  • 1. Data: 2016-01-04 15:36:14
    Temat: Amortyzator, jaka marka?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Przyszła pora w moim "bolidzie" marki Fiat Doblo II wymienić tylne
    amortyzatory. Rozrzut cenowy jest ponad 4x.
    Doradźcie, czy warto wydać 4x więcej na amortyzatory Kayaba, czy też
    kupić tanie Daco albo GH. Ewentualnie jaką markę polecacie. Nie zależy
    mi na jakimś high-tech, ale też nie chcę kupić tandety.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-01-04 17:50:24
    Temat: Re: Amortyzator, jaka marka?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

> [...]
    > też kupić tanie Daco albo GH. Ewentualnie jaką markę polecacie.
    > Nie zależy mi na jakimś high-tech, ale też nie chcę kupić tandety.

    Jeśli 4x to po ile znalazłeś te najtańsze? :)

    http://www.parkczesci.pl/produkt/AMORTYZATOR-FIAT-T-
    DOBLO-10-KROTKI-ROZSTAW-KOL-id26932/
    http://e-autoparts.pl/oleje/amortyzator-olp-2076486.
    html
    http://www.motocentrum.pl/amortyzator,fiat,doblo-nad
    wozie-pelne-kombi-263,2-0-d-multijet-135km,35-8618-3
    3404-100340-0-32-315374,pr

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-01-04 18:46:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-04 o 17:50, PiteR pisze:

    > Jeśli 4x to po ile znalazłeś te najtańsze? :)
    Po 60 zł GH albo Daco (nowe, nie z demontażu ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2016-01-04 21:00:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 Jan 2016 18:46:14 +0100, Jacek napisał(a):

    > Po 60 zł GH albo Daco (nowe, nie z demontażu ;-)

    Sprawdź jeszcze czy są tej samej konstrukcji.

    Te KYB/Sachs to amortyzatory tzw. "gazowe", czyli z jakimś tam niewielkim,
    ale zawsze ciśnieniem - rzędu 2-4bar, które jakoś tam ogranicza zjawisko
    kawitacji.

    Tanie amortyzatory bywają bezciśnieniowe, czyli tzw. "olejowe", które dużo
    gorzej znoszą większe obciążenia i samochód lubi się przełączyć w tryb
    skaczący. Amortyzatory tego typu żeby ograniczyć występowanie tego zjawiska
    mają zazwyczaj dużo mniej tłumiącą charakterystykę.

  • 5. Data: 2016-01-04 22:14:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-04 o 21:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > skaczący. Amortyzatory tego typu żeby ograniczyć występowanie tego zjawiska
    > mają zazwyczaj dużo mniej tłumiącą charakterystykę.
    Czyli krótko mówiąc kupuję KYB. Jeżdżę z różnym obciążeniem, czasem jadę
    pusto, czasem mam załadowane na max.
    Dzięki za konkretne wyjaśnienie.
    Jacek