  • Data: 2009-05-16 19:16:33
    Temat: ADC wbudowany czy wolnostojący :)
    Od: glatocha <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    mam pytanie do znawców,
    czym się różnią ADC wbudowane w uC od takich w osobnych układach.
    Zakładając, że potrzebuję np. 8 bitów i około 50ksps, to mogę użyć uC z
    wbudowanym ADC, który jest jakieś 50gr droższy od takiego bez (np. w
    PICach) lub osobnego ADC, który kosztuje minimum kilka złotych, a i
    płytkę trzeba robić dla 8 bitów, albo męczyć się z oprogramowaniem
    szeregowej transmisji.
    Niewątpliwą zaletą ADC w uC jest w często możliwość podłączenia DMA i
    samo to będzie hulać nawet w sleepie.

    Dlatego moje pytanie (z takich analogów to ja kiepski jestem) czy i
    dlaczego powinienem zapłacić za ten zewnętrzny ADC.

    Dodatkowo, mógłby mi ktoś tak użytkowo wyjaśnić, czym się różnią rodzaje
    przetworników, w sensie użytkowym, np. Sigma-Delta to do taki zastosować
    a inne do takich itd.

    pozdrawiam
    g.