eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › B2710 i GPS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 61. Data: 2013-03-02 21:36:27
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 20:37:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 1pwqj7rnkj2ku$.179o5j2bjebio$....@4...net
    >> GPS tez dobry przyrzad pomiarowy, a jaki dokladny ... ale
    >> do wysokosci jak widac niezbyt :-)
    >Odpowiednio wspomagany daje milimetrową dokładność w poziomie.
    >(bez względu na to, czym jest owa dokładność)

    Ale wiesz, w lotnictwie chodzi tez o to aby dokladnosc byla zawsze, a nie w
    99.9%. Lub zeby wiedziec kiedy jej nie ma ..

    >>>> TAWS jakos posiada mape wysokosci terenu i sprawdza ..
    >>> Owszem, ale wciąż nie są to wysokości kominów itp.
    >> Zdaje sie ze sa - tam gdzie sa takie kominy mapa TAWS ma podniesiona
    >> wysokosc i system ostrzega.
    >
    > Raczej do tego służy TAWS, aby wiedzieć zawczasu,
    > na jakiej wysokości można spodziewać się przeszkody,
    > o czym mówi choćby jego nazwa. :)
    > Terrain Awareness and Warning System

    Terrain to nie Building :-)

    > A czy tam ktoś z poziomą dokładnością milimetrową
    > rysuje położenie dosłownego komina czy każdego
    > drzewa z osobna -- raczej nie. :)

    Nie musi - wystarczy ze sie w kwadracie 500x500m czy jakiego tam sie uzywa
    oznaczy "maksymalna wysokosc 300m".

    > Natomiast z pewnością będą tam ujęte zabudowania czy lasy w ogóle.
    > Po co lotnikowi informacja, że do piasku daleko, skoro łomotnie
    > w las czy w wysokie budynki?

    Ciekawe czy przed WTC ostrzegal .

    J.


  • 62. Data: 2013-03-02 21:42:07
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 20:21:10 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain
    >> Tak samo jak radaltimetry nadają się dobrze (zwykle) do określania
    >> odległości od ziemi (na małej wysokości), np. podczas precyzyjnego
    >> podejścia, a rurki Pitota dobrze mierzą szybkość (w odróżnieniu od
    >> GPSu, który podaje mało interesujący pilotów, a bardziej pasażerów,
    >> wariant - znany jako GS).
    >
    > Akurat GPS daje dokładne informacje o szybkości -- ale nie względem
    > wiatru. ;) Ta dokładność (GPS) jest lepsza niż kilkaset metrów na
    > godzinę. Żadna rurka tego nie pokona, bo rurka raczej mierzy
    > względem wiatru.

    Ale do latania potrzebna jest szybkosc wzgledem wiatru, a nie inna.

    > Ale nie jest tak, że ustala się wysokość bezpieczną i na jej podstawie
    > buduje kominy. ;) Jest odwrotnie -- najpierw są kominy, później ustala
    > się tę wysokość. Niby wtedy, gdy lotnisko już jest, kominów nie buduje
    > się, jednak w pewnych okolicznościach po prostu nie można pominąć
    > budowy komina, choć lotnisko już jest zbudowane.

    Raczej nie da rady - musi byc bezpieczna przestrzen na podejsciu i nie
    pozwola zbudowac.

    J.


  • 63. Data: 2013-03-02 21:46:43
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 20:07:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." x...@4...net
    >> i co wazniejsze - metoda pomiaru musi byc taka sama w obu samolotach.
    >> A one moga miec rozne wyposazenie. Wiec obecnie jest wysokosciomierz
    >> cisnieniowy - i chyba jeszcze dlugo zostanie, nawet jak wszyscy beda mieli
    >> gps na pokladzie.
    >
    > IMO samoloty będą miały komplety:
    > GPS
    > GlONASS

    Nie wiem czy Rosjan stac na utrzymanie systemu.
    Predzej WAAS/EGNOS, albo uzgodnia jakis system DGPS na wielu lotniskach.

    > jakieś chińskie i europejskie odpowiedniki GPS

    Ale to tylko Airbusy :-)

    > baryczny wysokościomierz
    > radiowy wysokościomierz
    > coś jeszcze :) (coś, czego nie znam)

    Co nie zmienia kwestii, ze jak kontrola nakaze lot na wysokosci 10000m, to
    musi to byc wedle jednej metody pomiaru.

    J.


  • 64. Data: 2013-03-02 23:57:14
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 1fbdl0ermw3gy.18bexbzqpz62c$....@4...net

    >>Odpowiednio wspomagany daje milimetrową dokładność w poziomie.
    >>(bez względu na to, czym jest owa dokładność)

    > Ale wiesz, w lotnictwie chodzi tez o to aby dokladnosc byla zawsze, a nie w
    > 99.9%. Lub zeby wiedziec kiedy jej nie ma ..

    Może i tak. ;)


    > Terrain to nie Building :-)

    Z punktu widzenia katastrofy lotniczej te terminy
    znaczą niemal to samo. ;) Może niezupełnie to samo,
    bo jednak po łomotnięciu w budynek straty są większe
    niż po łomotnięciu w grunt, ale należy unikać
    i budynków, i gruntu...

    >> A czy tam ktoś z poziomą dokładnością milimetrową
    >> rysuje położenie dosłownego komina czy każdego
    >> drzewa z osobna -- raczej nie. :)

    > Nie musi - wystarczy ze sie w kwadracie 500x500m czy jakiego tam sie uzywa
    > oznaczy "maksymalna wysokosc 300m".

    Sam piszesz, iż nie jest istotne, czym jest przeszkoda -- terenem, czy budynkiem.

    >> Natomiast z pewnością będą tam ujęte zabudowania czy lasy w ogóle.
    >> Po co lotnikowi informacja, że do piasku daleko, skoro łomotnie
    >> w las czy w wysokie budynki?

    > Ciekawe czy przed WTC ostrzegal .

    Na pewno tak. :) Pytanie, co masz na swej myśli -- bo przecież
    nie wszędzie można latać w ogóle, zatem w pewnym sensie nie ma
    potrzeby ostrzegania o punktowej przeszkodzie, ale w ogóle
    lotnicy muszą wiedzieć o tym, że na tej pozycji geograficznej
    ,,teren'' jest na jakiejś wysokości. No i chyba TAWS musi
    ostrzegać skutecznie, czyli na tyle wcześnie, aby zauważyć,
    iż lot zmierza ku zatraceniu...

    Ponadto chyba TAWS niekoniecznie zna ukształtowanie terenu
    (czymkolwiek jest ,,teren'') na całym świecie -- wystarczy
    mu znajomość w pobliżu lotnisk czy jakoś trudnych miejsc.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 65. Data: 2013-03-03 00:03:27
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." qzk05dbppmyc$....@4...net

    >> Akurat GPS daje dokładne informacje o szybkości -- ale nie względem
    >> wiatru. ;) Ta dokładność (GPS) jest lepsza niż kilkaset metrów na
    >> godzinę. Żadna rurka tego nie pokona, bo rurka raczej mierzy
    >> względem wiatru.

    > Ale do latania potrzebna jest szybkosc wzgledem wiatru, a nie inna.

    Szybkość samolotu względem ziemi też jest mile widziana, gdy
    masz utrzymać się na jakiejś ścieżce -- rysowanej przecież
    względem ziemi, nie względem wiatru. ;)

    >> Ale nie jest tak, że ustala się wysokość bezpieczną i na jej podstawie
    >> buduje kominy. ;) Jest odwrotnie -- najpierw są kominy, później ustala
    >> się tę wysokość. Niby wtedy, gdy lotnisko już jest, kominów nie buduje
    >> się, jednak w pewnych okolicznościach po prostu nie można pominąć
    >> budowy komina, choć lotnisko już jest zbudowane.

    > Raczej nie da rady - musi byc bezpieczna przestrzen na podejsciu i nie
    > pozwola zbudowac.

