eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMniej spalamy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2012-10-07 11:25:02
    Temat: Mniej spalamy
    Od: spider <s...@w...pl>

    Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

    http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
    miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

    Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

    Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
    miliardy złotych rocznie.
    W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
    Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
    paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
    Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
    główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
    procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
    - 96 procent, LPG - 103 procent).
    Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
    akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
    miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
    podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
    wypłaty emerytur w Polsce.
    W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
    spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
    wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
    około 3 miliardy złotych.
    W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
    wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
    luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
    Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
    niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
    paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
    akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
    paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
    Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
    dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
    akcyzowego na oleje smarowe.
    W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
    działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
    dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
    sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
    kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
    pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
    Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
    września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
    niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
    koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
    działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
    regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
    euro rocznie.
    Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
    działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
    budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
    czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
    społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
    Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
    przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
    ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.


  • 2. Data: 2012-10-07 13:06:00
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>


    Użytkownik "spider" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl...
    > Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
    >

    Bo ja się przesiadłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
    Vectrą jezdze tylko do myjni :P

    Pozdrawiam
    Kurzu

    p.s.
    Fiorino ma juz 2200 km!



  • 3. Data: 2012-10-07 13:18:48
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: tÎż

    Kurzu wrote:

    > Bo ja sie przesiad?em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
    > Vectr? jezdze tylko do myjni :P

    A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
    toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
    ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
    dwukrotnie (raczej więcej).

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 4. Data: 2012-10-07 14:45:29
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

    > Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    > Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    > podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    > paliwami płynnymi.
    > Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,

    w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
    no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
    tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
    zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 5. Data: 2012-10-07 15:10:27
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 7 października 2012 11:25:04 UTC+2 użytkownik spider napisał:
    > Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
    >
    >
    >
    > http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
    miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
    >
    >
    >
    > Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
    >
    >
    >
    > Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    >
    > Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    >
    > podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    >
    > paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
    >
    > miliardy złotych rocznie.
    >
    > W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
    >
    > Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
    >
    > paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
    >
    > Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
    >
    > główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
    >
    > procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
    >
    > - 96 procent, LPG - 103 procent).
    >
    > Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
    >
    > akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
    >
    > miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
    >
    > podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
    >
    > wypłaty emerytur w Polsce.
    >
    > W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
    >
    > spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
    >
    > wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
    >
    > około 3 miliardy złotych.
    >
    > W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
    >
    > wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
    >
    > luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
    >
    > Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
    >
    > niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
    >
    > paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
    >
    > akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
    >
    > paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
    >
    > Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
    >
    > dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
    >
    > akcyzowego na oleje smarowe.
    >
    > W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
    >
    > działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
    >
    > dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
    >
    > sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
    >
    > kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
    >
    > pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
    >
    > Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
    >
    > września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
    >
    > niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
    >
    > koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
    >
    > działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
    >
    > regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
    >
    > euro rocznie.
    >
    > Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
    >
    > działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
    >
    > budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
    >
    > czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
    >
    > społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
    >
    > Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
    >
    > przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
    >
    > ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

    Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej spalamy.


  • 6. Data: 2012-10-07 15:42:54
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisał(a):
    > W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
    >
    >> Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    >> Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    >> podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    >> paliwami płynnymi.
    >> Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
    >
    > w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?

    Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.

    > no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
    > tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
    > zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?

    Bo takie mamy prawo :-)

    J.


  • 7. Data: 2012-10-07 16:17:17
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

    >
    > "...prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce"
    >

    O wydatkach na armię, wojnę, rezydencje, urzędników - ani słowa,
    tylko jak widać emeryci są tutaj problemem...

    P.


  • 8. Data: 2012-10-07 16:45:18
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>


    Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości
    news:50716518$0$1308$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kurzu wrote:
    >
    >> Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
    >> Vectr? jezdze tylko do myjni :P
    >
    > A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
    > toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
    > ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
    > dwukrotnie (raczej więcej).

    Przy moich przebiegach rzędu 7 tys. km miesięcznie wychodzi ponad 1000zł
    różnicy :)

    Pozdrawiam
    Kurzu

    p.s.
    Polonez na wungiel?



  • 9. Data: 2012-10-07 17:01:56
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    za to nadrabiamy braki, cytując całego posta, z interlinią dwuwierszową.


  • 10. Data: 2012-10-07 17:50:26
    Temat: Re: Mniej spalamy
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "spider" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl...
    > Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
    >
    > http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
    miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
    >
    > Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
    >
    > Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    > Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    > podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    > paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
    > miliardy złotych rocznie.
    > W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
    > Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
    > paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
    > Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
    > główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
    > procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna -
    > 96 procent, LPG - 103 procent).
    > Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
    > akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
    > miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych
    > budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
    > wypłaty emerytur w Polsce.

    Najlepszą metodą pobudzenia gospodatki do większej konsumpcji paliw będzie
    kolejna podwyżka VAT-u.

    > W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek
    > wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
    > wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
    > około 3 miliardy złotych.
    > W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
    > wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
    > luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
    > Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
    > niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
    > paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego,
    > bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
    > paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
    > Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
    > dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
    > akcyzowego na oleje smarowe.
    > W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
    > działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
    > dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
    > sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
    > kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
    > pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.

    A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?

    > Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
    > września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
    > niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
    > koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
    > działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
    > regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
    > euro rocznie.
    > Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
    > działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
    > budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
    > czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
    > społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.

    Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada
    stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.

    > Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
    > przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
    > ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

    No tak, duży może więcej.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: