  • 11. Data: 2013-06-30 18:42:46
    Temat: Re: Karta SD 32GB
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.06.2013 18:27, rs pisze:

    > ales mu powiedzial. pewnie wlasnie przez takich jak ty, ktorzy klada
    > uszy po sobie, niektore duze sklepy maja klientow w glebokim powazaniu.
    > a jesli chcesz bronic interesu sklepu, to raczej ty pomysl, bo OG opowie
    > o tym co go w tym sklepie spotkalo, znajomym, ktorzy moze rowniez w tym
    > sklepie zakupow nie beda juz robic. <rs>
    znaczy o czym? Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie
    rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany,
    testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.
    ToMasz

  • 12. Data: 2013-06-30 19:08:16
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/30/2013 12:42 PM, ToMasz wrote:

    > znaczy o czym?

    o tym, ze kazdny ma prawo do pomylki, a sklep ma za zadanie pomoc
    klientowi, a nie byc nastawiony tylko i wylacznie na zysk.

    Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie
    > rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany,
    > testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.

    to zupelnie poza tematem. takie rzeczy sa wpisane w obrot sklepu i nie
    jest to jakis hiper ultra drogi sprzet, tylko karta SD za smieszne
    pieniadze. jesli sklep to sprzeda nawet za 1/3 ceny jako "open box" to w
    rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>

  • 13. Data: 2013-06-30 19:51:40
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-30 14:16, qwerty pisze:

    > W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).

    Jak dla mnie kwintesencja spuścizny mentalności polskiego handlu po
    latach 80-tych. I nie pomoże im kombinowanie z zamykaniem "złych
    zachodnich sieci" w niedziele z dyspensą dla "prawdziwych Polaków" itp.

    > Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.

    Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
    gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

    > Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
    > Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!

    Normalnie. Przymusu ustawowego nie ma, ale w warunkach inflacji
    zmierzającej w kierunku 0%, a być może nawet deflacji i silnie
    obniżonego popytu sieci walczą o klienta na różne sposoby starając się
    iść mu na rękę. Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
    obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
    zadowolonego klienta. I odwrotnie - co na krótką metę zarobi na
    błędzie/złym wyborze klienta, to straci na zrażeniu go sobie, a
    niezadowolony klient potrafi zniechęcić kolejnych. Ale by to zrozumieć
    trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
    nie dowieźli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
    To procentuje. Co się naczytałem o problemach jakie MM robi przy
    reklamacjach (oglądanie podstawki monitora pod światło niemalże z lupą i
    werdyktem "porysowany" itp.) powoduje że takie MM/Saturny itp. służą
    głównie do macania, ewentualnie kupna jakiegoś drobiazgu typu film na
    DVD czy BluRay, a nie do dużych zakupów.
    I odwrotnie: kiedyś zdarzyło mi się kupić paczkę DVD-RW (pełnią teraz
    rolę dyskietki AD2013) i po przyniesieniu do domu i rozpakowaniu okazało
    że napęd tylko je widzi ale nawet nie zaczyna nagrywać wywalając się na
    etapie przygotowania do kalibracji mocy, a to jeden
    z tych co "nagrają i płytę chodnikową". Jako że było to 25sztuk nie
    uśmiechało mi się spuścić ich do kosza, z niewielką nadzieją poszedłem
    zapytać czy możliwa jest wymiana na DVD+RW (tej samej produkcji, a nie
    sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
    problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
    otworzone. Takie rzeczy pamięta się i teraz gdy potrzebowałem przystawki
    DVB-T dla koleżanki z możliwością sprawdzenia dopiero za kilka dni
    (jechaliśmy w weekend na parę dni do domku letniego zasłoniętego lasem)
    nie mając żadnej pewności czy będzie odbierać, czy nie. Kupiłem wcale
    nie najlepszy model, ale przeciętny, za to w sieci umożliwiającej zwrot
    w ciągu 30 dni (tak 30, kiedyś było 5). Okazało się że odbiera OK i
    służy do dziś. Inne sieci AGD/elektroniki użytkowej pytane o taką
    możliwość odpowiadały, że nie ma możliwości zwrotu gdyby z instalacji
    nic nie wyszło i kupuje się na własną odpowiedzialność z perspektywą
    podstawki pod piwo. Zgadnij w której sieci kupiłem?
    No właśnie. Najśmieszniejsze że te sieć nazywa się Tesco i po prostu
    implementuje rozwiązania dawno przyjęte w UK, które w PL domorosłym
    handlowcom zaczynającym na polowych łóżkach/bazarach wydają się "muchami
    w nosie rozbestwionego konsumenta".

    --
    /MB

  • 14. Data: 2013-06-30 20:02:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>
    i tu jest pies pogrzebany
    Prawo polskie (handolowe) dopuszcza zwrot towaru, ale nie precyzuje co z
    owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca
    przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
    ToMasz

  • 15. Data: 2013-06-30 20:29:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
    > gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

    Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.

    > Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
    > obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
    > zadowolonego klienta.

    Tu się mylisz. Ja zawsze kupuję gdzie jest najtaniej, a nie jak mnie obsługują.
    Jak mogę oszczędzić 5 zł to zamawiam przez internet.

    > Ale by to zrozumieć
    > trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
    > nie dowieźli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
    > To procentuje.

    Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień i jak
    się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że polacy ich ruchają
    na takiej ofercie.

> [...]
    > sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
    > problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie

    W jakim sklepie? Komputerowym lub hurtowni? Oni potrafią sprzedawać też
    pojedyncze sztuki, więc kiepski przykład.

  • 16. Data: 2013-06-30 20:30:57
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/30/2013 2:02 PM, ToMasz wrote:

    > i tu jest pies pogrzebany
    > Prawo polskie (handolowe) dopuszcza zwrot towaru, ale nie precyzuje co z
    > owym towarem trzeba zrobić.

    to nie jest juz broszka klienta, wiec nie wiem dlaczego ciebie to
    zajmuje. jest wolny rynek, w sumie moze robic co mu sie podoba. tu
    rozmowa zeszla na temat, ze koledzy zaczeli bronic sklepu, ktorego
    polityka zwrotu towatu jest ktorkowzroczna, a nie swojego "brata" klienta.

    > Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca
    > przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
    > ToMasz

    to mozna rozwiazac na kilka roznych sposobow, jednak odmawianie
    klientowi zwrotu pieniedzy, mozliwosci wymiany towaru na inny, nie jest
    dobra praktyka. <rs>

  • 17. Data: 2013-06-30 20:59:03
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/30/2013 2:29 PM, qwerty wrote:
    > Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
    > i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
    > polacy ich ruchają na takiej ofercie.

    i wlasnie stad sie to bierze, ze w takich sklepach, podobnie jak ty,
    klienta traktuje sie jak potencjalnego "ruchacza". po prostu piekne. <rs>

  • 18. Data: 2013-06-30 21:28:08
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-30 20:02, ToMasz pisze:

    > Prawo polskie (handolowe)

    W kwestii formalnej - prawo handlowe nie ma z handlem w tym znaczeniu
    nic wspólnego, bo nie piszemy tu czy Kowalski ma pomysł na prowadzenie
    działalności gospodarczej w formie takiej czy innej spółki, tylko o
    umowie sprzedaży.

    > dopuszcza zwrot towaru,

    Tylko na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. A tu mowa była o
    zakupie w sklepie stacjonarnym, dla których nie ma wymogu ustawowego,
    tylko o możliwości takiego zwrotu/wymiany decydują ich własne regulaminy
    przyjmowane jako forma konkurowania o względy konsumenta.

    > ale nie precyzuje co z owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie,
    >gdyby sprzedawca przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie
    macane - sprzedawał.

    Może jednak lepiej, że państwo czy cała UE (bo możliwość zwrotu przy
    zakupie na odległość to implementacja dyrektywy modelowej) do tego się
    nie miesza i pozostawia sprawę rynkowi. Przypomnę, że przepisy o cenie
    sztywnej/regulowanej obecne były w KC bodajże do noweli lipcowej z 1990 r.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2013-06-30 21:36:46
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-30 20:29, qwerty pisze:

    > Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.

    Dlatego zawsze najlepszym rozwiązaniem jest zwrot ceny i w kolejnym
    kroku możliwość wybrania odpowiedniej karty (być może 16/8/4 albo
    i 2 GB jeśli sprzęt nie obsługuje SD HC).

    > Tu się mylisz. Ja zawsze kupuję gdzie jest najtaniej, a nie jak mnie
    > obsługują. Jak mogę oszczędzić 5 zł to zamawiam przez internet.

    Twoje prawo. Ale takich ludzi jest niewielu. I nie mówię o szastaniu
    pieniędzmi w stylu "nowego ruskiego" czy innych nowobogackich szybko
    i często niezbyt uczciwie wzbogaconych, a o większości ludzi, którzy
    jednak przy pewności dobrej obsługi posprzedażowej są w stanie dopłacić
    parę groszy. Dla 5 zł nie widzę sensu bawienia się w przesyłki i
    chowanego z pocztą/kurierem, oczekiwania, ryzyka uszkodzenia/nie
    dotarcia towaru itp.

    > Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
    > i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
    > polacy ich ruchają na takiej ofercie.

    No patrz: jakoś jest w Polsce trochę sieci które to stosują i jakoś nie
    splajtowały, ani nie zrezygnowały z tej możliwości. Co więcej:
    zaskoczyło mnie że wręcz ją ostatnio rozszerzyły z 5 dni do 30 dni.

    > W jakim sklepie? Komputerowym lub hurtowni? Oni potrafią sprzedawać też
    > pojedyncze sztuki, więc kiepski przykład.

    Pisałem przecież na końcu: zwykłe Tesco. I jedyną możliwością było kupno
    minimum 25szt (paczka). Jak jest możliwość kupna na sztuki zawsze kupuję
    (a właściwie kupowałem, bo strasznie dawno już nie kupiłem żadnego
    nośnika optycznego nagrywalnego) po 1 szt. do przetestowania na jakość
    zapisu (stopa PI/PIF itp.)

    --
    /MB

  • 20. Data: 2013-06-30 22:02:03
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Old Green :)" <a...@a...pl> wrote in message
    > Niestety, pomyłkowo zakupiłem w Media Expercie taka kartę, nie
    > upewniwszy się, czy sprzet ja łyknie.(kamera rejestracji trasy).
    > I nie łyknął.

    ile chcesz za nią to może odkupię jeśli jest class 10

    Pzdr
    Piotrek