-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.at
man.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 17 May 2011 10:36:16 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.regionalne.warszawa
Subject: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
References: <k...@c...fuw.edu.pl> <iqhcnm$5u3$1@inews.gazeta.pl>
<iqhduj$5gl$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <iqhduj$5gl$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <o...@b...softax.pl>
Lines: 77
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1305621003 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2438 83.18.189.42:59878
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2368812 pl.regionalne.warszawa:568746
[ ukryj nagłówki ]Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2011-05-12 21:34, Szuwaks pisze:
>> Witam,
>> "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał:
>>
>> A, cross...
>>
>>> Obłęd jakiś, strach się bać.
>>
>> Rzeczywiście, coś w tym jest.
>> Ludzie nie myślą. Zupełnie.
>> Już o technice jazdy w mieście to zapomnij.
>> Ale ja muyślę, że te wszystkie idiotyczne i aroganckie zachowania
>> wynikają z prostej przyczyny.
>> Bezkarność.
>> Lekceważenie różnych przepisów wynika z tego, że mało kto obawia się
>> jakichkolwiek konsekwencji.
>> I dlatego jest cała masa kierowców, któy mają wszystko głęboko w....
>> poważaniu.
>
> O dawna o tym piszę - nawet dzisiaj już o tym pisałem na pms-ie.
> Skoro ludzie nie chcą szanować swojego prawa
Nie chcą, bo to prawo jest zbyt często kpiną z tych ludzi. Przepisy których nie
przestrzega praktycznie nikt nie mają nic wspólnego z "umową społeczną", ba
"umowa społeczna" jest taka, że się ich nie przestrzega.
> i stosować się do
> ogólnych zasad współżycia społecznego,
Nie myl zasad współżycia społecznego z prawem.
> to niech się chociaż
> boją policji (którą opłacamy, by pilnowała przestrzegania tych
> zasad), która niestety zdaje się przymykać na wszystko oko
> i tylko znienacka dopilnować miernika prędkości.
"Nadmierna srogość przepisów jest równoważona nieobowiązkowością ich stosowania".
Glupie i szkodliwe prawo nie powinno być przestrzegane w imię zdrowia
społecznego. Problem tylko taki, że wśród przepisów debilnych są i sensowne --
ale każdy uważa po swojemu. Ale, że jest masa przeisów debilnych które są łamane
bezustannie, to nie ma po prostu szans na wymuszenie stosowania ich wszystkich
(nawet gdyby było więcej policjantów niż obywateli, to i tak by nie pomogło, bo
policjanci też ludzie). Efekt jest taki, że ścigane są nie te, które są istotne,
mają sens, itd, tylko te które stosunkoko najłatwiej ścigać. I żeby "żniwo" było
duże -- bo za "żniowo" są premie, pochwały i nagrody. Więc łapie się to co
wymaga najmniej pracy -- ot. stoimy i tylko lizakiem machamy -- nie trzerba się
najeżdzić, nie trzeba się nachodzić, papierologii mało. A najłatwiej jest o
"żniwo" gdy np. ustawi się suszarkę czy śmietnik w miejscu z maksymalnie
bezsensownym ograniczeniem.
Weźmy przykład Warszawy. Jeszcze nie dawno włodarzom miasta wydawało się, że
ograniczenia prędkości uleczą wszystko -- szczytem było ograniczenie 50/60 na
Trasie Łazienkowskiej. Kolejny debilizm to 50km/h w "przekręcie" -- nie
respektuje tego praktycznie nikt (chyba że jest korek -- ale od tego są przecież
znaki wyświetlane nad drogą i ograniczenie "dynamiczne", dostosowane do ruchu,
które tam istnieje i miało by sens gdyby mogło wybierać z czegość więcej niż
30km/h i 50km/h).
Terez słyszy się, że "mają podnieść dopuszczalną prędkość na Wisłostradzie" --
nie podnieść tylko przywrócić prędkość dla jakiej ta droga była projektowana i
jaka na tej drodze obowiązywała przez lata (aż do mody na bezsensowne
ograniczenia). Co zabawne, z moich oberwacji wynika, że kiedy było tam 70km/h to
zwykle tyle też ludzie w swojej masie (nie mówię o pojedynczych przypadkach) nie
przekarczali znacząco. Jak zrobili 50 to nikt normalny nie zwraca na nie uwagi,
nawet policja co tam często stoi z suszarą pon. 80km/h nie łapie (bo się nie
opłaca -- złapią paru pierwszysch jadących 70/50, "zatkają się" ma 10min a w tym
czasie przeleci im wielu jadących 110/50). A jak nie zwraca to jedzie ile uważa,
czyli zwykle ok 90km/h. Po wprowadzeniu ograniczeń ruch przyspieszył a nie
uspkoił się.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.11 11:08 Artur Maśląg
- 18.05.11 01:56 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.11 09:17 niusy.pl
- 18.05.11 18:07 Artur Maśląg
- 19.05.11 09:39 Krzysiek Kielczewski
- 19.05.11 10:11 Artur Maśląg
- 23.05.11 10:35 Sebastian Kaliszewski
- 23.05.11 11:09 Sebastian Kaliszewski
- 23.05.11 11:21 Sebastian Kaliszewski
- 23.05.11 11:50 Artur Maśląg
- 23.05.11 12:04 The_EaGle
- 23.05.11 13:19 b...@n...pl
- 23.05.11 13:22 Artur Maśląg
- 24.05.11 15:39 The_EaGle
- 24.05.11 15:50 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo