    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta SD 32GB
    Date: Sun, 30 Jun 2013 19:51:40 +0200

    W dniu 2013-06-30 14:16, qwerty pisze:

    > W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).

    Jak dla mnie kwintesencja spuścizny mentalności polskiego handlu po
    latach 80-tych. I nie pomoże im kombinowanie z zamykaniem "złych
    zachodnich sieci" w niedziele z dyspensą dla "prawdziwych Polaków" itp.

    > Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.

    Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
    gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.

    > Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
    > Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!

    Normalnie. Przymusu ustawowego nie ma, ale w warunkach inflacji
    zmierzającej w kierunku 0%, a być może nawet deflacji i silnie
    obniżonego popytu sieci walczą o klienta na różne sposoby starając się
    iść mu na rękę. Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
    obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
    zadowolonego klienta. I odwrotnie - co na krótką metę zarobi na
    błędzie/złym wyborze klienta, to straci na zrażeniu go sobie, a
    niezadowolony klient potrafi zniechęcić kolejnych. Ale by to zrozumieć
    trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
    nie dowieźli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
    To procentuje. Co się naczytałem o problemach jakie MM robi przy
    reklamacjach (oglądanie podstawki monitora pod światło niemalże z lupą i
    werdyktem "porysowany" itp.) powoduje że takie MM/Saturny itp. służą
    głównie do macania, ewentualnie kupna jakiegoś drobiazgu typu film na
    DVD czy BluRay, a nie do dużych zakupów.
    I odwrotnie: kiedyś zdarzyło mi się kupić paczkę DVD-RW (pełnią teraz
    rolę dyskietki AD2013) i po przyniesieniu do domu i rozpakowaniu okazało
    że napęd tylko je widzi ale nawet nie zaczyna nagrywać wywalając się na
    etapie przygotowania do kalibracji mocy, a to jeden
    z tych co "nagrają i płytę chodnikową". Jako że było to 25sztuk nie
    uśmiechało mi się spuścić ich do kosza, z niewielką nadzieją poszedłem
    zapytać czy możliwa jest wymiana na DVD+RW (tej samej produkcji, a nie
    sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
    problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
    otworzone. Takie rzeczy pamięta się i teraz gdy potrzebowałem przystawki
    DVB-T dla koleżanki z możliwością sprawdzenia dopiero za kilka dni
    (jechaliśmy w weekend na parę dni do domku letniego zasłoniętego lasem)
    nie mając żadnej pewności czy będzie odbierać, czy nie. Kupiłem wcale
    nie najlepszy model, ale przeciętny, za to w sieci umożliwiającej zwrot
    w ciągu 30 dni (tak 30, kiedyś było 5). Okazało się że odbiera OK i
    służy do dziś. Inne sieci AGD/elektroniki użytkowej pytane o taką
    możliwość odpowiadały, że nie ma możliwości zwrotu gdyby z instalacji
    nic nie wyszło i kupuje się na własną odpowiedzialność z perspektywą
    podstawki pod piwo. Zgadnij w której sieci kupiłem?
    No właśnie. Najśmieszniejsze że te sieć nazywa się Tesco i po prostu
    implementuje rozwiązania dawno przyjęte w UK, które w PL domorosłym
    handlowcom zaczynającym na polowych łóżkach/bazarach wydają się "muchami
    w nosie rozbestwionego konsumenta".

    --
    /MB