć część mieszkańców Polski już takie posiada. Na co
    > dzień nie mam okazji z nich korzystać,

    Z tego kawałka expresówki w DC zacząłem korzystać do komunikacji
    międzydzielnicowej -- mimo że nadkładam ok 3km, to dzięki temu, że można tam
    legalnie jechać 120km/h a na sporym kawałku dojazdu 80km/h i że nie ma świateł
    -- dojeżdżam na miejsce szybciej.

    > ale jadąc gdzieś na dalszą
    > wycieczkę, na wakacje, do teściów itd. widzę systematyczną poprawę.

    Owszem, trochę obwodnic się buduje. I dobrze.

    \SK