    Na obudowanie lotniska kominami z każdej strony pasa zapewne
    zgody nie ma, ale w ogóle nie zdołasz powstrzymać rozbudowy
    okolicy lotniska. A ta rozbudowa może różnie wpływać na
    korzystanie z lotniska.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 66. Data: 2013-03-03 02:02:18
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2013 23:57:14 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 1fbdl0ermw3gy.18bexbzqpz62c$....@4...net
    >>>Odpowiednio wspomagany daje milimetrową dokładność w poziomie.
    >>>(bez względu na to, czym jest owa dokładność)
    >> Ale wiesz, w lotnictwie chodzi tez o to aby dokladnosc byla zawsze, a nie w
    >> 99.9%. Lub zeby wiedziec kiedy jej nie ma ..
    > Może i tak. ;)

    Stad opory przed GPS i WAAS/EGNOS.

    > Ponadto chyba TAWS niekoniecznie zna ukształtowanie terenu
    > (czymkolwiek jest ,,teren'') na całym świecie -- wystarczy
    > mu znajomość w pobliżu lotnisk czy jakoś trudnych miejsc.

    Jak sie lata powyzej 10km to owszem, ale jak ponizej to ryzyko rosnie :-)

    Amerykanier obmierzyli caly swiat z orbity i te dane sa. Zal nie
    wykorzystac.
    Teraz wystarczy tylko do nich dodac bardzo wysokie budynki.

    J.


  • 67. Data: 2013-03-03 04:02:08
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." gpowv0p2f1g2.jzwoax2ep4e5$....@4...net

    > Stad opory przed GPS i WAAS/EGNOS.

    Wiesz, JF... Jednym z tych rowerzystów (którzy mi
    tłumaczyli zawiłości ;) EGNOS) był były informatyk
    (może i główny) Agnelli -- produkującej nielatające
    dywany. Może to Cię przekona do EGNOS. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 68. Data: 2013-03-03 07:34:22
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:qzk05dbppmyc$.10odzi4bls7nj.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 2 Mar 2013 20:21:10 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    >> "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain
    >>> Tak samo jak radaltimetry nadają się dobrze (zwykle) do określania
    >>> odległości od ziemi (na małej wysokości), np. podczas precyzyjnego
    >>> podejścia, a rurki Pitota dobrze mierzą szybkość (w odróżnieniu od
    >>> GPSu, który podaje mało interesujący pilotów, a bardziej pasażerów,
    >>> wariant - znany jako GS).
    >>
    >> Akurat GPS daje dokładne informacje o szybkości -- ale nie względem
    >> wiatru. ;) Ta dokładność (GPS) jest lepsza niż kilkaset metrów na
    >> godzinę. Żadna rurka tego nie pokona, bo rurka raczej mierzy
    >> względem wiatru.
    >
    > Ale do latania potrzebna jest szybkosc wzgledem wiatru, a nie inna.

    Jestes pewien, ze podczas precyzyjnego podejscia pilot koncentruje sie na
    predkosci wzgledem wiatru, a nie lotniska?


  • 69. Data: 2013-03-04 12:22:18
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > No tak.. wiesz.. zdradzę ci wielką tajemnicę, tylko nie mów nikomu - taki
    > sprzęt trzeba - NIESPODZIANKA - kupić.
    > Czyli zamówić i zapłacić. Pieniążkami.


    Masz mnie za idiote, czy moze sam chciales blysnac intelektem?


  • 70. Data: 2013-03-05 18:24:18
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >> Ale do latania potrzebna jest szybkosc wzgledem wiatru, a nie inna.

    >Jestes pewien, ze podczas precyzyjnego podejscia pilot koncentruje
    >sie na predkosci wzgledem wiatru, a nie lotniska?

    Bardziej niz normalnym locie - jak zwolni za bardzo wzgledem powietrza
    to przeciagnie, a margines bledu ma maly - stara sie leciec mozliwie
    wolno, a do ziemi blisko, nie ma czasu na manewry.
    Predkosc wzgledem lotniska w zasadzie jest mu niepotrzebna - no moze
    tylko do oceny dlugosci hamowania.

    Tzn mowie o predkosci podluznej - powinien podchodzic w osi pasa, co
    moze wymagac skompensowania wiatru bocznego.

    No i ... nawet nasz Tu154 mial automat utrzymujacy stala predkosc przy
    ladowaniu, wiec pilota to w zasadzie nie interesowalo.
    Stala predkosc wzgledem powietrza oczywiscie.

    J.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: