  • 1. Data: 2016-01-04 18:06:08
    Temat: Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wcześniej był mitsubishi, jezdził do -10, poniżej laweta. Bez dodania
    5l benzyny na pełen bak jazdy nie było. Żadne dodatki przeciw
    parafinowe nie pomagały. W końcu zamontowali filtr paliwa z
    podgrzewaczem i coś założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
    Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny to się
    turlał. Wczoraj nie było pod ręka statoil to zatankowałem on verva na
    orlenie, dodałem dodatek. Dzisiaj chciałem na światłach wyminąć jakąś
    marudę to wdepnołem mocniej i zamiast wyrwać z werwą do przodu to
    zakaszlał i tyle było z odjazdu.
    Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero
    problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam
    takiego pecha?
    Czy faktycznie ten statoil arktyczny jest taki dobry (fakt że na tym
    nic się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
    Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie
    mają takiego paliwa?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-01-04 18:18:51
    Temat: Re: Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 18:06, Marek pisze:
> [...]
    > się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
    > Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają

    Podejrzewam, że oprócz paliwa jakąś rolę odgrywa jednak konstrukcja
    danego silnika/podawania paliwa i ewentualnie niepełna sprawność
    pompy/wtrysków/filtrów/itp.

    Miałem Alfę Romeo 156 2.4JTD (10 zaworowy) i lałem ropę na Auchan.
    Takie połączenie (Alfa + paliwo z marketu) nie miało prawa jeździć bo
    zsumowałem najgorsze.
    A pewnego dnia rano, przy -26 stopniach, kiedy już asekurując się
    biletem na autobus, odpaliłem go - to się mocno zdziwiłem. W praktyce
    zero problemów przy każdej temperaturze do -26, bo niższej nie miałem
    okazji mieć.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-01-04 18:47:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 04 Jan 2016 18:06:08 +0100, Marek

    > wdepnołem

    Khm.

    > Czy tylko jak tak mam? Małżonka wcześniej miała diesle: lupo, zero
    > problemów, teraz jeździ mazdą i też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam
    > takiego pecha?

    Na to wychodzi. Moja M6 zakaszlała dzisiaj "na dotyk" po ponad 2 tygodniach
    leniuchowania. Aczkolwiek sporo osób miało problemy z M6 i tez montowali
    ogrzewacze paliwa. Ale to na mrozy -25 a nie komfortowe -10 jak dzisiaj. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-01-04 18:55:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > założyli do zbiornika to zaczął jeździć.
    > Teraz transit, przed mrozami zatankowalem statoil arktyczny
    Z tego, co wiem, to te paliwa "arktyczne" albo "Wipałer" to są te same,
    co zwykłe, tylko dolewają do nich dodatki w odpowiedniej proporcji przy
    spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w Polsce jest z
    Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil mają paliwo od
    innego producenta.
    Co do zimowych problemów, to mój Doblo 1,9 multijet poniżej minus 12
    lubi sobie zastrajkować, więc zawsze dolewam jakiś Diesel Protector
    rozcieńczony benzyną.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-01-04 19:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > nic się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
    > Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie

    Nie sadze aby to była wina paliwa.

    Z podobnych przypadków - nowe ducato 2,3 po około 2 latach uzytkowania "(po
    gwarancji)
    Auto pieknie jezdziło jezeli był plus. Jezeli tylko temp spadała ponizej
    zera (chocby -1) to koniec - nie odpalał.
    Winne okazały się niestety wtryskiwacze - wymiana i auto jak nowe.
    Tylko ta cena...

  • 6. Data: 2016-01-04 19:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >proporcji przy spuszczaniu z cysterny. Prawie cała produkcja paliw w
    >Polsce jest z Lotosu albo Orlenu i mała jest szansa, że na Statoil

    Statoil akurat moglby miec zimowe paliwo wlasnej produkcji, no ale
    moze zysk wazniejszy niz jakosc.

    J.

  • 7. Data: 2016-01-04 19:28:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >wcześniej miała diesle: lupo, zero problemów, teraz jeździ mazdą i
    >też nic jej nie zamarza. Tylko ja mam takiego pecha?

    No to sam widzisz - sie zdarza, ale jakos nie wszystkim.
    Przy -10 to w zasadzie nikomu nie powinno - to jest normalnie
    spotykana temperatura, nawet w goracej (ale nie zima) Japonii.

    >Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie
    >mają takiego paliwa?

    Jesli nie wiadomo o co chodzi ... to chodzi o pieniadze ?
    Zdaje sie, ze drozszy, wiec na specjalne zamowienie, a po co
    przeplacac, jesli -20 to raz na trzy lata sie zdarza ....

    J.

  • 8. Data: 2016-01-04 19:31:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Jan 2016 18:00:45 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Nie sadze aby to była wina paliwa.

    Rok temu było to samo, jak mocno się przypcha parafiną to wyswietla
    komunikat "awaria silnika" i znacznie redukuje moc. Pojechałem na
    serwis (była jeszcze gwarancja). Komunikat i redukcja mocy jest
    tymczasowe - do następnego uruchomienia silnika. Na serwisie żadnych
    błędów nie stwierdzili tylko dali mu taki biały lejek do wlewu, żebym
    mógł benzyny dotankować.
    W tym roku nie dodałem benzyny i znowu to samo.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-01-04 19:51:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2016 o 18:06 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > się nie działo) czy miałem tylko szczęście?
    > Jeśli faktycznie ten statoil on jest do -32 czemu inne stacje nie mają

    U mnie 3 diesle - 2.0 hdi, 1.7 crdi, i 1.5d w corsie z 95r. przy minus 17
    zapaliły dzisiaj "po pół obrotu wału".
    Stały na mrozie od 31.12. ON z BP i Moya :-)
    Nie lałem żadnych dodatków (nigdy nie leję).

    Wczoraj miałem jechać po kolegę na mazury, któremu przy -18 "zamarzł" ON
    "przejściowy" w 2.0hdi
    W filtrze paliwa wytrąciła się parafina. Po konsultacji telefonicznej ze
    mną grzał farelką przez 0,5h ten filtr i cytryna o dziwo odpaliła
    (wcześniej był błąd "woda w filtrze"). Po dolaniu ON z orlena dojechał
    spokojnie do Wawy.

    TG

  • 10. Data: 2016-01-04 20:05:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]

    >ze mną grzał farelką przez 0,5h ten filtr i cytryna o dziwo odpaliła
    >(wcześniej był błąd "woda w filtrze"). Po dolaniu ON z orlena

    A skad mial ten "przejsciowy" (do -10 ?) ?

    Orlen od 15 listopada powinien sprzedawac zimowy - tzn taki do -20,
    tak dawno nie tankowal ?

    J.