  • Data: 2010-12-06 06:57:52
    Temat: AVR i zakłócenia
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam płytkę z układem atmega32-16PU pracującym z zegarem 4MHz.
    Jest na niej wejście cyfrowe podciągnięte wewnętrznie do zasilania 5V.
    Program jest bardzo prosty. Gdy zewrę to wejście do masy ma zaświecić
    się dioda.
    Układ w warunkach domowych działa bez problemu.
    Niestety gdy zabrałem go w środowisko gdzie są siejące falowniki to gdy
    zwieram to wejście
    program potrafi się zresetować. Dzieje się to oczywiście losowo.
    Zwieranie tego wejścia do masy testuję zwykłą krótką pincetą.
    Co ciekawe układ potrafi się zresetować już w momencie przyłożenia jednego
    końca pincety
    do masy jeszcze zanim przyłożę drugi jej koniec do tego wejścia.

    Da się to jakoś wyeliminować?
    Płytka jest bez obudowy. Czy zamknięcie jej w jakiejś metalowej obudowie
    może coś pomóc?

    Docelowo to wejście ma być na kabelku ok. 5m. Ale nie wiem czy to ma sens
    jeżeli
    sama pinceta działa jak antena?

    Dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam