eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 70

  • 41. Data: 2012-10-09 12:04:42
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 10:52, J.F pisze:
    > Użytkownik "mister" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
    >>> To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
    >> wcale.
    >> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
    >> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie
    >> całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
    >> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
    >> miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej
    >> niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z
    >> zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
    >> http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezd
    zie-o-dmc-do-35-tony
    >
    > Ciekawe ... wiecej takich maja, czy tylko jeden w calym wojewodztwie tak
    > oszukuje ?

    Jeżeli faktycznie jest zarejestrowane na 3,5 tony to wygląda to
    bardziej na przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.),
    a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
    drogowego".

    > A moze to ciezarowka kontrolowana ? :-)

    Być może artykuł jest sponsorowany ;)


  • 42. Data: 2012-10-09 12:16:06
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 12:01, LEPEK pisze:
    > W dniu 2012-10-09 09:43, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2012-10-09 09:10, mister pisze:
    >>> W dniu 2012-10-08 22:14, jerzu pisze:
    >>>> To na zdjęciu raczej nie jest zarejestrowane na 3,5 tony.
    >>>
    >>> wcale.
    >>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
    >>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie całkowitej
    >>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
    >>> Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
    >>> miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż
    >>> 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem w
    >>> jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony"
    >>> http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezd
    zie-o-dmc-do-35-tony
    >>
    >> Nie mam bladego pojęcia co tam nawypisywali i co było w dowodzie, ale
    >> Renault Mascott typ 150.65 jak najbardziej może mieć dużo więcej, np.
    >> 6,5 tony.
    >
    > Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
    > zarejestrowany na 3,5 t.

    W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
    przy rejestracji, a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające
    bezpieczeństwu ruchu drogowego".


  • 43. Data: 2012-10-09 12:43:51
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane
    >>> przejazdy
    >>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie
    >>> całkowitej
    >>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
    >> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny
    >> jest
    >> zarejestrowany na 3,5 t.
    >W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
    >przy rejestracji,

    Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
    Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak
    kto styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.

    Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)

    > a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
    > drogowego".

    A ktos pisal o zagrozeniu ?

    Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja
    te najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ...
    po co takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)

    J.



  • 44. Data: 2012-10-09 13:29:16
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >>>> "Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy
    >>>> samochodu ciężarowego Renault Mascott - typ 150.65 - o masie całkowitej
    >>>> 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.
    >>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
    >>> zarejestrowany na 3,5 t.
    >> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
    >> przy rejestracji,
    >
    > Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.

    Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
    o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

    > Dziwna co prawda troche, bo wiele tam na ladunek nie zostaje, a jak kto
    > styropianiem handluje, to niepotrzebnie sie te 3 tony wozi.

    Styropian w kontenerze?

    > Ale byc moze w calej europie byli chetni na drobne oszustwa :-)

    Chętni pewnie są.

    >> a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
    >> drogowego".
    >
    > A ktos pisal o zagrozeniu ?

    Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
    <cite>
    Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
    miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż
    7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem w
    jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
    Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio
    zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej
    skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej
    wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie
    doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą skończyć
    się wypadkiem drogowym.
    </cite>

    > Tym niemniej jestem ciekaw czy taka wersja byla zrobiona tak samo ja te
    > najciezsze, sprezyny w zawieszeniu dalbym chyba delikatniejsze ... po co
    > takie sztywne, jesli nie zamierzamy wozic 3.5t ladunku :-)

    Nie, niczym się nie różniły :>


  • 45. Data: 2012-10-09 14:06:29
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
    >>>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny
    >>>> jest
    >>>> zarejestrowany na 3,5 t.
    >>> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej
    >>> przekręt
    >>> przy rejestracji,
    >
    >> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka
    >> wersje.

    >Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
    >o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?

    Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu,
    na niski podatek itp.

    >> a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu ruchu
    >> drogowego".
    > A ktos pisal o zagrozeniu ?

    >Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
    <cite>
    Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i
    miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej
    niż
    7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu - zgodnie z zapisem
    w
    jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!
    Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio
    zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej
    skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej
    wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne
    przeładowywanie
    doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą
    skończyć
    się wypadkiem drogowym.
    </cite>

    Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)
    Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona",
    to cholera wie co zmienili.

    J.


  • 46. Data: 2012-10-09 14:34:57
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 14:06, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2012-10-09 12:43, J.F pisze:
    >>>>> Choćby z tego, co sam zacytowałeś wynika, że akurat ten konkretny jest
    >>>>> zarejestrowany na 3,5 t.
    >>>> W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
    >>>> przy rejestracji,
    >>
    >>> Watpie czy przekret - raczej po prostu Renault robil tez taka wersje.
    >
    >> Nie takie rzeczy ludzie robili - Ty naprawdę wierzysz, że wersja
    >> o ładowności 500 kg bez problemu wozi 4 tony?
    >
    > Ja wierze ze Renault wypuscil wersje "lekka", na PJ B, bez tachografu,
    > na niski podatek itp.

    Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
    oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
    to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
    a do rejestracji poszła jako 3,5 tony. Że sienie zacytuję:
    <cite>
    przekręt związany z rejestracją (opłaty, kat. PJ itd.),
    </cite>

    >> A ktos pisal o zagrozeniu ?
    >
    >> Pisał, tylko trzeba było przeczytać:
    (...)
    > Ok, aczkolwiek ... sam bym tak napisal z czystym sumieniem :-)

    Jak się nie czyta i nie sprawdza faktów...

    > Moze to i prawdziwa ciezarowka, ale jesli jednak wersja "odciazona", to
    > cholera wie co zmienili.

    Tak, odciążona, w dokumentach...


  • 47. Data: 2012-10-09 14:45:42
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-10-09 12:16, Artur Maśląg pisze:

    > W artykule jest mowa o "przeciążaniu", a tutaj mamy raczej przekręt
    > przy rejestracji, a nie "przeciążenie" "bezpośrednio zagrażające
    > bezpieczeństwu ruchu drogowego".

    Przekrętu przy rejestracji nie ma - Renault ma też wersję z homologacją
    DMC do 3500 kg. Klient taką kupił i tak zarejestrował. Te zagrożenia w
    artykule o tym, jak to się może zachować taki przeciążony samochód to
    lekko wątpliwe są - zapewne nie różni się niczym od dużo cięższej
    wersji. Natomiast dwie kwestie - do powożenia tym nie trzeba PJ kat.C, a
    więc kierowca może nie być obeznany z panowaniem nad dziewięcioma
    tonami. Druga, to - wymieniona w artykule - nieuczciwa konkurencja:
    tańszy kierowca, brak opłat za drogi, brak tachografu, ograniczeń czasu
    pracy kierowcy itp.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01


  • 48. Data: 2012-10-09 14:51:38
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:

    > Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
    > oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
    > to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
    > a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.

    Ale jaki przekręt? W drugą stronę (rejestrowanie na więcej osób i kg) -
    to byłby przekręt. A takie ograniczenie - wynikające z opodatkowania -
    nakłada sobie sam kupujący (kupując wersję "ograniczoną"). Przekrętem to
    jest używanie samochodu niezgodnie z rejestracją.
    Bardzo podobnie jest z motorowerami - czy dławienie silnika tak, aby nie
    jechało toto szybciej niż 45 km/h nazwiesz przekrętem? W Niemczech są
    prawa jazdy na motocykl, albo jakieś opłaty (nie pamiętam) uzależnione
    od mocy - czy zmniejszanie mocy w takim wypadku to przekręt? NIE.


    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01


  • 49. Data: 2012-10-09 15:02:40
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 14:51, LEPEK pisze:
    > W dniu 2012-10-09 14:34, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> Mascott w *różnych* wersjach miał od 3,5 tony do 6,5 tony. W Polsce
    >> oferowano takie 6,5 tony 'z możliwością rejestracji na 3,5'. Tak,
    >> to przekręt - jakbyś tego nie chciał nazywać. Przyjechała na 6,5t,
    >> a do rejestracji poszła jako 3,5 tony.
    >
    > Ale jaki przekręt?

    Normalny. Niższe podatki, niższe opłaty, inne wymagania, PJ B,
    a wozimy tyle samo, za co inni muszą płacić sporo więc.




  • 50. Data: 2012-10-09 15:16:20
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2012 10:04:04 +0200, MadMan napisał(a):

    >> No i?
    >
    > I bez B+E nie podchodź :P

    Niby czemu? B uprawnia do kierowania zestawem o DMC do 3500kg.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: