-
61. Data: 2009-04-30 12:20:45
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: fv <f...@c...com>
a...@g...com wrote:
> On 30 Kwi, 13:59, fv <f...@c...com> wrote:
>> Nie, nie bezmyślności. (...)
> Więc podsumowując, nadal twierdzisz że motocykl bez ABS-u jest
> bezużyteczny?
From: *f...@c...com*
- tak najłatwiej filtrować, bo nie zmieniam tego adresu.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
62. Data: 2009-04-30 12:33:57
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: i...@g...com
On 30 Kwi, 14:17, fv <f...@c...com> wrote:
> Znasz kogoś takiego? Ostatnio był test w Motocyklu konfrontujący tą teorię z
rzeczywistością.
> Okazało się, że zawodnik wyścigowy owszem, na suchym równym torze pokona ABS.
Motocyklista z
> wieloletnim doświadczeniem niestety został pokonany przez nowicjusza z ABS. Na
mokrym ABS nie dał
> szans nawet najwprawniejszym.
Kumpel podrzucił mi kilka dni temu takiego linka:
http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
Nigdy nie jeździłem na żadnym motocyklu z ABS, ale ten filmik naprawdę
dał mi do myślenia, zwłaszcza w kontekście moich wciąż bardzo świeżych
i nieudolnych umiejętności prowadzenia 2oo. Gdybym miał opcję przy
kupnie nowego moto - kupić z lub bez ABS - brałbym ten z ABS. Linka
podrzucam bo chyba nie było (nie znalazłem) a warto zobaczyć.
--
Jadu
ER 5 Blau
-
63. Data: 2009-04-30 16:04:11
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Thu, 30 Apr 2009 14:33:57 +0200, <i...@g...com> wrote:
[...]
> Nigdy nie jeździłem na żadnym motocyklu z ABS, ale ten filmik naprawdę
> dał mi do myślenia, zwłaszcza w kontekście moich wciąż bardzo świeżych
> i nieudolnych umiejętności prowadzenia 2oo. Gdybym miał opcję przy
> kupnie nowego moto - kupić z lub bez ABS - brałbym ten z ABS.
Mnie tam przekonał z rok temu ten stary dość filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ :-)
Ale że ABS swoje kosztuje to raczej nie będę miał w najbliższej
przyszłości żadnego motocykla z nim. Wolę mieć motocykl bez ABS
i jeździć. :-)
> Jadu
> ER 5 Blau
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
64. Data: 2009-04-30 16:41:45
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote in message
news:op.us7iw9hybkkx24@attitudeadjuste...
> Mnie tam przekonał z rok temu ten stary dość filmik:
(...)
W motocyklu porownanie ABS i bez, filmik z riders - tez porownanie (chyba to
samo co w WMC)... honda chyba chce nas wszystkich naowic na zakupo cebry z
abs'em ;)
--
pzdr:
Ivam
-
65. Data: 2009-04-30 20:21:57
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Mariusz Kruk napisał(a):
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
>
>>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
>>
>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
>
> A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
>
A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
mniej wiecej elipsoidalny. Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
(albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
Ufff... Mam nadzieje, zem nie zagmatwal. ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
66. Data: 2009-04-30 20:44:56
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
>>>> Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
>> A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
>mniej wiecej elipsoidalny.
Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
powierzchni styku.
>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
>przyczepnosci. Jak spojrzysz z gory na kolo, to mozesz sobie myslowo
>(albo i kreda na asfalcie, patykiem na ziemi) wyrysowac elipse, ktorej
>dluzsza os jest zgodna z osia podluzna motocykla. Ta elipsa okresla
>maksymalne wartosci (dlugosci) wektorow sily tarcia, jakie moze
>przeniesc opona. Wzdluz osi motocykla (w plaszczyznie obrotu kola)
>wielkosc tych sil jest zdecydowanie wieksza nizli w kierunku do niej
>prostopadlym. Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
--
Kruk@ -\ | 0.587785252 - cosine of the beast
}-> epsilon.eu.org |
http:// -/ |
|
-
67. Data: 2009-04-30 21:09:52
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl>
Dnia 30-04-2009 o 22:44:56 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
napisał(a):
>> A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
>> mniej wiecej elipsoidalny.
>
> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
> powierzchni styku.
>
sorry, ze sie wpierdole, ale przyznam Ci racje:
Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
powierzchni styku.Tarcie poza ciezarem zależy od wspolczynnika tarcia a on
zalezy od tego jak sie oba ciala ze soba tra. Efektem tarcia jest zamiana
energi kinetycznej w cieplna. I tak opony sie malo grzeja, drogi jeszcze
mniej, mocno kroliki i takie tam. Najwiecej sie grzeja osobniki ludzkie
pci przeciwnej, (az im chlodziwo porami wychodzi) Ale to w duzej mierze
zalezy od ksztaltow i powierzchni styku.
I zas praktyka sie grzeje z teoria?
--
jarek67- okolok
Nie wazne gdzie- wazne jak. Liczy sie droga, ktorej konca nie znasz.
-
68. Data: 2009-04-30 22:14:27
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 30.04.2009 Jaroslaw Zawiła <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> Dnia 30-04-2009 o 22:44:56 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
> napisał(a):
>
>>
>> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
>> powierzchni styku.
>>
>
> sorry, ze sie wpierdole, ale przyznam Ci racje:
> Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
> powierzchni styku.Tarcie poza ciezarem zależy od wspolczynnika tarcia a on
> zalezy od tego jak sie oba ciala ze soba tra. Efektem tarcia jest zamiana
> energi kinetycznej w cieplna. I tak opony sie malo grzeja, drogi jeszcze
> mniej, mocno kroliki i takie tam. Najwiecej sie grzeja osobniki ludzkie
> pci przeciwnej, (az im chlodziwo porami wychodzi) Ale to w duzej mierze
> zalezy od ksztaltow i powierzchni styku.
>
No pięknie to ująłeś.
> I zas praktyka sie grzeje z teoria?
>
Tylko pewne wkute na blachę uproszczenie z podstawówki, które do pojazdu
na kołach z pneumatyczną oponą i często bieżnikiem na niejednorodnej
nawierzchni się wyjątkowo kiepsko nadaje.
Poczyta czy będzie walczył, oto jest pytanie.
--
kakmaratgmaildotcom
-
69. Data: 2009-04-30 22:36:32
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: zarafiq <z...@p...onet.pl>
Kuczu wrote:
> Qlfon pisze:
>
>> snip.pl Twoim przyjacielem.
>
> No ja sie dziwie jak bez tego ludzie moga powaznie myslec o zakupac na
> jebaju.
>
Można jeździć bez ABSu i można kupować bez snip.pl ;)
Pozdrawiam,
zarafiq
-
70. Data: 2009-05-01 09:13:40
Temat: Re: CBF1000- rynek wtorny...
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Mariusz Kruk napisał(a):
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi"
>
>>>>>Koło przyczepności jest nieubłagalne. Albo hamujesz i składowa
>>>>
>>>>To chyba taka elipsa bardziej niż koło, no chyba że opona w każdą stronę
>>>>tak samo trzyma, ale coś nie wydaje mi się.
>>>
>>>A dlaczego miałaby trzymać inaczej?
>>
>>A dlatego, ze jest okragle i slad styku z nawierzchnia jest wlasnie
>>mniej wiecej elipsoidalny.
>
> Co nic nie zmienia. Tarcie nie zależy od powierzchni, ani od kształtu
> powierzchni styku.
Teoretycznie nie. Praktycznie dochodzi kwestia wspolpracy elastycznej
przeciez mieszanki gumowej z chropowatym asfaltem.
>>Byc moze byly jeszcze jakies uzasadnienia ale
>>nie utkwily mi w pamieci - w kazdym razie mowi sie o elipsie
>>przyczepnosci. [...]
>>Dlatego mocniej mozna hamowac jadac na wprost anizeli na
>>winklu, kiedy to kierunek wektora sily tarcia odchyla sie w kierunku
>>prostopadlym do osi podluznej motocykla. Ergo zmniejsza sie najwieksza
>>dopuszczalna wartosc tej sily tarcia.
>
> W zakręcie nie możesz hamować tak jak na prostej ponieważ część
> tarcia zużywasz na trzymanie boczne koła.
No powiedzmy, ze w pewnym uproszczeniu tak wlasnie napisalem. Wiec mi
tego nie tlumacz. :)
> Jedynym czynnikiem różnicującym kierunkowo tarcie, który przychodzi mi w
> tej chwili do głowy, może być kwestia odkształcalności opony. Pytanie
> tylko na ile faktycznie to ma wpływ.
Widocznie duzy, skoro mowi sie o elipsie przyczepnosci (sily tarcia) a
nie o okregu/kole.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)