  • 41. Data: 2010-04-02 21:44:39
    Temat: Re: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, Marcin wrote:

    >> No, jest jeszcze Fuji do wyboru ;)
    >
    > A o ktorym myslisz? S100FS czy S200EXR?

    Nienienie - było o lustrzance.
    Dlatego, że ktoś wspomniał o obecności obiektywów "systemu Nikona",
    więc... S5 :D
    Matryca SR czekała na rolę argumentu w zanadrzu, ale na nieszczęście
    dla Fuji nie padło pytanie o radzenie sobie z zestawami "biała
    suknia plus czarny garnitur" tudzież "mnóstwo czerwonych róż".

    > Tylko to już rozmiar takiego D5000...

    Dlatego był ";)" - S5 to korpus Nikona D200, do którego Fuji
    wstawiło swoją matrycę i "elektronikę dookólną" (matrycy).
    Całkiem spore bydlę, szczególnie jak się nałoży jakąś lampę
    błyskową średniej mocy.

    Niemniej Nikonowe obiektywy się nie zmarnują :D i to właśnie
    miałem na myśli!

    > i czy na pewno będą tak samo szybkie jak lustro?

    S5 jest "jak na lustro wolny", fpsów ma mało (2 "prawdziwe",
    3 max w porywach w wybranym trybie), to tak dla porządku (ale
    jak przy ostrzeniu decyduje "zzzzz" obiektywu :), to wiadomo,
    że cechy aparatu są drugorzędne, czas kupuje się płacąc za
    silnik w obiektywie).

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-04-02 23:53:27
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4bb5f6b1$1@news.home.net.pl...

    > Konkrety, czyli fotki do obejrzenia poproszę :-)

    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Nokia?authkey=G
    v1sRgCO3cne3Swf71_AE#
    Oczywiście z zastrzeżeniem jak w poprzednim wpisie.

    > A obiektyw, a wielkość matrycy? Jakoś mi się nie chce wierzyć, że kryteria
    > które obowiązywały przy doborze dobrego kompaktu, nagle w telefonach stają
    > się nieaktualne.

    Ale dlaczego miałyby się stawać nieaktualne ?
    Były pomijane gdzieś tak do momentu gdy rozdzielczości podgoniły aparaty.
    Miałem kiedyś Nokię 5200 i to faktycznie był cienki żart.
    Już dobre pięć lat temu pojawiały się w komórkach sensory 1/1.8". Optyka to
    nie są plastikowe guziki jak kiedyś.
    Potencjał jest - cudów nie ma.
    N98 robi z tych swoich 5Mpix plik o wielkości 750 - 1800 KB, przeciętny
    aparat o takiej rozdzielczości conajmniej dwa razy tyle. Przy takiej
    kompresji musi być różnica na niekorzyść komórki.

    Inna sprawa czy to jest wygodne.
    Dla mnie nie, choć zamiast kompaktu wspieram się właśnie komórką. Akurat w
    tym zakresie istotne jest dla mnie co innego - navi, mp3, aparat, prosty
    czytnik pdf, dyktafon, telefon i tylko jedno urządzenie. Jedna ładowarka.

    adam

  • 43. Data: 2010-04-03 00:20:17
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 02 of Apr 2010 17:50, adam wrote:

    > Użytkownik "januszek" napisał

    > A proszę bardzo:
    > http://picasaweb.google.com/adamdee1/Nokia?authkey=G
    v1sRgCO3cne3Swf71_AE#

    Zestaw tendencyjny. Wszystkie zdjęcia z ta sama ogniskową i przysłoną,
    wszystkie z bardzo zbliżoną czułością i czasem. Mniej więcej zawsze
    100 ISO, 1/100s, F2.8, 5.6mm. Czyli 1% sytuacji, w których mogłaby
    zastąpić kompakty z moich pstryków.

    > Z jednym zastrzeżeniem - to taka galeria fotośmieci, którą kiedyś
    > zrobiłem dla kumpla co nie chciał wierzyć, że na potrzeby jakie miał,
    > nie było sensu kupować aparatu. Zdjęcia są zmasakrowane przez starą
    > Picasę przy zmianie rozmiaru (brak jakiejkolwiek kompensacji ostrości
    > czy zaawansowanej kompresji, jak sobie radzi nowa nie wiem).
    >
    > Po tym co widziałem w galeriach ludzi, którzy posługiwali się nieco
    > lepszymi komórkami jakość ich aparatów jest na zupełnie przyzwoitym
    > poziomie.

    A ja widziałem jak polskiej reprezentacji piłkarskiej udawało się
    wygrywać z Anglią, Niemcami czy Brazylią :-)

    --
    nb

  • 44. Data: 2010-04-03 07:52:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > Jeśli Ci się chce - proszę bardzo.

    Nie chce mi się, bo już raz coś takiego zrobiłem na svga i nie było
    jednoznaczności (startował tam kilkuletni najtańszy kompakt 2Mpx i
    lustro ze stałką). Więc i tu będzie do przewidzenia, jestem tego pewny.
    Zresztą nie mam sensownego aparatu w telefonie.

    > Powiedzmy, że się nie zrozumieliśmy.
    > Dla mnie alternatywa dla kompaktu to taki sprzęt, który mi go w całości
    > zastąpi a nie tylko w jakiejś części. Sam kompakt jest już kompromisem i
    > nie w każdych warunkach daje radę.

    No ale to oczywiste. Ja tylko podałem założenia dla zdjęć 933x700 w
    typowych warunkach i niczego ponad.

    > Cooliris to zdownsampluje do 1080 w trybie full-screen.

    Wolę to robić sam i docelowo, sposób ostrzenia i dyfuzja świateł zależy
    od rozdzielczości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 45. Data: 2010-04-03 08:50:35
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-03 09:52, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > lustro ze stałką). Więc i tu będzie do przewidzenia, jestem tego pewny.
    > Zresztą nie mam sensownego aparatu w telefonie.

    Ja również - mam starego PowerShota 3Mpix A510 - leży w szufladzie od 1,5 roku z
    różnych powodów.
    Do 933x700 jeszcze daje radę, od 1600x1200 i wyżej już nie.

    > No ale to oczywiste. Ja tylko podałem założenia dla zdjęć 933x700 w
    > typowych warunkach i niczego ponad.

    > Wolę to robić sam i docelowo, sposób ostrzenia i dyfuzja świateł zależy
    > od rozdzielczości.

    Rozdzielczości ekranowych jest tak wiele, że wolę tę robotę scedować na wtyczkę.
    Naturalnie, każdy
    rzeźbi po swojemu.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 46. Data: 2010-04-03 09:17:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010, adam wrote:

> [...]
    > Miałem kiedyś Nokię 5200 i to faktycznie był cienki żart.
    > Już dobre pięć lat temu pojawiały się w komórkach sensory 1/1.8". Optyka to

    Właśnie poruszyłeś sprawę właściwego składnika, IMVHO

> [...]
    > aparat o takiej rozdzielczości conajmniej dwa razy tyle. Przy takiej
    > kompresji musi być różnica na niekorzyść komórki.

    Musi. Pytanie, czy jakby dać bez kompresji, to przypadkiem nie wyjdzie
    na wierzch fakt że obiektyw "typowego kompakta" jest jednak ... hm,
    chyba co najmniej kilkadziesiąt razy (licząc trzy wymiary!) większy.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2010-04-03 11:39:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Musi. Pytanie, czy jakby dać bez kompresji, to przypadkiem nie wyjdzie
    > na wierzch fakt że obiektyw "typowego kompakta" jest jednak ... hm,
    > chyba co najmniej kilkadziesiąt razy (licząc trzy wymiary!) większy.

    Potrzeby takich plików to pół miliona pikseli - tu nawet taki kurdupel
    da radę. Nikt nie będzie z tego odbijał billboardów, ale 99% takich
    zdjęć wędruje w mailach i tu svga to za dość.
    Inna sprawa, że ludzie wrzucają w te maile jak leci - pięć megapikseli
    budyniu z komórki...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z wyjątkiem wiązania krawata potrafię wszystko/

  • 48. Data: 2010-04-03 14:11:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Całkiem spore bydlę, szczególnie jak się nałoży jakąś lampę
    > błyskową średniej mocy.

    Np. takie?
    http://farm4.static.flickr.com/3263/3184949278_c642b
    c5a5a.jpg

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 49. Data: 2010-04-03 14:46:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "nb" napisał

> [...]
    > wszystkie z bardzo zbliżoną czułością i czasem. Mniej więcej zawsze
    > 100 ISO, 1/100s, F2.8, 5.6mm. Czyli 1% sytuacji, w których mogłaby

    Niestety nie da się inaczej.
    Wpływ na parametry jest w tym akurat telefonie praktycznie żaden. Zoom jest
    cyfrowy, manipulacja czułością bardzo ograniczona, czasem - żadna.
    Przykład podany był nie po to aby udowodnić, że N95 = G11.

    > A ja widziałem jak polskiej reprezentacji piłkarskiej udawało się
    > wygrywać z Anglią, Niemcami czy Brazylią :-)

    No moze to i śmiesznie brzmi ale tak jest - kilka modeli będących hitami na
    rynku ze dwa lata temu zostawiało moją Nokię daleko za sobą. Teraz,
    przypuszczam, poszło to krok dalej i gdyby wybierać komórkę pod kątem
    jakości foto, mozna by znaleźć urządzenie, któremu byłoby łatwiej nawiązać
    walkę z dobrymi kompaktam.

    Oczywiście nadal komórka przegrywałaby o tyle o ile łatwiej i przyjemniej
    jest posługiwać się aparatem niż małym pudełeczkiem, które nie ma właściwej
    klawiszologii.

    Z drugiej strony, komórka ma przewagę nad aparatem bo w typowych miejscach
    gdzie ochroniarze dostają amoku na widok aparatu, to urządzenie nie wzbudza
    ich hiperaktywności ; )

    adam

  • 50. Data: 2010-04-03 14:46:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Musi. Pytanie, czy jakby dać bez kompresji, to przypadkiem nie wyjdzie
    > na wierzch fakt że obiektyw "typowego kompakta" jest jednak ... hm,
    > chyba co najmniej kilkadziesiąt razy (licząc trzy wymiary!) większy.

    Być może tak, tego niestety nie da się sprawdzić ale biorąc to na zdrowy
    rozum - gdyby komuś zależało na zrobieniu superkomórki z superaparatem to w
    tej chwili jest to tylko i wyłącznie kwestia chęci.

    adam