    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
    Date: Wed, 18 May 2011 18:07:44 +0200

    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > Licząc po sztukach przepisów - masz rację.Licząc pod względem częstości
    > spotykania oraz częstości karania - moim zdaniem nie. Wydaje mi się
    > (może i niesłusznie) że zdecydowana większość żali/zastrzeżeń dotyczy
    > ograniczeń prędkości. A te (niestety, bardzo niestety) bardzo często są
    > postawione od czapy.

    Nie sądzisz, że takie tłumaczenie jest fałszywe? Tak naprawdę
    ograniczeń prędkości postawionych od czapy jest nie tak dużo, za
    to w kółko to się nie podoba wielu osobom. W Polsce niemalże
    z natury ludzie nie przestrzegą wielu przepisów, ponieważ jest
    to bezkarne. Drogi mamy jakie mamy i tak naprawdę nie bardzo
    jest gdzie podwyższać prędkość - tam gdzie można jest ona
    podwyższana. Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów to być
    może gdzieniegdzie by prędkość została podwyższona. Najwyższa
    przepustowość to tak gdzieś w granicach 30-40km/h, więc nie
    mam sensu podwyższać w miastach. Wiele tras krajowych przebiega
    przez miejscowości - skoro są przejścia dla pieszych, ruch
    lokalny itd. to niby skąd bez pogorszenia bezpieczeństwa można
    prędkość podwyższyć? Jeszcze trochę poczekamy na drogi, którymi
    będzie można jeździć szybciej (albo nie tyle szybciej, co bez
    spowolnień), choć część mieszkańców Polski już takie posiada. Na co
    dzień nie mam okazji z nich korzystać, ale jadąc gdzieś na dalszą
    wycieczkę, na wakacje, do teściów itd. widzę systematyczną poprawę.