  • 71. Data: 2009-07-27 15:04:22
    Temat: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Chyba wręcz przeciwnie, przydzielający adaptacyjnie więcej miejsca na
    > informację w dominującym kanale?

    Traktując R i B jednakowo jak G czyli zmniejszając stopień kompresji
    (albo szczegółowości ogólnej przy tej samej objętości pliku).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 72. Data: 2009-07-27 17:47:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    polopiusz wrote:
    > hmmm faktycznie bardzo ciekawa propozycja i spelnia moje wymagania
    > kto wie czy to nie bedzie strzal w 10, dzieki, przeanalizuje go
    > dokladniej

    Tutaj masz krotka recenzje:
    www.dpreview.com/reviews/Q408premiumgroup/page5.asp
    Kolezanka ma ten aparat i na podstawie zupelnie amatorskich zdjec, jakie
    nim robi moge wywnioskowac, ze to bardzo przyzwoity sprzet. A przy takiej
    rozdzielczosci (i bardzo duzym sensorze - 1/1.72") masz z czego skalowac i
    przy odpowiednim potraktowaniu nawet zdjecia robione na wysokim ISO nie
    raza szumami czy brakiem detali.

    k,

  • 73. Data: 2009-07-27 17:55:54
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 26 Lip, 01:07, "polopiusz" <p...@o...pl> wrote:
    > idealna jak dla mnie czyli:

    Tak Istnieje idealna, tylko raz w roku.

    http://azurastorch.blogspot.com/2008/06/ideal-monkey
    -day.html

    Pozdrawiam StaM

  • 74. Data: 2009-07-27 23:05:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009, polopiusz wrote:

    > idealna jak dla mnie czyli:
    [...]
    > wole raczej jasny obiektyw niz bzdury w postaci stabilizatorow
    > mechanicznych czy elektronicznych

    Skomentuję tak: nim kupiłem sobie (dawno temu) hybrydę, miałem
    założenie "stabilizacja dobrze jakby była".
    Ponieważ była, od tego czasu mam inaczej: "stabilizacja musi
    być" :P
    Nie, stabilizacja *nie* zastępuje jasnego obiektywu.
    A jasny obiektyw nie zastępuje stabilizacji - nijak nie
    pomoże w wydłużenie czasu ekspozycji (jeśli nam na tym
    zależy), stabilizacja jest "częściowo zastępująca"
    statyw (czasem trzeba, bo np. statywem nie wolno).

    > -przyzwoite makro

    W sumie chciałem zapytać co przez to rozumiesz - tak trochę
    z ciekawości :), bo z jednej strony wygląda że orientujesz się
    z "marketoidalności" sporej części parametrów, a z drugiej
    rzucasz takim ogólnikiem, który aż prosi się o "makro od 2 cm" :D
    (znaczy *złe* - do większości zastosowań - makro, tylko" dobrze
    przedstawione", bo niemal na pewno przy szerokim kącie).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2009-07-28 04:23:58
    Od: "polopiusz" <p...@f...op>

> [...]
    > (znaczy *złe* - do większości zastosowań - makro, tylko" dobrze
    > przedstawione", bo niemal na pewno przy szerokim kącie).

    w sumie to chyuba z rozpedu, ale przy moich wymaganiach >30mm to za
    przyzwoite uznałbym od 5cm ;)

  • 76. Data: 2009-07-28 09:20:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Piotr Biernawski pisze:

    > zaczelismy od jakosci obrazu. z aparatu bo z czegoz innego ?

    Raw jest obrazem prosto z aparatu najściślej jak tylko można.
    Tak jak dajmy na to negatyw. Zwłaszcza jeśli porównanie ma dotyczyć
    właśności matrycy, a nie jakości kodeków jpg.

  • 77. Data: 2009-07-28 09:31:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    polopiusz pisze:
> [...]
    >
    > hmmm faktycznie bardzo ciekawa propozycja i spelnia moje wymagania
    > kto wie czy to nie bedzie strzal w 10, dzieki, przeanalizuje go dokladniej

    Jedyne co boli to f/5.6 na końcu zakresu, ale w małpkach tej
    wielkości trudno o coś więcej. Zdziwiło mnie również to, że
    przysłona ma chyba tylko 2 pozycje:
    "Wide: F2.8 / F9.0 (2 steps) Tele: F5.6 / F18 (2 steps)"
    Choć swoja drogą, w tego typu kompakcie pośrednie wartości
    są faktycznie nieczęsto przydatne

  • 78. Data: 2009-07-28 09:37:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    polopiusz pisze:

    > w sumie to chyuba z rozpedu, ale przy moich wymaganiach >30mm to za
    > przyzwoite uznałbym od 5cm ;)

    Ważna jest skala odwzorowania - tzn jaki jest *najmniejszy* obiekt który
    wypełni cały kadr, a nie przy ilu cm to nastąpi. Tzn. to drugie też jest
    dość istotne, tyko że... na odwrót, niż sądzą odbiorcy reklam.
    Zwykle wygodniej jest gdy odległość ta jest możliwie *duża*.

  • 79. Data: 2009-07-28 10:22:24
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:h4mftd$12ev$1@news2.ipartners.pl...
    > Raw jest obrazem prosto z aparatu najściślej jak tylko można.
    > Tak jak dajmy na to negatyw. Zwłaszcza jeśli porównanie ma dotyczyć
    > właśności matrycy, a nie jakości kodeków jpg.

    oczywiscie ze tak, ale pod pojeciem jakosc zdjec z aparatu rozumiem co ten
    aparat wlasnie wyprodukuje - czyli skladowa matrycy, obiektywu i softu w
    aparacie, a nie rozstrzasanie jakosci kodekow jpg i tego co mozna ze
    zdjeciem potem zrobic.

    pozdrawiam
    piotrek

  • 80. Data: 2009-07-28 11:04:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Biernawski pisze:

> [...]
    > aparat wlasnie wyprodukuje - czyli skladowa matrycy, obiektywu i softu w
    > aparacie, a nie rozstrzasanie jakosci kodekow jpg i tego co mozna ze

    Ale to jest mniej więcej jak określanie jakości zdjęcia na podstawie
    aparatu, obiektywu, filmu i labu. Wciąż jeszcze zdjęcie wprost z aparatu
    cyfrowego w postaci jpg, a zdjęcie obrobione z rawa może się wiele
    różnić na korzyść tego drugiego, a być może zawsze tak będzie ze względu
    na niemożliwość określenia konkretnych preferencji dla konkretnej sceny
    (pomysł z programami tematycznymi jak widać skutkuje tylko powielaniem
    kiczu określonego na typowego Kowalskiego).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/