  • 101. Data: 2009-04-29 09:43:14
    Temat: Re: Canon EF 50mm f/1,8 II <-- czy to rysuje ostro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "H5N1" gt5cv3$c97$...@i...gazeta.pl

    > A tak w ogóle to po co komu 50mm na cropie? Jako portretówka? To już
    > lepiej kupić 85 f/1.8. Ewentualnie jako zapchajdziura, między
    > szerokokątnym, a jakimś 70-200, jak ktoś nie lubi kitów.
    > Mi zdarza się używać 50 f/1.8 głównie do zdjęć 'allegrowych', martwej
    > natury itp. Nie widzę najmniejszego powodu, żeby dokładać pieniądz do
    > f/1.4.

    Do kwiatków. Bo jest tani i ostry.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 102. Data: 2009-04-29 16:08:06
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 11:43:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski raczył(a)
    był(a) napisać:

    > "H5N1" gt5cv3$c97$...@i...gazeta.pl

    > Do kwiatków. Bo jest tani i ostry.
    A 1.8 jeszcze tańszy i niewiele mniej ostry. ;)
    A do kwiatków to lepiej EF-S 60.

  • 103. Data: 2009-04-29 21:16:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "H5N1" gt9u16$j1m$...@i...gazeta.pl

    > A 1.8 jeszcze tańszy i niewiele mniej ostry. ;)

    1.8 tańszy od 50mm? Cholera... Oops.. Przepraszam... Poniosło mnie...
    Skąd miałem wiedzieć o tym, że 1.8 jest tańszy od 50mm? ;)

    Toż ja pytam o 50/1.8, nie o 1.4 lub podobny...

    > A do kwiatków to lepiej EF-S 60.

    Dlaczego lepiej?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 104. Data: 2009-04-29 21:56:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.04.2009 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > Dlaczego lepiej?

    Bo kwiatek ciut większy ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 105. Data: 2009-04-29 23:55:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > A FTM jest warunkowane obecnością USM?
    > Chyba nie.

    Nie słyszałem o obiektywie z klasycznym silnikiem, który by miał coś na
    kształt FTM.
    Co oczywiście nie znaczy, że takich nie ma. W Canonie powiedziałbym, że na
    99.99% nie ma.
    Więc w jakimś sensie FTM jest warunkowane rodzajem silnika, który nie
    potrzebuje przekładni.
    Ten USM co jest w 50/1.4 to też taka specyficzna hybryda - micro USM i zdaje
    się jest zastrzeżenie aby nie pokręcić nim przypadkiem w trakcie pracy AF.

    > Bo kwiatek ciut większy ;)

    No i poza tym to cholernie fajne i wygodne (1:1 bez łaski, IF) szkło z
    jednym mankamentem - EF-S (ale to tylko gdy ma się w planach FF). Jak miałem
    dylemat czym zapchać dziurę pomiędzy 17/40 i 135 to wziąłem 60 i nie miałem
    co do niego najmniejszych zarzutów.
    Wcześniej lubiłem często wykorzystywać pierścień do close-upów (w tej roli
    za makro robiła 135) ale po zakupie 60 przestałem się pieprzyć z
    pierścieniami. W przedziale ok. f8 nie było między tymi szkłami różnicy, a
    wygoda na lepszym poziomie.
    A i portret na upartego dało się zrobić, oczywiście bez fajerwerków w
    postaci papierowej GO ; )

    adam

  • 106. Data: 2009-04-30 06:06:07
    Od: j...@a...at

    z natury rzeczy pierscieniwe usm maja ftm

    ftm jest uwarunkowany tylko cena nie rodzajem silnmika

> [...]
    > się jest zastrzeżenie aby nie pokręcić nim przypadkiem w trakcie pracy AF.

    ten micro usm to dranstwo. dzisiaj nazywa sie to technika
    mareketingu , a na prawde to oszustwo.

    pamietam kiedy pojawily sie na rynku te 50/1,4 - to byly wciaz
    poczatki usm.

    nowy obiektyw std z silnikiem USM - nareszecie pomyslalem i kupilem.
    nigdzie wowczas nie bylo wzmianki ze to micro usm - mowiono , pisano
    o usm.

    ten obiektyw szbudzil we mnie mieszane uszucia.
    b. przyzwoity optycznie , troche miekkawy na 1,4 ale ujdzie od 2, 0
    jest b dobrze a od 2,8 zbilza sie juz do maximum rozdzielczosci.
    sama obudowa dosyc przyzwoita

    ale mechanicznie , wkurza mnie ten wysuwany tubus przy nastawianiu
    ostrosci.
    lubie miec na obiektywie filter UV i nakrecana miekka , gumowa oslone
    przeciwsloneczna - ona chroni tez obiektyw na wypadek lekkich uderzen
    i jest praktyczna , gdyz natychmiast gotowa do uzycia.
    a tu z takim wysuwajacym sie tubusem uzywanie oslony na AF staje sie
    problematyczne - zwieksza ona mase a wiec i bezwladnosc masy
    ruchomej , przez co utrudnia precyzje ostrzenia.
    sam silnik pracuje jak kosiarka do trawy , choc lepiej niz w tanszych
    obiektywach.

    i tu uwaga - przeczatalem na jakims serwerze szwajcarskim ze nie jest
    to usm silnik tylko zwykly silnik produ stalego z przekladnia , calosc
    zabudowana w jakiejs kapsule tak ze mozna stosowac seryjnie w roznych
    obiektywach a nie projektowac i produkowac usm indywidualnie dla
    kazdego obiektywu.
    Ale za te informacje nie recze , gdyz moje zaufanie do wiadomosci z
    internetu jest ograniczone

    XXX

  • 107. Data: 2009-04-30 11:09:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <jansal> napisał
    [...]
[...]
    ===========================

    Przekładnia jest bo przy tej konstrukcji nie mogłoby jej nie być ale sam
    silnik nazywany jest micro USM. Gdyby to faktycznie był zwykły silnik DC to
    byłyby jaja i podejrzewam, że po tylu latach nie byłoby problemem
    znalezienie w sieci fotograficznej dokumentacji bebechów tego obiektywu z
    dowodem kłamstwa Canona.
    Canon opisuje to tak:
    http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/
    Cameras/EF_Lenses/Ultrasonic_Motor.asp
    http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=Can
    onAdvantageTopicDtlAct&id=2648

    A na Dpreview jest nieco bardziej wyczerpująco:
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    9&message=20113712

    Wynika z tego, że to jednak są piezosilniki ale sposób aplikacji i
    charakterystyka działania AF są przez Canona pomijane milczeniem - USM i już
    ; )

    adam

  • 108. Data: 2009-04-30 11:20:01
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 13:09, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    > byłyby jaja i podejrzewam, że po tylu latach nie byłoby problemem
    > znalezienie w sieci fotograficznej dokumentacji bebechów tego obiektywu z
    nonAdvantageTopicD...

> [...]
    >
    > Wynika z tego, że to jednak są piezosilniki ale sposób aplikacji i
    > charakterystyka działania AF są przez Canona pomijane milczeniem - USM i już

    jesli odnajde ten server to podam .
    wrzucilem w google micro usm chyba i takie cos znalazlem.

    ale powtarzam , nie recze za te wiadomosc - w kazdym razie ten motorek
    w 50/1,4 pracuje marnie - duzo gorzej niz w starszych obiektywach ,
    ktrore wowczas juz posiadalem z prawdzuiwym usm.

    zreszta one pracuja do dzisiaj niezawodnie i nie mam sie o co
    przychrzanic- wydaje mi sie ze canon bardziej przykladal sie do tego ,
    co wowczas produkowal. dzisiaj to masowa.

  • 109. Data: 2009-04-30 12:14:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik jansal napisał
    [...]
    ale powtarzam , nie recze za te wiadomosc - w kazdym razie ten motorek
    w 50/1,4 pracuje marnie - duzo gorzej niz w starszych obiektywach ,
    ktrore wowczas juz posiadalem z prawdzuiwym usm.
    -
    To samo można powiedzieć o obecnych, solidnych konstrukcjach.
    Jak podpiąłem piewszy USM to miałem wrażenie, że mam nowy sprzęt.
    W opisie silników USM jest jedna szczególnie interesujaca rzecz - zwracana
    jest uwaga na to, że te silniki mają znikomą bezwładność startu i
    zatrzymania. Jeśli dodać do tego brak błędow wynikających z tolerancji
    przekładni oraz z ich postępującego zużywania to mamy odpowiedź na pytanie z
    czego _również_ może wynikać nietrafianie AF.

    zreszta one pracuja do dzisiaj niezawodnie i nie mam sie o co
    przychrzanic- wydaje mi sie ze canon bardziej przykladal sie do tego ,
    co wowczas produkowal. dzisiaj to masowa.
    -
    Ludzie od zawsze chcieli tanio, a od parunastu lat technologie i sprawność
    marketingu ; ) wreszcie to umożliwiają w zakresie nieporównanie większym niż
    20, 30 lat temu...

    adam

  • 110. Data: 2009-04-30 21:24:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    j...@a...at 4...@b...goog
    legroups.com

    : nie wykluczone , ze obiektywy , na ktore tak psioczysz i innym
    : modelem C dadza lepsze wyniki. tak bylo w moim przypadku ,
    : a ze moj przypadek nie jest jakims wybrykiem natury
    : podejrzewam wiec, ze w innych moze byc podobnie,

    Zaraz dostanę jakieś pieniądze z NFZ czy ZUS, bo schizofrenikom
    coś się od życia należy, :) a kogoś, kto rozmawia z Tobą, chyba
    można śmiało zakwalifikować do schizofreników. :)

    -=-

    Może niech się Canon wypowie co do tego dopasowywania obiektywów do soczewek matryc.
    ;)

    I niestety -- jeden z tych obiektywów to fragment kitu -- C 450 D oraz IS 18-55. :)
    Czyżby Canon źle dopasował kitowy obiektyw?

    -=-

    Niestety trochę źle, ale nie ten akurat a dłuższy, w bodajże C 50 D.
    ZTCW, kitowy obiektyw jest tam zbyt ciemny do tego, aby puszka mogła
    wejść na słuszną drogę krzyżową. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'