  • 1. Data: 2016-01-05 11:13:20
    Temat: Jammery gsm zakłócają pracę policyjnych videorejestratorów?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Znalazłem w sieci taki komentarz przy okazji innego tematu:

    _____________________
    p.s. do redakcji - odnośnie "zagłuszarek" -sprawdźcie jak typowy
    jammer (wolf styknie) z powiedzmy 4-5 antenami (gsm, gps, 3g, 4g, BT,
    wifi) działa na większość wideorejestratorów zamontowanych np. w
    alfach ;)
    Doszły mnie słuchy, że coś z większym zasięgiem potrafi na drodze
    zepsuć chłopakom całą zabawę ;)
    Podpowiem, że do sprawdzenia wystarczy taki zwykły z zasięgiem 20-25
    metrów, nie ta kobyła zajmująca tyle co plecak ;)
    ______________________________

    Czy ktoś coś słyszał w temacie? Niektórych tutaj może to
    zainteresować :)

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-01-05 18:17:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 05 Jan 2016 11:13:20 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > metrów, nie ta kobyła zajmująca tyle co plecak ;)
    > ______________________________
    >

    > Czy ktoś coś słyszał w temacie? Niektórych tutaj może to

    Raczej miejska legenda.
    Wideorejestrator to po prostu kamera.
    Oczywiście jak każde urządzenie elektroniczne ma swoją tolerancję na
    znajdujace się nieopodal nadajniki i w końcu wymięknie, ale raczej nie przy
    mocach tych jammerów i filmowaniu z wieludziesiąt czy setek metrów.

    Zwłaszcza że to nawet nie jest jammer radarowy który mógłby zakłócać
    chociaż iskrę-video, a najprostszy nadajnik na kilka pasm na których nadaje
    z niezbyt dużą mocą.

  • 3. Data: 2016-01-05 19:07:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    > ______________________________

    >Raczej miejska legenda.
    >Wideorejestrator to po prostu kamera.

    Nie calkiem.
    Sa te Iskry, video-radary, co to ponoc potrafia zmierzyc predkosc
    radarem w czasie jazdy, i to bywa, ze jazdy w przeciwna strone.
    Moga byc podatne ... choc raczej jammer radarowy by sie przydal.
    Tak mi cos chodzi po glowie, ze one wlasnie w alfach byly zamontowane
    ... ale czy policja je tak uzywa ?

    No i sa samochody ITD, gdzie jest kamerka z radarem i laczem GSM do
    centrali, tak jak i stacjonarne FR.
    Tutaj odciecie GSM moze byc ciekawe, ale pewnikiem oprogramowano tak,
    ze trzyma w pamieci i wysle po nawiazaniu lacznosci.
    Tym niemniej przytkanie na pare godzin moze by i panow zdenerwowalo
    ... tylko czy nie maja jakiejs informacji, ze zasiegu nie ma ?
    Nastepnym razem wezwa PAR, czy jak to sie teraz nazywa, aby poszukali
    zrodla zaklocen.
    Tym niemniej jakies ulubione miejsce (a przeciez musi byc uzgodnione i
    oznakowane) moze im obrzydzic.

    J.

  • 4. Data: 2016-01-05 19:18:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Jan 2016 19:07:48 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Moga byc podatne ... choc raczej jammer radarowy by sie przydal.
    > Tak mi cos chodzi po glowie, ze one wlasnie w alfach byly zamontowane

    Teoretycznie ten system ma taką funkcjonalność, ale z tego co słyszałem
    maszyna jest tak losująca że do niczego się nie nadaje ;)
    Bo faktycznie jest tam funkcjonalność mierzenia prędkości pojazdów jadących
    równolegle, a nawet z przeciwka i robienia im zdjęć (po to mają lampę
    błyskową).

    Ale podobno po pierwszych testach poprzestano na używaniu podczas jazdy
    tylko w trybie zwykłej kamery. A tryb fotoradaru tylko jak radiowóz stoi.

> [...]
    > Tutaj odciecie GSM moze byc ciekawe, ale pewnikiem oprogramowano tak,
    > ze trzyma w pamieci i wysle po nawiazaniu lacznosci.

    Samochody ITD na pewno mają możliwość odtwarzania filmu lokalnie.
    A GSM pewnie też nie są przesyłane filmy (zwłaszcza streamy w czasie
    rzeczywistym).

    Natomiast fotoradar stacjonarny faktycznie można w ten sposób uziemić, ale
    na pewno dane poczekają w pamięci tak długo jak trzeba będzie - ewentualnie
    kiedyś tam przestanie robić nowe jak mu się pamięć skończy.

    Ale to już pewnie ktoś w centrali się zainteresuje dlaczego FR się nie
    loguje od miesiąca.

  • 5. Data: 2016-01-05 20:34:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Jan 2016 18:17:40 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    nie przy
    > mocach tych jammerów i filmowaniu z wieludziesiąt czy setek metrów.

    Tu raczej chodzi o to, że wsiadasz z jammerem w kiesxeni do radiowozu
    "na rozmowę" a panowie nie mogą uruchomić nagrania bo świruje
    urządzenie. Brak możliwości przestawienia nagrania wykroczenia stawia
    pod znakiem zapytania możliwość wystawienia mandatu.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-01-05 20:56:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

> [...]
    > urządzenie. Brak możliwości przestawienia nagrania wykroczenia stawia
    > pod znakiem zapytania możliwość wystawienia mandatu.

    i ułatwia dostanie solidnego mandatu za posiadanie i używanie
    urządzenia?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2016-01-05 22:02:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 05 Jan 2016 20:34:47 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > urządzenie. Brak możliwości przestawienia nagrania wykroczenia stawia
    > pod znakiem zapytania możliwość wystawienia mandatu.

    To jest możliwe, ale raczej nie przy mocach którymi dysponują takie
    jammery.

    Natomiast tak myśląc o zdalnym ataku na radiowóz faktycznie może się okazać
    że jakieś części systemu komunikują się bezprzewodowo - choćby właśnie BT
    czy inny DLNA. Zakłócenie tego mogłoby uniemożliwić odtworzenie nagrania
    czy coś.
    Ale jammer by musiał być potężny albo wewnątrz radiowozu.
    Mogłoby być zbyt oczywiste że system siada jak "klient" wsiada i odzyskuje
    sprawność jak wysiada z auta.

    Ale jest lepsza rzecz - bo coś kojarzę że oni w radiowozie mają chyba
    pilota do tego całego urządzenia.
    Nie wiem czy IR (bo jednak ma działać też w słońcu) czy radiowy, ale pewnie
    nie jakiś szczególnie kodowany.

    Gdyby mieć własnego pilota, wsiadając do radiowozu może dałoby się z
    własnej kieszeni skasować szybko nagranie? :)

  • 8. Data: 2016-01-05 22:41:38
    Od: j...@i...pl

    Chyba używa. Aczkolwiek...

    https://youtu.be/IbMZj1gid4Q ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2016-01-05 23:53:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 05 Jan 2016 22:41:38 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > Chyba używa. Aczkolwiek...
    >
    > https://youtu.be/IbMZj1gid4Q ;)

    I co? Nadeszła jakaś korespondencja w tej sprawie? ;)

  • 10. Data: 2016-01-05 23:57:39
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 5 Jan 2016 23:53:21 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >I co? Nadeszła jakaś korespondencja w tej sprawie? ;)

    Nie :)