-
1. Data: 2012-10-07 11:25:02
Temat: Mniej spalamy
Od: spider <s...@w...pl>
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
- 96 procent, LPG - 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
-
2. Data: 2012-10-07 13:06:00
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>
Użytkownik "spider" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl...
> Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
>
Bo ja się przesiadłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectrą jezdze tylko do myjni :P
Pozdrawiam
Kurzu
p.s.
Fiorino ma juz 2200 km!
-
3. Data: 2012-10-07 13:18:48
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: tÎż
Kurzu wrote:
> Bo ja sie przesiad?em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
> Vectr? jezdze tylko do myjni :P
A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
dwukrotnie (raczej więcej).
--
ss??q s? ??u??ou??
-
4. Data: 2012-10-07 14:45:29
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
> Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
> Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
> podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
> paliwami płynnymi.
> Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
5. Data: 2012-10-07 15:10:27
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: k...@v...pl
W dniu niedziela, 7 października 2012 11:25:04 UTC+2 użytkownik spider napisał:
> Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
>
>
>
> http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
>
>
>
> Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
>
>
>
> Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
>
> Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
>
> podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
>
> paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
>
> miliardy złotych rocznie.
>
> W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
>
> Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
>
> paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
>
> Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
>
> główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
>
> procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
>
> - 96 procent, LPG - 103 procent).
>
> Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
>
> akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
>
> miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
>
> podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
>
> wypłaty emerytur w Polsce.
>
> W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
>
> spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
>
> wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
>
> około 3 miliardy złotych.
>
> W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
>
> wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
>
> luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
>
> Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
>
> niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
>
> paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
>
> akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
>
> paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
>
> Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
>
> dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
>
> akcyzowego na oleje smarowe.
>
> W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
>
> działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
>
> dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
>
> sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
>
> kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
>
> pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
>
> Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
>
> września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
>
> niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
>
> koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
>
> działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
>
> regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
>
> euro rocznie.
>
> Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
>
> działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
>
> budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
>
> czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
>
> społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
>
> Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
>
> przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
>
> ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej spalamy.
-
6. Data: 2012-10-07 15:42:54
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisał(a):
> W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
>
>> Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
>> Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
>> podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
>> paliwami płynnymi.
>> Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
>
> w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.
> no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
> tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
> zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?
Bo takie mamy prawo :-)
J.
-
7. Data: 2012-10-07 16:17:17
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
>
> "...prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce"
>
O wydatkach na armię, wojnę, rezydencje, urzędników - ani słowa,
tylko jak widać emeryci są tutaj problemem...
P.
-
8. Data: 2012-10-07 16:45:18
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>
Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości
news:50716518$0$1308$65785112@news.neostrada.pl...
> Kurzu wrote:
>
>> Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
>> Vectr? jezdze tylko do myjni :P
>
> A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
> toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
> ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
> dwukrotnie (raczej więcej).
Przy moich przebiegach rzędu 7 tys. km miesięcznie wychodzi ponad 1000zł
różnicy :)
Pozdrawiam
Kurzu
p.s.
Polonez na wungiel?
-
9. Data: 2012-10-07 17:01:56
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>
za to nadrabiamy braki, cytując całego posta, z interlinią dwuwierszową.
-
10. Data: 2012-10-07 17:50:26
Temat: Re: Mniej spalamy
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "spider" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl...
> Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
>
> http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
>
> Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
>
> Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
> Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
> podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
> paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
> miliardy złotych rocznie.
> W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
> Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
> paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
> Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
> główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
> procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna -
> 96 procent, LPG - 103 procent).
> Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
> akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
> miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych
> budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
> wypłaty emerytur w Polsce.
Najlepszą metodą pobudzenia gospodatki do większej konsumpcji paliw będzie
kolejna podwyżka VAT-u.
> W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek
> wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
> wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
> około 3 miliardy złotych.
> W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
> wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
> luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
> Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
> niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
> paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego,
> bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
> paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
> Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
> dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
> akcyzowego na oleje smarowe.
> W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
> działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
> dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
> sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
> kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
> pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?
> Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
> września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
> niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
> koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
> działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
> regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
> euro rocznie.
> Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
> działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
> budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
> czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
> społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada
stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.
> Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
> przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
> ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
No tak, duży może więcej.
--
Pozdrawiam,
yabba