  • 1. Data: 2010-04-01 06:33:17
    Temat: Laminowanie zdjęć
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    Czy można amatorsko pokryć zdjęcie dobrej jakości folią do laminowania - tak
    aby zachowało swoje własności (papier foto mat lub jedwab) bez
    niepotrzebnych refleksów i "błyszczenia" i dodatkowo ochrona UV i
    "zmywalność" warstwy laminowanej.
    Wiem, że wykonują to firmy - laminowanie i oprawa np.
    http://www.fotoboard.pl/Produkty_i_cennik . Mnie interesuje amatorskie -
    dobrej jakości laminowanie zdjęcia. Jakie używacie do takich celów folie i
    laminarki - pewnie zalecane jest laminowanie zdjęć "na zimno" lub dla
    niskich temperatur.

    Pzdr, Slawek

    P.S.
    Będę wdzięczny za Wasze komentarze - nawet te 1 kwietniowe ;-).

  • 2. Data: 2010-04-01 06:35:03
    Temat: Re: Laminowanie zdjęć
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > dobrej jakości laminowanie zdjęcia. Jakie używacie do takich celów folie i
    > laminarki - pewnie zalecane jest laminowanie zdjęć "na zimno" lub dla
    > niskich temperatur.

    Przejęzyczenie - miałem na myśli laminatory - nie laminarki ;-)

  • 3. Data: 2010-04-01 07:34:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy można amatorsko pokryć zdjęcie dobrej jakości folią do laminowania -
    > tak aby zachowało swoje własności (papier foto mat lub jedwab)

    Powierzchnia papieru nie ma znaczenia - po zalaminowaniu bedzie
    wygladal jak ...laminat :)

> [...]
    > dobrej jakości laminowanie zdjęcia. Jakie używacie do takich celów folie
    > i laminarki - pewnie zalecane jest laminowanie zdjęć "na zimno" lub dla

    Nikt Ci nie zabrania kupic laminator, folie i robic dokladnie to samo co ja
    robie
    dla klientow tylko samemu dla siebie. Nie takie zabawki ludzie w domu
    trzymaja :)

    Jesli jestes z Krakowa badz okolic to mam do sprzedania laminator 70cm
    z grzanym walkiem. Taki:
    http://divers.adsandco.com/photo/625c395421add0e0284
    28e1ea5dd8813f120dc35.jpg

    Ten laminator byl wyprodukowany do laminowania odbitek probnych w
    poligrafii.
    Z powodzeniem mozna nim laminowac fotki i naklejac na podloze typu pianka.
    Ze wzgledu na konstrukcje nie nadaje sie do laminowania duzych ilosci prac,
    ale do zabawy dla siebie jak najbardziej. Cena 700zl czyli jak za fistaszki
    :)

  • 4. Data: 2010-04-01 08:32:10
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > Nikt Ci nie zabrania kupic laminator, folie i robic dokladnie to samo co
    > ja robie
    > dla klientow tylko samemu dla siebie. Nie takie zabawki ludzie w domu
    > trzymaja :)

    Chciałbym całkowicie zrezygnować z domowej ekspozycji zdjęć - pod szkłem lub
    pleksji (ramka - antyrama).
    Dla mnie liczy się przede wszystkim zdjęcie i dobre warunki jego oglądania -
    szkło (lub pleksji) generuja dodatkowe odbicia światła.
    Dobrym rozwiązaniem jest technika FotoSlim lub FotoBoard - gdzie zdjęcia na
    3-10 milimetrowym podkładzie jest laminowane.
    Niestety u mnie w Radomsku ( lub Częstochowie ) - nikt nie wykonuje tego
    typu usług. Muszę zatem robić to wysyłkowo.
    Cena zdjęcia w tej technice formatu 30x40cm (taki mnie interesuje) - to od
    35 zł w górę. Ponieważ co peweien czas wymieniam kolekcję zdjęć - bardziej
    interesuje mnie samo laminowanie - a podkład i wykończenie jestem w stanie
    sam estetycznie wykonać.
    Dlatego w wątku poruszam sprawę - laminowania - a nie całościowej oprawy.
    Szukam zatem dobrego wysyłkowego punktu - gdzie można to dobrze i w
    sensownej cenie wykonać. Rozumiem, że inwestycja w "domowe" laminatory w
    budżecie do 300 PLN - do w/w wymienionych zastosowań nie przyniesie dobrych
    efektów + oczywiście dobrej jakości folia do takiej laminarki.

  • 5. Data: 2010-04-01 08:59:01
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Dlatego w wątku poruszam sprawę - laminowania - a nie całościowej oprawy.
    > Szukam zatem dobrego wysyłkowego punktu - gdzie można to dobrze i w

    Raz piszesz, ze chcesz sam wykonac, raz ze wysylkowo.
    Chyba sie pogubilem ;)

    > Rozumiem, że inwestycja w "domowe" laminatory w budżecie do 300 PLN - do
    > w/w wymienionych zastosowań nie przyniesie
    > dobrych efektów + oczywiście dobrej jakości folia do takiej laminarki.

    Masz pewnie na mysli laminatory "biurowe" do laminowania dokumentow.
    IMO maja za malej srednicy walki, zeby dobrze laminowaly fotografie.
    No i nie wlozysz do nich wiekszego formatu a bedziesz potrzebowal
    zapas zeby manewrowac wiekszym materialem szczegolnie uzywajac
    laminatu na zimno czyli "samolepnego".

    Tak poza wszystkim jesli to ma byc sposob na oszczednosc to radze
    odrazu sobie podarowac...

    J.