    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kko4or$gej$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fbcf1$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkoku6$bjf$1@speranza.aioe.org> <kkrncu$1oa$1@news.vectranet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5171c392$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51728866$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 20 Apr 2013 14:39:26 GMT

    Anerys napisał:

    > No, musiał, jak przeczytał, co wygaduje "helpdesk"...

    Zwykły helpdesk wygaduje jeszcze gorsze rzeczy. Ten zadzwonił jako
    specjalista, po wcześniejszej interwencji kogoś z zarządu, gdy ci
    zwykli pomagacze zaczęli gonić w piętkę. Mógł się zapoznać z obfitą
    korespondencja w tej sprawie, prowadzona od dziesięciu dni, gdzie
    wszystko zostało dokładnie wyłożone.

    > To właśnie ten port mi po głowie chodzi, że Ciociunia Tepsia chciała
    > wprowadzić.

    Ciuciunia Tepsia zablokowała port 25 cztery lata temu. Zrobił się
    wokół tego wielki szum, a po dwóch dniach powszechna już była
    informacja, że wystarczy zmodyfikować login PPP/ADSL, by tej blokady
    nie było. Nie wiem, czy to było wcześniej przygotowane i po protestach
    ujawnione, czy na prędce zrobili modyfikację systemu, ale rozwiązanie
    jest zadowalające.

    > Heh... ja dla swoich prywatnych celów mogę dowolnie zmienić sobie port
    > i co tam jeszcze się da. Ale o łącze od operatora już bym kurwił.

    To moje łącze w ofercie Netii występuje pod nazwą "NO LIMITS". Gdy się
    upomniałem, że w związku z tym nie powinno mieć limitów, ograniczeń,
    i blokad, to zaczęli coś bredzić, że "to tylko nazwa marketingowa".

    > Może się nieściśle wyraziłem - może nie tyle cięcie, że jak trafi na
    > babolską wiadomość, to upierniczy

    Jeśli ktos korzysta z operatora skrzynek pocztowych, to i owszem, może
    tak chcieć i mieć. Ale operator sieci TCP/IP, to co innego. A ja tylko
    do takiej roboty najęłem sobie Netię.

    > No o to właśnie-ż mi chodzi! Żeby znał podstawy tego, z czym wychodzi do
    > ludzi. Żeby się nie ośmieszał. ŻEBY NIE PSUŁ WIZERUNKU FIRMIE, która go
    > zatrudnia.

    Tutaj obowiązuje zasada Petera:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Petera
    http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

    Książka wyszła również w Polsce, warto przeczytać. Warto przeczytać, wtedy
    się zrozumie jak działają (a właściwie nie działają) te wszystkie netie
    czy inne banki.

    > Czyli dalej nos dla tabakiery, ja pindolę... Co z tego, że można...
    > Jak kiedyś musiałem, to u siebie w domciu ustawiłem dwa serwerki
    > pośredniczące news, bo tam, gdzie byłem, serwer główny nie puszczał
    > portu 119,

    Kiedyś, na antypodach będąc, wszystko robiłem przez port od FTP, który
    potraktowałem jako SSH. Bo tamtejszy admin (agencji, co się zajmuje
    bezpieczeństwem nuklearnym) poblokował pozostałe. Ale to jednak co innego
    niż prywatne łącze NO LIMITS.

    --
    Jarek