    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.regionalne.warszawa
    Subject: Re: Motocykliści (i nie tylko) atakują
    Date: Tue, 17 May 2011 11:08:00 +0200

    W dniu 2011-05-17 10:36, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Nie chcą, bo to prawo jest zbyt często kpiną z tych ludzi.

    Znam to tłumaczenie. Ot usprawiedliwienie własnego widzimisię.

    > Przepisy
    > których nie przestrzega praktycznie nikt nie mają nic wspólnego z "umową
    > społeczną", ba "umowa społeczna" jest taka, że się ich nie przestrzega.

    No pewnie - prędkość w mieście jest za niska, to wedle uznania.

    > Nie myl zasad współżycia społecznego z prawem.

    LOL - zdaje się zapominasz, że prawo jest właśnie pewną formą
    sformalizowania zasad wspołżycia społecznego - w szczególności
    jeśli chodzi o ruch drogowy.

    > "Nadmierna srogość przepisów jest równoważona nieobowiązkowością ich
    > stosowania".

    ROTFL - kolejny bojownik o wolność i demokrację? Srogość przepisów
    w zakresie ruchu drogowego? Wolne żarty - niewielkie mandaty,
    niewielkie konsekwencje i małe prawdopodobieństwo złapania się
    na to. Trzeba się postarać. W sumie powszechna bezkarność.

    > Glupie i szkodliwe prawo nie powinno być przestrzegane w imię zdrowia
    > społecznego. Problem tylko taki, że wśród przepisów debilnych są i
    > sensowne -- ale każdy uważa po swojemu.
    (...)

    O to to - w sposób typowy odwracasz kota ogonem, by usprawiedliwić
    jezdną wg własnego widzimisię. Jest wręcz odwrotnie - wśród ogółu
    dobrych przepisów jest tylko niewielki odsetek tych "debilnych".