  • 1. Data: 2013-06-28 14:02:33
    Temat: 3GB + Asus A7V600-X + XP 32-bit = problem
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Witam

    Mam problem z zainstalowaniem 3GB RAM-u na w/w płycie z VIA KT600.
    Po zainstalowaniu 3GB XP nie chce startować (wysypuje się od razu na starcie z
    błędem odczytu plików). Przy 2GB -- chodzi.

    Wrzuciłem Memtest -- brak błędów. Natomiast widzę, że testuje 0-2048MB, potem
    wyrzuca coś "Relocated" i testuje obszar 2048MB-3072MB.

    Wnioskuję z tego, że XP ma jakieś problemy z relokowaniem pamięci powyżej 2GB.

    I tu pytanie -- jak zainstalować 3GB, by działało z tymże XP? (Google niezbyt
    pomaga, albo źle szukam).

    PS. Pamięci to Corsair Value 3x1GB.

  • 2. Data: 2013-06-28 14:54:36
    Temat: Re: 3GB + Asus A7V600-X + XP 32-bit = problem
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-28 14:02, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > I tu pytanie -- jak zainstalować 3GB, by działało z tymże XP? (Google niezbyt

    A płyta główna obsługuje więcej niż 2 GB RAM?
    Może też być pamięć niekompatybilna z płytą.

    Pzdr
    Piotr S.

  • 3. Data: 2013-06-29 02:13:37
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Sprobuj obnizyc w BIOSie czestotliwosc taktowania pamieci z 400MHz do 333
    lub 266.
    Sprawdz, czy jakas dystrybucja LiveCD Linuksa uruchomi sie przy 3GB.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2013-06-29 09:24:27
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "astro" napisał:

    > Sprobuj obnizyc w BIOSie czestotliwosc taktowania pamieci z 400MHz
    > do 333 lub 266.

    Eee, na pewno już to wypróbował, przeczytawszy:

    Rozdział 1.3 instrukcji:
    "Note: PC3200 maximum to 2 DIMMs only"

    Rozdział 1.4.1 instrukcji:
    "Note: PC3200 maximum to 2 DIMMs support only"

    Rozdział 1.9 instrukcji:
    "PC3200 maximum to 2 banks only"

    Niemożliwe, żeby przeoczył. ;->

    JoteR

  • 5. Data: 2013-10-04 14:44:07

    Sat, 29 Jun 2013 09:24:27 +0200, w
    <51ce8bb1$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>, "JoteR" <u...@i...eu>
    napisał(-a):

> [...]
    > "Note: PC3200 maximum to 2 DIMMs only"
    >
    > Rozdział 1.4.1 instrukcji:
    > "Note: PC3200 maximum to 2 DIMMs support only"

    Niemożliwe :).
    Okazało się, że jedna kostka była problemowa. Po zamianie na inną komp zaczął
    działać poprawnie.