  • 91. Data: 2009-04-28 00:14:47
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "H5N1" gt5dvv$c97$1...@i...gazeta.pl

    > Niech ktoś mi wyjaśni co ma korpus do aberracji? Bo jakoś nie mogę
    > zrozumieć.

    Nie każdy wszystko rozumie... ;)
    Do aberracji sferycznych i chromatycznych -- nic, ale do aberracji umysłowych... ;)

    BTW ostrzenia... Miałem w_poniedziałek/dziś swoje 101 minut i 443 strzały...
    (832 o godzinie 15:59:28 i 274 o godzinie 17:40:58; ile
    tysięcy mam na liczniku -- nie chcę mówić, podaję setki)
    A pomiędzy fotkami sprawdzałem AF...

    Z prywatnego listu, słanego w poniedziałek:

    Powtarzalność mego AF jest na poziomie niemal 100% i nie mogę stwierdzić żadnego
    FF czy BF.

    Patrzę na świat ;) (drzewo akurat czy marmur lub inną rzeźbę -- około 450 fotek
    pstryknąłem dzisiaj; skończyła się karta i musiałem dokonywać egzekucji) poprzez
    AI Servo -- AF nie drży dopóki, dopóty nie drgnie mi ręka. Czasami aparat
    głupieje,
    bo IS wprowadza w drżenie soczewki, te zaś wprowadzają korekcję AF, a ta z kolei
    w sprzężeniu zwrotnym daje robotę ISowi i tak w kółko macieju...

    Innym testem było celowanie w drzewo i naciskanie spustu do połowy przy One Shot.
    Póki aparat nie drgnie, nie drgnie też pierścień nastawy ostrości. Nie miałem
    statywu, ale widać w celowniku wyraźnie, czy nadal celuję czerwonym, środkowym
    punktem w tę samą cętkę kory. :) Tak naciskałem z częstotliwością kilku serduszek
    (kilku Hz) prze kilka sekund w jednej serii, a tych było kilkadziesiąt (może nawet
    więcej niż 50) dzisiaj, więc nie opieram się na paru podejściach...

    To tak przy okazji FF i BF puszki C 450 D...

    Nie mogę stwierdzić żadnej nieostrości rzędu części milimetra. Po co mi
    dokładniejszy AF, skoro i tak ewentualne niedokładności pochłonie głębia
    ostrości? Może co do nanometra ten AF nie potrafi wyostrzyć, ale co do
    części milimetra -- najwyraźniej tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 92. Data: 2009-04-28 00:27:13
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 27 of Apr 2009 13:05, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Michal Tyrala" s...@a...zonk.pl

    > IMO w żadnym nie wystarczy pokręcić do oporu.

    Z tych którymi fociłem, to Druh i Pouva Start :-)

    --
    nb

  • 93. Data: 2009-04-28 06:31:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 27 Apr 2009 13:05:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > IMO w żadnym nie wystarczy pokręcić do oporu.

    ,,żadnym AF'' bedzie blizej rzeczywistosci.

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 94. Data: 2009-04-28 23:01:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gt5hpu$f38$...@i...gazeta.pl

    > BTW ostrzenia... Miałem w_poniedziałek/dziś swoje 101 minut i 443 strzały...

    I były to strzały pojedyncze, nie z karabinu maszynowego. ;)
    W zasadzie zdjęcia zmuszają do kupowania ogromnych HDD...
    Filmy po prostu nagrywa się na DVD i ósz, a fotki potrzebują
    stale obróbki i obróbki...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 95. Data: 2009-04-29 05:25:46
    Od: j...@a...at

    > "H5N1" gt5dvv$c...@i...gazeta.pl

    nic nie ma do zrozumienia , wystarczy wiedziec.

    matryca pokryta jest mikrosoczewkami , maja kolosalne znaczenie dla
    jakosci odwzorowania. na tych mikrosoczewkach zachodza zjawiska jak w
    kazdej soczewce i do tego wzajemne oddzialywanie miedzy nimi ( odbicie
    swiatla np )
    o ile obiektyw nie jest telecentryczny matryca moze z nim
    szczegolnie zle wspolpracowac.

    np leica w matrycach kodaka stosuje mikrosoczewki skierowane pod katem
    ku srodkowi , dzieki czemu uzyskuje sie efekt prostopadlejszego
    panania na nie promieni swietlnych - efektem jest lepsza absorbcji ,
    uzysk swiatla co pozwala na stosowanie z b dobrym wynikiem
    dotychczasowych straszych obiektywow analogowach leici mimo niszszej
    rozdzielczosci matryc.

    Pisze o tym w aspekcie c450d i c 50d . w c50d zmieniono calkowicie
    uklad mikrosoczewek - wynikiem tego jest calkowicie inna wspolpraca z
    obiektywami - kolosalny wzrost jakosci odwzorowania z niektorymi
    obiektywami , glownie o szerszym kacie widzenia.

    XXX

  • 96. Data: 2009-04-29 05:35:09
    Od: j...@a...at

    > Z prywatnego listu, słanego w poniedziałek:
    >
    >    Powtarzalność mego AF jest na poziomie niemal 100% i nie mogę stwierdzić żadnego
    FF czy BF.

    cos takiego nie istnieje.

    jesli tak twierdzisz to metoda weryfikacyjna ( twoje oczy ) nie jest
    dostatecznie selektywna.

    pisalem tutja o tym wiele razy , nie musiales czytac , ale nie bede
    powtarzal , zeby nie zanudzac.

    XXX

  • 97. Data: 2009-04-29 08:15:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at a...@b...goog
    legroups.com

[...]

    Ja gdzieś czytałem, że w tych nowych matrycach to te soczewki są
    skierowane nad kątem, nie pod kątem... ;) Zwłaszcza te skierowane
    ku środkowi... ;)

    -=-

    Obiektyw ma/daje jakąś aberrację (czy to chromatyczną, czy sferyczną) i ósz. :)
    Daje obraz rzeczywisty. Można w miejscu obrazu postawić film, można matrycę,
    można kartkę papieru albo matówkę, można niczego nie stawiać, a jednak obraz
    powstanie. I będzie obarczony wadami -- tymi dwiema aberracjami, dystorsjami
    oraz komami czy innym astygmatyzmem...

    Aberracje obiektywu są przypisane obiektywowi, nie matrycy czy zespołowi
    obiektyw-matryca.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 98. Data: 2009-04-29 08:26:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at e...@z...goog
    legroups.com

    > Powtarzalność mego AF jest na poziomie niemal 100% i nie mogę stwierdzić żadnego FF
    czy BF.

    : cos takiego nie istnieje.

    Co nie istnieje? Powtarzalność w ogóle? Powtarzalność mego AF?

    : jesli tak twierdzisz to metoda weryfikacyjna ( twoje oczy ) nie jest
    : dostatecznie selektywna.

    Moje oczy, palce i uszy jedynie pokazywały mi, iż AF nie zmienił zdania. :)
    (widzę mordkę obiektywu lewym okiem, dotykam pierścienia palcami i słyszę
    dźwięki -- fotograf nie musi mieć dobrego wzroku, wystarczy, jeśli ma dobry słuch)

    : pisalem tutja o tym wiele razy , nie musiales czytac , ale nie bede
    : powtarzal , zeby nie zanudzac.

    Jesteś potwornie nudny. Ty, bezksywowy i inni, którym AF nie ostrzy.

    Stań sobie przed drzewem i zrób fotkę -- zobaczysz, że miejsce,
    w które celujesz jest maksymalnie ostre, a leżące obok (pień
    jest ,,okrągły'' w pionowym rzucie) są mniej ostre.

    Możesz też postawić aparat na statywie o wyostrzyć ręcznie
    lub kontrastem, aby porównać wyniki.

    Mój C 450 D daje praktycznie w 100% te same efekty.
    AF ma kłopoty, gdy: brak światła, brak kontrastu,
    jest jakaś ciekawa faktura... I jest to normalne
    w AF opartym o przesunięcie fazy.

    Natomiast nie stwierdzam w swojej puszce żadnego FF czy BF.
    Pewnie fajnie by było, gdyby Canon wziął pod uwagę wszelkie
    posty mówiące o nieostrzeniu C 450 D, uznał ten aparat za
    bezwartościowy i rozdawał go za darmo lub nawet dopłacał
    do niego, ale na szczęście dzieje się inaczej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 99. Data: 2009-04-29 08:29:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 49f63cf1$...@n...home.net.pl

    > No to zdecydowanie wygodniej byłoby mieć USM z FTM.

    A FTM jest warunkowane obecnością USM?
    Chyba nie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 100. Data: 2009-04-29 08:32:14
    Od: j...@a...at

    On 29 Apr., 10:15, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > j...@a...at a...@b...goog
    legroups.com

> [...]
    > oraz komami czy innym astygmatyzmem...
    >
    > Aberracje obiektywu są przypisane obiektywowi, nie matrycy czy zespołowi

    aberacje obiektywu sa przypisane obiektywowi

    a aberacje mikrosoczewek - mikrosoczewkom
    to soczewki podlegajacem takim samym bledom jak te wobiektywie .
    na ich powierzchni i miedzy nimi dochodzi do ciekawych zjawisk.
    calkiem inaczej absorbuje swiatlo powierzchnia emulsji
    swioatloczulej , a inaczej powierzchnia matrycy stad sluszna
    obserwacja i potoszne powiedzenie ze sa obiektywy m ktore nie nadaja
    sie do cyfry. to jest ten powod - wpolpraca z matryca.
    ten sam obiektyw z roznymi matrycami moze dac obraz o zupelnie innej
    rozdzielczosci / jakosci.

    nie wykluczone , ze obiektywy , na ktore tak psioczysz i innym modelem
    C dadza lepsze wyniki.
    tak bylo w moim przypadku , a ze moj przypadek nie jest jakims
    wybrykiem natury podejrzewam wiec, ze w innych moze byc podobnie,