  • 61. Data: 2012-10-10 10:52:04
    Temat: Re: Jaka szansa że viatoll wyłapie 30kg za duże DMC?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
> [...]
    przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:)

    > Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.
    >
    > Jakby jakby mial czym pocisnac i uniosl przednia os ... srodek ciezkosci idzie w
    gore, to wymaga sily przewyzszajacej grawitacje.

    Masz rację, przynajmniej w momencie gdy występuje dodatnie przyspieszenie pionowe,
    czyli początek unoszenia :)
    (Bo w stabilnej stójce już nie)

  • 62. Data: 2012-10-10 10:53:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-09 18:46, J.F pisze:
    przód, to się zoriencił że to nie fotoradar i dał w pizdę i tył przysiadł:)

    > Tu bym nie byl taki pewny - jakos te dragstery osiagaja pare g na starcie.

    Współczynnik oporu większy od jedności i nie ma problemu.

  • 63. Data: 2012-10-10 10:58:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-09 17:03, jerzu pisze:

    > 150.65 - 150KM 6,5t DMC
    > 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
    >
    > Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
    > sprzedawca (zmiana homologacji).

    Ale to nie jest przekręt. Przecież nie ma obowiązku homologowania i rejestrowania
    na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieźć (bezpiecznie).
    Natomiast jest to wyraźne mruganie okiem do nabywcy...
    Podobnie jak ze sprzedażą betoniarek, pardon, mieszalników pasz, z niższą stawką vat
    (czy cóś w ten deseń).

  • 64. Data: 2012-10-10 11:41:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Ale to nie jest przekręt.

    Nie no, skąd. To jest tylko "wyraźne mruganie okiem do nabywcy..."

    > Przecież nie ma obowiązku homologowania i
    > rejestrowania
    > na max. tyle, ile auto technicznie jest w stanie przewieźć (bezpiecznie).

    Jasne, samochód przyjeżdża z homologacją na 6,5t, a wyjeżdża na
    3490kg.

  • 65. Data: 2012-10-10 11:53:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Tuesday, October 9, 2012, 5:03:30 PM, you wrote:

    > 150.65 - 150KM 6,5t DMC
    > 150.35 - 150KM 3,5t DMC (a dokładniej 3490 kg)
    > Czyli jest przekręt przy rejestracji, w czym pewnie maczał paluchy
    > sprzedawca (zmiana homologacji).

    Dawno temu Renault wystawiała swoje blaszanki pod Makro i zapytałem o
    właśnią ta ciekawostkę. Sprzedawca twierdził, że wersja 3.5t ma
    lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
    masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się
    różniły.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2012-10-10 11:59:14
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

> [...]
    > lżejsza ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w
    > masie własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się

    Z tego co wiem (i widziałem) to wersje 3,5t mają mniejszą masę własną
    w stosunku do 6,5t (i to sporo - kilkaset kilogramów) - to było
    tłumaczyło tam małą ładowność w papierach tej "ciężarówki".

  • 67. Data: 2012-10-10 13:01:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:53:45 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > ramę o mniejsze wytrzymałosci. Nawet mi pokazywał różnice w masie
    > własnej w papierach - ale zabij mnie, żebm pamiętał o ile się różniły.

    iveco ma też taką wersję. Znajomy jeździ takim maxi czyli najdłuższym i
    najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
    na 6.5t

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2012-10-10 13:03:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 11:41:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > Nie no, skąd. To jest tylko "wyraźne mruganie okiem do nabywcy..."

    o ile w przypadku mieszalnika pasz mieszanie betonu nie jest
    zabronione, ,a to tylko głupota ustawodawcy, to wożenie więcej niż 3.5 tym
    co ma taką homologację już tak

    > Jasne, samochód przyjeżdża z homologacją na 6,5t, a wyjeżdża na 3490kg.

    to jest homologacja fabryczna. ten samochód już tak przyjeżdża. nikt tego
    lokoalnie nie zmienia

  • 69. Data: 2012-10-10 13:17:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Wednesday, October 10, 2012, 1:01:56 PM, you wrote:

    > iveco ma też taką wersję. Znajomy jeździ takim maxi czyli najdłuższym i
    > najwyższym ale DMC 3.5t. Twierdzi, że jest identyczny mechanicznie z tym
    > na 6.5t

    Z zewnątrz nie widać różnicy ale różnica w masie własnej była istotna.
    Tego jestem pewien.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2012-10-20 23:22:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Oct 2012 20:42:46 +0200, MadMan napisał(a):

    > 3530 > 3500. I jednocześnie 1400>750.

    A, fakt, czeski błąd ;) Przeczytałem 3350 ;)

    --