    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje małpka idealna?
    Date: Mon, 27 Jul 2009 15:53:01 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakub Witkowski pisze:
> [...]
    a%20luminacja%20proces.png

    > No dobra, popatrz na te czerwone majty pań z przodu. Ale nie na chromę
    > i nie na sumę, tylko na ten szary - luminancję. Dlaczego one są
    > pozbawione faktury? Nie przypadkiem dlatego, że w oryginale
    > (z którego zrobiłeś ten obrazek) były one mniej szczegółowe,
    > gdyż są... czerwone? ;)

    Z pewnością nie z tego powodu, gdyż zdjęcie jest pomniejszone z
    oryginału... 60 razy (300x300 pikseli). Nawet gdyby na jeden czerwony
    piksel przypadało 10 zielonych to i tak przy takim resajzie nie miałoby
    to znaczenia. Poszukam oryginału, rzucę okiem. Może ma przepalony kanał
    R, zdjęcie nie było robione do przykładu tylko po prostu coś tam
    złapałem, co było pod ręką.

    > No, nie wiem, może tylko wyszły z GO..

    Ten na pierwszym planie tak.
    Da się zapanować nad silnie chromatycznymi scenami spoza kanału
    zielonego tylko to nie jest takie proste. W wątku o makach prosiłem o
    przykłady, ale jakoś nie ma cudów. I nie ma to nic wspólnego z rodzajem
    matrycy jeśli tylko bierzemy pod uwagę kilkukrotne cropy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl