  • 61. Data: 2009-07-27 13:46:28
    Temat: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > No właśnie dla przypadku niekorzystnego (np czerwonych maków) 12Mpix
    > bayera będzie gorsze niż 4,5Mpix foveona.

    Te różnice będą akademickie. A w przypadku achromatycznych scen bayer
    będzie bardzo górą (a takich scen jest znakomita większość). Zresztą to
    jest zgodne z naszym wzrokiem, postrzegana rozdzielczość chromatycznych
    barw ze skraju pasma jest znacznie niższa.

    > Chcesz powiedzieć, że w RAW-ie te szczegóły są, ale uproszczony algorytm
    > jpeg je gubi? Może i tak, nie sprawdzałem aż tak dokładnie.

    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/maki.png
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/maki.jpg
    (najniższa kompresja z irfanview, zwróć uwagę na np. płatek na środku)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 62. Data: 2009-07-27 13:53:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
> [...]
    a%20luminacja%20proces.png

    > No dobra, popatrz na te czerwone majty pań z przodu. Ale nie na chromę
    > i nie na sumę, tylko na ten szary - luminancję. Dlaczego one są
    > pozbawione faktury? Nie przypadkiem dlatego, że w oryginale
    > (z którego zrobiłeś ten obrazek) były one mniej szczegółowe,
    > gdyż są... czerwone? ;)

    Z pewnością nie z tego powodu, gdyż zdjęcie jest pomniejszone z
    oryginału... 60 razy (300x300 pikseli). Nawet gdyby na jeden czerwony
    piksel przypadało 10 zielonych to i tak przy takim resajzie nie miałoby
    to znaczenia. Poszukam oryginału, rzucę okiem. Może ma przepalony kanał
    R, zdjęcie nie było robione do przykładu tylko po prostu coś tam
    złapałem, co było pod ręką.

    > No, nie wiem, może tylko wyszły z GO..

    Ten na pierwszym planie tak.
    Da się zapanować nad silnie chromatycznymi scenami spoza kanału
    zielonego tylko to nie jest takie proste. W wątku o makach prosiłem o
    przykłady, ale jakoś nie ma cudów. I nie ma to nic wspólnego z rodzajem
    matrycy jeśli tylko bierzemy pod uwagę kilkukrotne cropy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu
    pragnień/

  • 63. Data: 2009-07-27 14:00:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Biernawski pisze:

    > bo to w tym bez sensu ze wziety na warsztat trabant bedzie szybszy niz bmw
    > m5. tylko trzeba miec mozg, umiejetnosci i czesci. takie porownania to NIE
    > porownania, to zabawa w 'za wszelka cene udowodnic cos komus'.

    Ale ja zawsze, dokładnie za każdym razem biorę na warsztat każde swoje
    zdjęcie. Bez warsztatu jest niczym negatyw - blade, prześwietlone pod
    skraj przepaleń. Dla mnie nie ma zdjęcia bez szopa.

    > ja rozmawiam o zdjeciach uzyskanych z aparatu, a Ty - coz - nie wiem o czym.

    No i wyszło audiofilstwo :) Teraz nagle nowe ograniczenie: rozmawiamy o
    zdjęciach wprost z aparatu. Wcześniej nic takiego nie padło, prześledź
    sobie wątek.
    To co wychodzi wprost z aparatu mnie nie interesuje i nie będę nic tu
    twierdził i zakładał bo się na tym nie znam skoro nie używam.

    > jest taka zabawa w pixelpaint - wezme zdjecie z telefonu, pobawie sie w cos
    > takiego i udowodnie ze ten telefon robi lepsze zdjecia niz cokolwiek innego
    > na tej planecie. tylko troche trzeba poklikac.

    Udowodnij, chętnie zapiszę się do Ciebie na warsztaty. I nie tylko ja.

    > c'mon dude, taka dyskusja
    > prowadzi dokladnie donikad.

    Teraz już prowadzi do jednego wniosku: albo się ma w głowie, albo w
    sprzęcie.

    > a wiesz jak dziala matryca bayerowska i jej rozdzielczosc jest tez
    > rozdmuchana z 'niczego' (jak to Ty ujmujesz, nie ja) ?
    > tak samo w tej sytuacji sigma interpoluje swoje skladowe jak i bayer. ale
    > lepiej sobie poteoryzowac, bo jak mniemam wasc nie widziales sampli 14mpix z
    > sigmy ?

    Nie widziałem takich, które wyglądałyby jak 14Mpx z bayera. Pokaż,
    bardzo chętnie zobaczę i powiem ''ale jaja!''.
    A co do budowy matryc - lata temu zjedliśmy na tym zęby, nie chce mi się
    znowu do tego wracać. Szukaj w archiwum. I zobacz sobie koniecznie ten
    obrazek:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/chrominacj
    a%20luminacja%20proces.png
    Ale skomentuj go dopiero jak zrozumiesz, o co w nim chodzi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 64. Data: 2009-07-27 14:02:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Z pewnością nie z tego powodu, gdyż zdjęcie jest pomniejszone z
    > oryginału... 60 razy (300x300 pikseli)

    Sorry, nie zmaksymalizowałem - 500x500 czyli 25 razy, ale to też dużo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 65. Data: 2009-07-27 14:23:34
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    > Piotr Biernawski pisze:
    > No i wyszło audiofilstwo :) Teraz nagle nowe ograniczenie: rozmawiamy o
    > zdjęciach wprost z aparatu.

    zaczelismy od jakosci obrazu. z aparatu bo z czegoz innego ? chyba ze pod
    pojeciem jakosc obrazu z canona g9 mamy z definicji rozumiec to co pan
    kolega stworzy sobie w photoshopie ? jezeli tak to rzeczywiscie moj blad.

    > albo się ma w głowie, albo w sprzęcie.

    no tak, kazdy argument jest dobry aby z niego skorzystac. jak brak
    argumentow to zaczyna sie obrazac rozmowce.
    a moze nie ma w sprzecie bo sie nie ma w glowie ? eot panie kolego.

    pozdr
    piotrek

  • 66. Data: 2009-07-27 14:28:43
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Te różnice będą akademickie.

    Ale na tle bardziej szczegółowej szarej kratki obok będą się rzucać w
    oczy. Foveon jest bardziej równy. Tyle, że równa w dół. :-)

    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/maki.png
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/maki.jpg
    > (najniższa kompresja z irfanview, zwróć uwagę na np. płatek na środku)

    Ok, widzę.
    Kurcze, wygląda to jak różnica w wyostrzaniu, tyle że selektywnie na
    niektórych obszarach. Ciekawe.

    --
    Mirek

  • 67. Data: 2009-07-27 14:37:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Ok, widzę.
    > Kurcze, wygląda to jak różnica w wyostrzaniu, tyle że selektywnie na
    > niektórych obszarach. Ciekawe.

    Czerwone zostaje olane. Skądiś musi ten jotpeg wyczarować miejsce :)
    Zapisywanie w sposób traktujący wszystkie kanały jednakowo (nie wiem,
    jak się to nazywa, ale używam do zapisywania anaglifów) sprawia, że przy
    tej samej szczegółowości ogólnej i ilości artefaktów wzrasta
    szczegółowość mocno chromatycznych faktur i oczywiście objętość plików
    (znacznie, około 30%)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 68. Data: 2009-07-27 14:37:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Piotr Biernawski napisał(a):
> [...]
    > pojeciem jakosc obrazu z canona g9 mamy z definicji rozumiec to co pan
    > kolega stworzy sobie w photoshopie ? jezeli tak to rzeczywiscie moj blad.

    Ale prosto z aparatu, to urządzeniem wyjściowym powinien być wyświetlacz
    tego aparatu, nie ekran komputera, prawda?
    Fotografia cyfrowa nie kończy się na jpegu prosto z aparatu, zwłaszcza
    zaawansowana fotografia, poddawana krytycznej ocenie. Istotny jest
    potencjał materiału z aparatu i to jak dobry obraz można z niego
    uzyskać, nie to czy ten materiał bez żadnego przygotowania można oddać
    do labu i zamówić odbitki.

    --
    Mirek

  • 69. Data: 2009-07-27 14:43:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Biernawski pisze:

    > no tak, kazdy argument jest dobry aby z niego skorzystac. jak brak
    > argumentow to zaczyna sie obrazac rozmowce.

    Jakie obrażanie? Proste - albo się ma wiedzę, albo zwala się robotę na
    kokoś lub coś innego. Ja mam księgową i taksówkarzy, bo nie znam się na
    księgowości, prowadzeniu samochodu i nie wstydzę się tego. Podobnie, nie
    znam się na kucharstwie i pewnie sam żarłbym jakieś gotowce. Za to znam
    się na kręceniu rawów i dlatego mogę zaoszczędzić na sprzęcie, bo tańszy
    da mi to samo, co droższy.

    Poza tym naprawdę tak Cię boli, że sigma ma podobnie jak jakieś zumy?
    (nota bene drogie jak ta sigma) To tylko pstrykadło, nic więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 70. Data: 2009-07-27 14:48:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Czerwone zostaje olane. Skądiś musi ten jotpeg wyczarować miejsce :)
    > Zapisywanie w sposób traktujący wszystkie kanały jednakowo

    Chyba wręcz przeciwnie, przydzielający adaptacyjnie więcej miejsca na
    informację w dominującym kanale?

    --
    Mirek