  • 31. Data: 2016-01-05 15:16:11
    Temat: Re: Czy tylko ja mam pecha do zamarzającego diesla??
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze:
    > Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zdarza się, że cysterna z dostawą przywozi już odpowiednio zmodyfikowane
    > paliwo.

    > W razie czego wiadomo kogo pociągnąć do odpowiedzialności.

    Lepiej zapobiegać niż leczyć :-)
    T.

  • 32. Data: 2016-01-05 17:47:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04.01.2016 o 23:19, Marek pisze:
    > inny
    > Nawet
    >
    > Podobno to bajka, nikt nie importuje tego paliwa bo to byłoby nie
    > opłacalne. To jest to samo paliwo z naszych rafinerii, różni się tylko
    > dodatkami.

    Ale od czego się różni?
    Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie,
    więc można zakładać że to to samo paliwo co na Statoil (w sensie że
    Statoil ma jedno z nich).

  • 33. Data: 2016-01-05 19:57:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 5 Jan 2016 13:36:57 +0100, "J.F."

    >Ok, poproszę zatem o dowód, że paliwo "arktyczne" statoila jest "z
    >zagranicy". Może być notatka prasowa, ostatecznie oświadczenie
    >statoila.

    Nie ma. Jakos tak dyskretnie nie mowia, wiec pewnie paliwo jest
    krajowe :-)

    http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334076899957/ar133407
    7181956/klient-indywidualny/biuro-prasowe/archiwum/z
    imowepaliwo.html
    olej DieselGold, zwal jak zwal, ale do -40C. Krajowe rafinerie cos
    takiego robily ?
    Czy olej z Orlenu, a Statoil cos domieszal ?
    Informacja z 2011 - teraz moze byc calkiem inaczej.
    Pozniejsze informacje mowia juz tylko o -32C.

    http://bip.ure.gov.pl/bip/import/35,Baza-przedsiebio
    rstw-posiadajacych-koncesje.html
    Koncesje na obrot paliwami z zagranica Statoil posiada. Ale to nic nie
    znaczy. Koncesja jest chyba niedroga, wiec nadal nic nie znaczy, ale
    zabezpieczenie spore.

    http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/46741/epetr
    olpl-statoil-otworzyl-zaklad-produkcji-olejow-i-smar
    ow?archpub=46741
    Statoil ma produkcje w Polsce ... ale olejow i smarow.

    http://www.e-petrol.pl/wiadomosci-polska/91189/lotos
    -dostarczy-paliwa-grupie-statoil?archpub=91189
    paliwa do Statoila w 2016 bedzie dostarczal Lotos.
    Ale nie wiadomo czy wszystkie i czy tylko.

    http://www.statoil.pl/pl_PL/pg1334081689675/klient-i
    ndywidualny/paliwa/paliwa-zimowe/milesPLUS.html
    na dole jest link do swiadectwa jakosci, ktos wie dla kogo jezdzi
    cysterna WOT WH38/WOT PA79 ?
    Zerowa zawartosc biodiesla oznacza 0.06% ... ale to moga byc resztki w
    cysternie czy blad pomiarowy.

    W sumie - wydaje mi sie, ze nie sprowadza. Co nie znaczy, ze nie moze
    sie jutro zmienic :-)

    P.S. Olej arktyczny dostepny tylko na niektorych stacjach Statoil.
    P.S. Statoil sprzedaje tez benzyne zimowa ... hm, a moze nieslusznie
    sie nasmiewam ? Wszak i benzyniaki maja problem z odpalaniem ...

    J.

  • 34. Data: 2016-01-05 20:29:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jan 2016 17:47:02 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Ale od czego się różni?
    > Bo i Dynamic na Lotosie i Verva na Orlenie mają również -32 stopnie,

    No tym, że -32 statoila mi nie zanarzlo, później zatankowalem verve
    i filtr zapchalo.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-01-05 22:05:05
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 12:38, yabba pisze:
    > Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zdarza się, że cysterna z dostawą przywozi już odpowiednio zmodyfikowane
    > paliwo.
    Bzdura, tesko czy auchan się nie opłaca kombinować, oni mając najtańsze
    paliwo mają najwięcej klientów, a stracić mogą więcej niż mała dupiata
    stacja na uboczu. To właśnie takie stacje najczęściej oszukują, normą
    jest woda, sam sie tak kiedyś naciąłem, kolega irek także, oboje na tej
    samej stacji nie sklepowej koło makro.

    > W razie czego wiadomo kogo pociągnąć do odpowiedzialności.
    Tak? chyba żartujesz, poczytaj post wyżej lleeoo.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 36. Data: 2016-01-05 22:29:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura, tesko czy auchan się nie opłaca kombinować, oni mając najtańsze
    > paliwo mają najwięcej klientów, a stracić mogą więcej niż mała dupiata

    Tesko może nie oszukiwać. Mogą juz dostać oszukane paliwo, zmodyfikowane w
    czasie transportu. Wtedy Tesko nawet nie jest swiadome, że coś jest nie tak
    z towarem.

    > Tak? chyba żartujesz, poczytaj post wyżej lleeoo.

    Oczywiście, że żartowałem z formalnym pociągnięciem do odpowiedzialności. W
    naszym kraju na oszustów paliwowych działa hamująco tylko wizja
    nieuniknionego mordobicia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2016-01-05 22:32:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

> [...]
    > czasie transportu. Wtedy Tesko nawet nie jest swiadome, że coś jest nie tak

    i myslisz, że nie sprawdzają tego co dostają? byliby samobójcami.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2016-01-09 11:31:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe czym modyfikuja. Od paliw tylko woda tansza. A z woda paliwa kiepsko sie
    mieszaja. Za komuny jak ropa byla o polowe tansza niz benzyna to dolewali ropy do
    benzyny. Teraz jakos nie widze w takim dzialaniu interesu.