  • 1. Data: 2010-04-01 06:08:47
    Temat: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Moi rodzice robią sporo zdjęć, głównie wycieczki, ale ostatnio też zdjęcia
    wnuczków, czyli tak naprawdę bardzo typowe zdjęcia.
    W tej chwili mają Canona G9, aparat głównie w trybie auto, ewentualnie
    portret, krajobraz, praktycznie nigdy nie jest na manualnych, czy
    półautomatycznych trybach, co najwyżej ręcznie ma ustawianą czułość.
    I teraz: coraz częściej narzekają na szybkość aparatu. Mają kartę sandisk
    extreme, robią tylko jpegi, więc to nie problem karty, ale samego aparatu.
    Chyba nasiliło się to po tym jak pożyczyłem im na jedną wycieczkę D80 z
    teleobiektywem (jako uzupełnienie ich G9) - nota bede porobili nawet fajne fotki.
    G9 jest wolny, chodzi im chyba głównie o autofocus (tak mi się przynajmniej
    wydaje), może również o czas między kolejnymi zdjęciami, ale wydaje mi się, że
    problem jest taki, że zanim aparat ustawi ostrość i zapika, to dziecko jest
    już gdzie indziej i znów trzeba czekać na aparat.
    I teraz zastanawiam się co im doradzić, jeśli będą chcieli inny aparat:
    - moje D80, a ja zmienię przy okazji puszkę ;-)))
    - małą lustrzankę, np. D5000 z którymś spacerzoomem
    - któregoś olympusa czy panasonica mikro 4/3
    - inny kompakt? ale co ja znajdę _dużo_ szybszego niż G9?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-04-01 06:19:45
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > I teraz zastanawiam si co im doradzi , je li b d chcieli inny aparat:
    > - moje D80, a ja zmieni przy okazji puszk ;-)))
    > - ma lustrzank , np. D5000 z kt rym spacerzoomem
    > - kt rego olympusa czy panasonica mikro 4/3
    > - inny kompakt? ale co ja znajd _du o_ szybszego ni G9?

    Moim zdaniem jakaś najtańsza lustrzanka Olympusa rozwiąże problem.
    Mam E-420 i jest ona nieporównanie szybszy jeśli chodzi o AF od
    kompaktów.
    Pen ma opinię dość wolnego.
    Panasonic GF1 podobno jest dość szybki,
    ale osobiście go nie używałem.

  • 3. Data: 2010-04-01 08:28:56
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-01 08:08, Marcin pisze:
    (...)
> [...]
    > problem jest taki, że zanim aparat ustawi ostrość i zapika, to dziecko jest
    > już gdzie indziej i znów trzeba czekać na aparat. (...)

    Wystarczy zafixować AF na 1,5 m, zapodać nieco większą przysłonę (7), podpiąć nastawy
    pod np. C1
    (reporterka) i GO powinna wystarczyć do takich zastosowań. Lag G9/10/11 przy
    zafixowanym AF jest
    zupełnie wystarczający do tego typu zastosowań.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 4. Data: 2010-04-01 08:44:13
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    zafixowanym AF jest
    > zupełnie wystarczający do tego typu zastosowań.

    Tylko przy przesłonie 7 czasy naświetlania mogą być takie sobie.
    A dzieci są szybkie ;)

  • 5. Data: 2010-04-01 09:52:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TomekM pisze:
    > Tylko przy przesłonie 7 czasy naświetlania mogą być takie sobie.
    > A dzieci są szybkie ;)

    Iso 400 i da radę. Stabilizacja pomoże na machania, a uzysk będzie
    wystarczający. G9 poza af jest dość szybkim aparatem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2010-04-01 10:11:11
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-01 11:52, Janko Muzykant pisze:

    > Iso 400 i da radę. Stabilizacja pomoże na machania, a uzysk będzie
    > wystarczający. G9 poza af jest dość szybkim aparatem.

    O ile fotograf nie wystraszy się poziomem szumów przy ISO 400 - w krajobrazie jeszcze
    da się na to
    patrzeć, ale twarze dzieciaków pokryte paciajką będą IMHO nie do zaakceptowania ;-)
    W pomieszczeniu przy świetle zastanym raczej nie poszaleją.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 7. Data: 2010-04-01 10:25:08
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    TomekM <t...@g...com> napisał(a):

    > Moim zdaniem jakas najtansza lustrzanka Olympusa rozwiaze problem.

    Jesli lustrzanka, to na pewno wezme nikona - zawsze bedzie mozna sie wymienic
    obiektywem, lampa, itd.

    Ale caly czas zastanawiam sie, czy cos mniejszego niz lustro, daloby tutaj
    rade i bylo znacznie szybsze od G9

  • 8. Data: 2010-04-01 10:44:09
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Ale caly czas zastanawiam sie, czy cos mniejszego niz lustro, daloby tutaj
    > rade i bylo znacznie szybsze od G9

    Już pisałem o Panasonicu G1.
    Nawet z zoomem on jest mniejszy,
    a ze stałką jeszcze bardziej.

  • 9. Data: 2010-04-01 14:24:48
    Od: Czesiek <s...@o...pl>

    Ken Rockwell pisze, ze problem opoznienia migawki w cyfrowych
    kompaktach jest dla dzisiejszej technologii jeszcze nie do
    przeskoczenia. Dlatego takie aparaty nie nadaja sie do fotografowania
    dzieci. Poza tym, taki np. Nikon D40 jest tanszy od kompaktow z gornej
    polki. Nie ma sie nad czym zastanawiac :)

  • 10. Data: 2010-04-01 15:36:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, Marcin wrote:

    > Jesli lustrzanka, to na pewno wezme nikona - zawsze bedzie mozna sie wymienic
    > obiektywem, lampa, itd.

    No, jest jeszcze Fuji do wyboru ;)

    pzdr, Gotfryd