eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :) › Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!uw.edu.pl!ne
    wsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4a
    ll.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.c
    om!z41g2000yqz.googlegroups.com!not-for-mail
    From: jacek2v <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Date: Sat, 30 Jan 2010 12:57:03 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 79
    Message-ID: <6...@z...googlegroups.com>
    References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@l...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 77.254.190.65
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1264885023 19838 127.0.0.1 (30 Jan 2010 20:57:03 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jan 2010 20:57:03 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: z41g2000yqz.googlegroups.com; posting-host=77.254.190.65;
    posting-account=eZNabgoAAAATP5GyCUr-uXZ_s7vjxVeX
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.78
    Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251350
    [ ukryj nagłówki ]

    On 29 Sty, 01:57, JAM <j...@y...com> wrote:
    > On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    >
    > >http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NS
    X-a,wid,11876011,w...
    >
    > > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > > wolnossące zwierze...
    >
    > > eh... i to jeszcze V8
    >
    > > --
    > > limken polimken
    >
    > Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    > silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    > bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    > palil ?
    >
    > Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    > zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
    >
    > Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    > prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    > bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    > wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    > naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    > bajerami.
    > W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    > konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    > wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    > 415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    > oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    > BMW wydaje sie sporo "lepszy".
    >
    > Ale co to znaczy lepszy ?
    >
    > Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    > wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    > bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    > na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    > przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    > polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    > niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    > rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    > gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    > mniej paliwa od BMW !  W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    > BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    > znaczenia.
    >
    > Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    > gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    > mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    > bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    > ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    > lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    > inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    > technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
    >
    > http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
    4333820.html?page=2
    >
    > JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Jeszcze nie przeczytałem artykułu, ale mam wstępną uwagę. Wg testów w
    programie TopGear amerykanie mają tendencję do zawyżania parametrów
    swoich samochodów - nie pamiętam dokładnie tego odcinka, ale chyba
    testowali najnowszego mustanga i na dzieńdobry (nowy samochód)
    brakowało mu sporo koników :)

    Pzdr.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: